بهترین موضوعات برای تولید محتوا - بخش دوم

بهترین موضوعات برای تولید محتوا

داشتن ایده خوب محتوایی و تولید و انتشار آن در طولانی‌مدت همیشه دغدغه خیلی از مدیران محتوا و تولیدکنندگان محتوا بوده و هست. در بخش دوم، به سراغ پنج ایده خوب برای تولید محتوا می‌رویم.

بخش اول بهترین موضوعات برای تولید محتوا را از اینجا بخوانید.

رویدادها هر صنعت

در هر صنعتی که باشید همیشه رویدادهایی در آن برگزار می‌شود که احتمالاً برای اهالی آن صنعت مهم هستند. سمینارها، کنفرانس ها، همایش‌ها و…. جز مهم‌ترین رویدادهای هر صنعت هستند. یکی از کاربردی‌ترین موضوعات برای تولید محتوا یادآوری و ارائه اطلاعات مفید درباره آن‌هاست و این امکان را به اهالی آن صنعت می‌دهد بتوانند به‌خوبی پیگیر اطلاعات قبل، حین و پس از یک رویداد باشند. از این طریق می‌توانید مطمئن باشید مخاطبانی را جذب کرده‌اید که مرتبط و نزدیک به حیطه کاری شما هستند.

مقالات «چگونه» بنویسید

از دیگر محتوای کاربردی برای هر صنعت استفاده از مقالات «چگونه» است. یک سری سؤالات مهم و پرتکرار برای مخاطب وجود دارد که عموماً با کلمه «چگونه» شروع می‌شود. چگونه بهترین لپ‌تاپ بازار را انتخاب کنم؟ چگونه کیفیت پوشاک پس از شستشو را حفظ کنم؟ چگونه با همسرم زندگی شادی داشته باشم؟ و مثال‌های متعدد دیگر که در هر صنعت قابل‌اجرا است. این مقالات بخش بزرگی از نیازهای مخاطبان را در خود پوشش می‌دهد.

تقویم عمومی، همیشگی اما متفاوت

شاید دم‌دستی‌ترین گزینه برای تمامی سازمان‌ها و اشخاص استفاده از تقویم عمومی باشد. به‌هرحال نمی‌توانیم اهمیت آن را در نظر نگیریم اما به دلیل استفاده مکرر آن کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و به نظر می‌رسد کارایی سابق را ندارد، بااین‌حال پیشنهاد می‌شود، اگر می‌خواهید تقویم عمومی به برنامه کاری خود اضافه کنید، دست‌کم یک وجه تمایز نسبت به سایر رقبا داشته باشید.

تصویری آموزش دهید

از پرکاربردترین آموزش‌های دنیای دیجیتال، «آموزش تصویری» (فیلم، تصویر و صدا و…) است. به‌طورکلی هر چیزی که بیش از یک متن ساده به تأثیری عمیق آن کمک کند. از آموزش تصویری درست کردن یک قهوه گرفته تا تعویض برد اختصاصی وسایل الکترونیک، قطعاً وجود این آموزش‌ها برای هر رسانه تصویری مانند آپارات، یوتیوب و… غنیمتی است، آن‌ها را جدی بگیرید.

نقد شوید و بررسی کنید

یکی از فاکتورهای مهم برای خرید یا عدم خرید محصول نظرات سایر بازدیدکنندگان است. چه آن را بپذیریم چه آن را رد کنیم، نظر دیگران همیشه روی انتخاب ما مؤثر است، این مورد زمانی که شما قصد خرید اینترنتی و انتخاب از بین چند گزینه دارید بیشتر نمود پیدا می‌کند.

به وب‌سایت دیجی کالا فکر کنید، دیجی کالا یکی از بهترین نمونه‌های سایت‌های ایرانی است که نقد و بررسی را باظرافت خاصی انجام می‌دهد، نقد و بررسی متنی هر محصول، تولید ویدئوی اختصاصی نقد و بررسی یا استفاده از نظرات مصرف‌کنندگان به‌عنوان تجربه‌های کاربری از نمونه‌هایی است که مخاطب را درگیر سایت می‌کند. داشتن زاویه دید بی‌طرفانه در نقد و بررسی بسیار اهمیت دارد. کاران اینترنت هرروز باهوش‌تر می‌شوند و به‌راحتی متوجه کلک‌های محتوایی خواهند شد، پس بهتر است صادقانه با آن‌ها صحبت کنیم.

منبع: sheikhnejad.com

  • 5 stars
    مدیر النفیسه
    نظر از: مدیر النفیسه
    1398/04/07 @ 11:05:20 ب.ظ

    مدیر النفیسه [عضو] 

    ممنون مفید بود

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.