موضوع: "آنچه یک وبلاگ نویس باید بداند"

بهترین موضوعات برای تولید محتوا - بخش دوم

بهترین موضوعات برای تولید محتوا

داشتن ایده خوب محتوایی و تولید و انتشار آن در طولانی‌مدت همیشه دغدغه خیلی از مدیران محتوا و تولیدکنندگان محتوا بوده و هست. در بخش دوم، به سراغ پنج ایده خوب برای تولید محتوا می‌رویم.

بخش اول بهترین موضوعات برای تولید محتوا را از اینجا بخوانید.

رویدادها هر صنعت

در هر صنعتی که باشید همیشه رویدادهایی در آن برگزار می‌شود که احتمالاً برای اهالی آن صنعت مهم هستند. سمینارها، کنفرانس ها، همایش‌ها و…. جز مهم‌ترین رویدادهای هر صنعت هستند. یکی از کاربردی‌ترین موضوعات برای تولید محتوا یادآوری و ارائه اطلاعات مفید درباره آن‌هاست و این امکان را به اهالی آن صنعت می‌دهد بتوانند به‌خوبی پیگیر اطلاعات قبل، حین و پس از یک رویداد باشند. از این طریق می‌توانید مطمئن باشید مخاطبانی را جذب کرده‌اید که مرتبط و نزدیک به حیطه کاری شما هستند.

ادامه »

بهترین موضوعات برای تولید محتوا - بخش اول

یکی از مشکلات موجود برای هر تیم بازاریابی محتوایی، یافتن بهترین موضوعات برای تولید محتوا است. به این سوال پاسخ دهید. چگونه ایده‌های محتوایی از در و دیوار بریزد؟

بهترین موضوعات برای تولید محتوا

برای پیدا کردن ایده و موضوعات جدید برای تولید محتوا همیشه باید گوش‌های تیزی داشته باشید که بتوانید موارد مهمی را پیدا و روی آن کار کنید، اما برای اینکه به این نقطه از مهارت برسید باید به‌ اندازه کافی درگیر کسب‌وکار شده باشید تا آن موقع که از درودیوار محتوای ناب بیرون بریزد.

در این چند نوشته متوالی، موضوعاتی برای تولید محتوا به شما ارائه خواهم داد. برای شروع کار می‌توانید از این‌ها الهام بگیرید اما نباید خود را به این موضوعات محدود کنید.

تولید محتوا

ادامه »

۴۰ نکته کلیدی در وبلاگ نویسی و تولید محتوا

40 نکته کلیدی در وبلاگ نویسی و تولید محتوا

۱- نوشتن یک مسیر بی انتها می باشد. یک نویسنده هیچ گاه به حد نهایی اعتلا و کمال نخواهد رسید و همواره باید برای رشد بیشتر محتوای با کیفیت تری را تولید کند . نویسندگی یک تمرین همیشگی است که در آن نویسنده با نوشتن بیشتر مهارت های خود را تقویت خواهد کرد . نویسندگی همانند یک عشق اساطیری قدیمی است که در وجود معشوق رسوب خواهد کرد و هیچ گاه از بین نخواهد رفت و با ایجاد شرایط ،این عشق مجدد به نقطه غلیان و جوشش خواهد رسید . به همین دلیل آغاز نویسندگی همواره کار سختی به نظر می رسد ، اما با شروع آن ، نویسنده به آرامش خواهد رسید . پس هیچ گاه از نوشتن نترسید ، اساس وبلاگ نویسی و تولید محتوا نویسندگی است و ابزار اصلی که شما در اختیار دارید متن خواهد بود . همواره سعی کنید متن را به خوبی در کنار ویدئو ، صوت و تصویر بکار گیرید و به موضوعات بی روح ، جان و هویت ببخشید.

