موضوع: "آموزش"

6 راه حل برای ایجاد زمان‌های سیاه و سفید و افزایش بهره‌وری

تا حالا شده احساس کنید خیلی خسته هستید اما هرچه فکر می‌کنید ببینید کار زیادی انجام نداده‌اید؟

برمی‌گردید و به روزی که گذرانده‌اید نگاه می‌کنید؛ می‌بینید در طول روز زمان‌های منقطع و شاید حتی کوتاهی مشغول کار بوده‌اید و میان کارهایتان زمان‌های زیادی را استراحت کرده‌اید. اما وقتی به ذخیره‌ی ته کشیده‌ی انرژیتان فکر می‌کنید انگار از صبح تا حالا کوه کنده‌اید و دیگر هیچ توش و توانی ته جانتان باقی نمانده. لابد برایتان سوال می‌شود که چه اتفاقی افتاد؟ آن همه نشاط و انرژی سر صبح دود شد و به کجا رفت و خرج چه کاری شد که بازخورد و نتیجه‌ای از آن به چشم نمی‌آید؟

احتمالا شما همه‌ی توان و انرژی خود را در باتلاق زمان‌های خاکستری صرف کرده‌اید.
یکی از اصول مهم برای رسیدن به بهره‌وری بالا و استفاده از حداکثر ظرفیت روحی و جسمی برای ما این است که بتوانیم این توان را در خودمان به وجود آوریم که زمان‌های سیاه و سفیدمان را به طور کامل از یکدیگر جدا کنیم و با کمرنگ کردن مرزهای کار و استراحت از اوقاتمان زمان خاکستری نسازیم.

1. وقتی مشغول کار هستید، فقط کار کنید. صدای گوشی خود را ببندید تا صدای اعلام‌ پیام‌ها و تماس‌های تلفنی تمرکز شما را از روی کارتان منحرف نکند.

2. اگر در خانه مشغول کار هستید از اعضای خانواده بخواهید در آن دقایقی که مشغول کار هستید با شما گفتگو نکنند و از شما چیزی نخواهند.

3. اگر بچه‌ی کوچکی دارید که صبر کردن برای شما در بازه‌های زمانی بلند مدت برایش سخت است، زمان‌های سیاه خود را به بازه‌های کوچک نیم ساعته تقسیم کنید.

4. روبه‌روی تلوزیون مشغول کار نشوید.

5. اگر با لپ‌تاب کار می‌کنید هم‌زمان با کارتان وب‌گردی نکنید.

6. و در نهایت وقتی مشغول استراحت می‌شوید برای خود یک زمان کاملا سفید خلق کنید:

ذهنتان را از گره‌ آخری که در پروژه‌ی کاریتان افتاده خالی کنید.

پیام‌ها و تماس‌های کاری را چک نکنید.

برای ادامه‌ی کار، برنامه‌ریزی ذهنی نکنید.

 

در این صورت خواهید دید که چقدر سطح بهره‌وریتان بالا می‌رود و چطور از اوقات استراحتتان لذت می‌برید و با یک انرژی فوق‌العاده به کار برمی‌گردید.

اصطحکاک یا اصطکاک؟ مسئله این است.

 

 

وقتی درسطح وب می‌چرخیم یا حتی با دوستانمان صحبت می‌کنیم کلمه‌ی «اصطحکاک» زیاد به گوشمان می‌خورد. گاهی‌وقت‌ها گوینده اگر بخواهد شدت درگیری را نشان دهد بیشتر بر حرف «ح» تاکید می‌کند.

خوب است بدانیم املاء درست این کلمه «اصطکاک» است و در ساختار خود «ح» ندارد. هرچند که شدت عمل بالا باشد یا ما بخواهیم تاکید بسیار زیادی بر آن داشته باشیم.

اصطکاک یا اصطحکاک

آموزش ساخت اکانت ChatGPT برای کاربران ایرانی

 

دانلود ویدیوی راهنمای نصب chatgpt

اساساً، ChatGPT یک «چت‌بات» (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و حتی مباحث پیچیده‌ای در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی و … را درک کند.
برای استفاده از ChatGPT باید در سرویس Open AI حساب ایجاد کنید. موضوعی که باید برای ایجاد حساب به آن توجه کنید این است که امکان ثبت نام ChatGPT با شماره‌های اپراتور ایرانی (98 ) برای کاربران ایرانی وجود ندارد و شما باید شماره خارجی و یا شماره مجازی داشته باشید.
ثبت نام در این سایت بسیار ساده و راحت است ولی با IP ایران اجازه ثبت نام ندارید که باید از تغییر IP استفاده کنید. برای ثبت نام در سرویس OpenAI مراحل زیر را انجام دهید:
1 – وارد سایت OpenAI شوید، گزینه sing up را زده و یک ایمیل معتبر وارد کنید.
2 – در مرحله بعدی ثبت نام ChatGPT با زدن گرینه «من ربات نیستم» باید ثابت کنید که ربات نیستید.
3 – حالا روی گزینه Open Gmail کلیک کنید و ایمیل وارد شده را تایید کنید.
4 – پس از تایید ایمیل باید شماره‌تان را ثبت کنید، که باید یک شماره غیر ایرانی وارد کرده و گزینه send code را بزنید کاربران ایرانی باید از شماره‌های مجازی برای ثبت نام استفاده کنند.
5 – کد ارسال شده را در بخش زیر وارد کنید.
6 – در مرحله بعد باید پاسخ دهید با چه هدفی و به چه عنوانی از open AI استفاده می‌کنید.
برای ساخت محصول
برای استفاده شخصی
انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی
کار به عنوان خبرنگار یا تولید کننده محتوا
7 – پس از گذراندن مرحله قبل و انتخاب این که قصدتان از ثبت نام چیست حساب شما تایید و میتوانید وارد حساب خود در Open AI شوید و فرایند ثبت نام ChatGPT تمام می‌شود.

