بهترین موضوعات برای تولید محتوا - بخش اول

یکی از مشکلات موجود برای هر تیم بازاریابی محتوایی، یافتن بهترین موضوعات برای تولید محتوا است. به این سوال پاسخ دهید. چگونه ایده‌های محتوایی از در و دیوار بریزد؟

بهترین موضوعات برای تولید محتوا

برای پیدا کردن ایده و موضوعات جدید برای تولید محتوا همیشه باید گوش‌های تیزی داشته باشید که بتوانید موارد مهمی را پیدا و روی آن کار کنید، اما برای اینکه به این نقطه از مهارت برسید باید به‌ اندازه کافی درگیر کسب‌وکار شده باشید تا آن موقع که از درودیوار محتوای ناب بیرون بریزد.

در این چند نوشته متوالی، موضوعاتی برای تولید محتوا به شما ارائه خواهم داد. برای شروع کار می‌توانید از این‌ها الهام بگیرید اما نباید خود را به این موضوعات محدود کنید.

تولید محتوا

خبر رسمی
یکی از موضوعات فراگیر بین تمامی کسب‌وکارها استفاده از خبر رسمی است. همیشه در داخل یا خارج کشور اتفاق‌هایی رخ خواهد داد که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم روی کسب‌وکار شما تأثیر می‌گذارد. قیمت ارز، زلزله، مسابقات جام جهانی و … همه موضوعاتی هستند که می‌توانید از آن برای تولید محتوا استفاده کنید.

طبق معمول همیشه روی اصول قبلی‌ام پافشاری دارم که باید از انتشار مطالب غیر مرتبط با کسب‌وکار اجتناب کرد، بنابراین قرار نیست هر خبری را انتشار دهید.

مراجع رسمی داخلی و خارجی مرتبط با زمینه کاری‌تان را یافته و مهم‌ترین موضوعات را لیست کنید تا بلافاصله پس از منتشر شدن خبر، در تیم محتوایی خود به آن بپردازید.

تقویم صنعت
در هر صنعتی که مشغول کار باشید، تقویم خاصی وجود دارد که مرتبط با آن صنعت است. این تقویم برای شما و مخاطب با ارزش است اما بقیه مردم کوچک‌ترین توجه‌ای به آن نخواهند داشت. پس تقویم صنعت خود را چه داخلی و چه به‌صورت جهانی تنظیم کنید و برای مخاطبتان که به آن تقویم علاقه‌مند‌ است یک مزیت رقابتی ایجاد کنید.

سؤالات متداول
یکی از موضوعات بسیار خوب برای تولید محتوا استفاده از بخش سؤالات است. اگر تصور می‌کنید از همه ابعاد روی بازار و صنعت خود تسلط دارید باید به شما بگویم، در حال انجام خطای بزرگی هستید. همیشه یک‌راه برای ارتباط مستقیم با مخاطب ایجاد کنید. در این کشور بزرگ که مردمانی از هر قوم و فرهنگی دارد، سؤالات گوناگونی به وجود خواهد آمد که حتی نمی‎‌توانید تصور کنید.

فضایی برای ارتباط نزدیک داشته باشید و شنونده صدای مشتری باشید. این کار علاوه بر روابط عمومی قدرتمند کسب‌وکار ، منبعی برای تولید محتوا به وجود می‌آورد.

گزارش هفتگی
اگر مخاطب مرتبط با صنعت خود را دارید، مطمئن باشید که آن‌ها نسبت به صنعت شما بی‌تفاوت نیستند. انتشار اخبار داخلی از کسب‌وکار نیز می‌تواند برای مخاطب جذاب و مفید باشد.

آمار و ارقام، تغییرات گوناگون، مشتریان جدید، دستاوردهای متفاوت و… همه از مواردی هستند که مشتری دوست دارد آن را بشنود.

تصورات غلط
همیشه مواردی هستند که به‌ اشتباه بین مردم رواج دارد، دلایل آن متعدد و خارج از بحث است.

موفقیت، زمان، سلامت و پزشکی، مدیریت، نویسندگی و… همه از مواردی هستند که تا دلتان بخواهد در مورد آن‌ها تصورات غلط وجود دارد و بین مردم رواج دارد.

به دلیل اینکه این موضوع مفروضات مخاطب را هدف می‌گیرد، چالشی و جذاب است. باید بدشانس باشید که مخاطب این هدیه ارزشمند را نادیده بگیرد، اتفاقی که به‌ندرت رخ می‌دهد.

اگر تجربیاتی در این زمینه دارید می‌توانید آن را با سایر علاقه‌مندان که دغدغه‌های مشابه‌ای دارند در میان بگذارید.

منبع: sheikhnejad.com

  • 5 stars
    مدیر النفیسه
    نظر از: مدیر النفیسه
    1398/04/07 @ 11:04:08 ب.ظ

    مدیر النفیسه [عضو] 

    ممنون مفید بود

  • 5 stars
    نظر از: ميرزايي
    1398/03/12 @ 07:51:23 ق.ظ

    ميرزايي [عضو] 

    کاملا مفید بود خدا قوت

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.