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب برای مطلب

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب

اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار با اهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.

David Ogilvy وبلاگ نویس معروف آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به طور متوسط، افراد عناوین محتوا را 5 بار بیشتر از خود محتوا مورد مطالعه قرار می دهند و به آن توجه می کنند.”

به همین دلیل ممکن است یک مقاله ضعیف تر از مقاله شما با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به زبان ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای شما نیست، بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.

بنابراین شما باید عناوین بهتری بنویسید.

حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.

اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، در این مطلب به شما نحوه انتخاب عنوان مقاله را در قالب 7 نکته کلیدی و ساده که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، ارائه خواهیم داد:

ادامه »

دانلود و آموزش استفاده از اپ اندروید کوثربلاگ (اپ مدیریت وبلاگ)

 

برخی از ویژگی های نرم افزار اندروید کوثربلاگ :

♦ سهولت انتشار و مدیریت مطالب و نظرات

♦ پیش نویس مطالب به صورت آفلاین

♦ مشاهده آفلاین مطالب و نظرات وبلاگ

♦ دریافت اعلان نظرات جدید

♦ مشاهده آمار وبلاگ

♦ مدیریت فایل ها

♦ تنظیمات وبلاگ

 

آموزش نسخه اندروید کوثر بلاگ

ابتدا لازم است نرم افزار را از طریق لینک های فوق دانلود و روی گوشی همراه خود نصب کنید.

ادامه »

منظور از لینک های داخلی و لینک های خارجی (بیرونی) چیست؟

لینک های داخلی و خارجی

لینک داخلی:

لینک داخلی، لینکی است که یکی از صفحات وبلاگتان را به صفحه ای دیگر از وبلاگتان متصل می کند. (آموزش نحوه لینک کردن)

ساخت لینک داخلی به ایندکس شدن وبلاگ (وب سایت) کمک می کند.
ربات های خزنده گوگل (Crawlers) برای یافتن و ایندکس کردن وب سایت ها، لینک های موجود در اینترنت را دنبال می کنند.

اگر وبلاگ (وبسایت) شما لینک سازی داخلی قدرتمندی داشته باشد، کرالرهای گوگل محتوای جدید وبلاگتان را راحت تر پیدا می کنند.

باید بدانید گوگل همواره به دنبال محتوای جدید در اینترنت است. اگر محتواهای وب سایت شما به خوبی به یکدیگر لینک شده باشند، مطمئناً عمل خزیدن برای گوگل سریع تر خواهد بود.

شاید بتوان گفت، این مهم ترین ویژگی لینک سازی داخلی است. درست است که ساخت لینک داخلی در وب سایت، یک تکنیک ساده در سئو است، اما مزایای آن به همین جا ختم نمی شود.

لینک سازی داخلی برای کاربران وبلاگ هم مفید است. زمانی که درباره موضوعی تحقیق می کنند، ممکن است نیاز داشته باشند منابع متعددی که پیرامون آن موضوع وجود دارد را نیز بررسی کنند.

برای مثال در همین مطلب، چند لینک داخلی قرار داده شده است تا در صورت علاقه، دیگر مطالب وبلاگ را نیز بررسی کنید.

 

لینک های خارجی (لینک بیرونی):

لینک های خارجی (External Links) هایپرلینک هایی هستند که به یک دامنه، به غیر از دامنه ای که بر روی آن قرار دارند (دامنه منبع) اشاره دارند.

اگر بخواهیم به صورت غیر تخصصی بیان کنیم، اگر سایتی به وبلاگ شما لینک دهد این لینک به عنوان لینک خارجی در نظر گرفته می شود. همچنین، اگر شما نیز به یک سایت دیگر لینک داده باشید آن لینک هم، یک لینک خروجی محسوب می شود.

متخصصان سئو بر این باورند که لینک های خارجی، منبعی عالی برای به دست آوردن رتبه بندی بالا در مورتوهای جستجوگر هستند.

اهمیت لینک های خارجی

منبع: novin.com