ادامه »

چگونه یک آدرس مناسب برای سایت (وبلاگ) خود انتخاب کنیم؟

همه کاربران اینترنت می دانند ابداع يک نام براي وب سايت، وبلاگ يا نام کاربري سخت تر از چيزي است که تصور مي رود زيرا اين نام بايد به گونه اي انتخاب شود که به ياد سپردني بوده و کاربر سال آينده از آن متنفر نباشد.

ديگر هيچ نام خوبي براي سايت (وبلاگ) موجود نيست!

اين جمله را بارها از زبان ديگران شنيده‌ايم و بيشتر به اين معناست كه تمام نام‌هاي مناسب قبلا اشغال شده‌اند. البته منظور از نام‌هاي مناسب، نام‌هاي كوتاه، شيك و گویا است. اما اگر كمي خلاق باشيم همواره مي‌توانيم نامي را كه مناسب سايتمان باشد انتخاب کنیم.

انتخاب آدرس سایت یا وبلاگ

قبل از اینکه شما بخواهید نام دامین مناسبی را برای سایت (وبلاگ) خود انتخاب کنید خواندن نکات ذیل بسیار ضروری و مهم می باشد.

ادامه »

ادعای "مرگ وبلاگ‌ها" تا چه اندازه ای درست است؟!

اینکه شروع به کار وبلاگ نویسی در کشور ما بسیار خوب بود و برای اولین بار شاهد بودیم مردم آزادانه در مباحث اجتماعی و سیاسی مشارکت می کردند و نظرشان بی واسطه منتشر می شد امری غیرقابل انکار است، اما آیا این روند همچنان ادامه دارد یا وبلاگ نویسی در ایران مرده است!

 

گروه فرهنگ و جامعه گرداب؛ “سال وبلاگ نویسی” در ایران بسیار خوب آغاز شد. فضای وبلاگ نویسی تحت تاثیر جامعه ای از جوانان تحصیلکرده قرار داشت که حرفهای آنها برای خواننده فارسی زبان نو بود. در این فضا، علاوه بر وبلاگ نویسان داخلی، گروهی از وبلاگ نویسان نیز در خارج از کشور حضور داشتند و توانستند بخشی از آنچه در آنجا اتفاق می افتد را به خواننده فارسی زبان داخل کشور منتقل کنند، یا عده ای دیگر که به زبان انگلیسی آشنایی داشته و توانستند خلاصه ای فارسی از محتوای انگلیسی منتشر شده در فضای مجازی را در وبلاگ خود منتشر کنند. گروهی از زنان تحصیلکرده از روزمرگی ها و آنچه در ذهن داشتند یا در جامعه تجربه می کردند نوشتند و در این میان تعداد قابل توجهی خبرنگار نیز وبلاگ نویسی را تجربه کردند و توانستند کانالی غیررسمی اما جذاب برای اخبار و مسائل اجتماعی و سیاسی باشند.

وبلاگ نویسی در کوثربلاگ

ادامه »

آیا وبلاگ نویسی یا بلاگینگ دیگر مرده است؟

آیا وبلاگ نویسی مرده است؟

اگر عمر بلاگ نویسی به سر آمده باشد، شما قطعاً متوجه این موضوع خواهید شد.

چندین سال پیش، زمان پایان عمر بلاگ نویسی پیش بینی شده بود؛ اما در پی تکامل تاکتیک های تولید محتوا و جذب مخاطب افزایش توقع و انتظار کاربران از محتواهای آنلاین، بیش از پیش بر ارزش و اهمیت این پلتفرم افزوده شد.

تا زمانی که مردم به دنبال پاسخ برای پرسش های پیچیده ی خود میگردند، بلاگ ها همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد.

به این پرسش ها خوب فکر کنید: زمانی که به دنبال یک پاسخ فوری برای یک پرسش هستید، آیا به سراغ کتاب های خاک گرفته ی دایره المعارف میروید؟ یا پرسش خود را روی یک قطعه پوست گوساله ی کرم خورده مینویسید و آن را با کبوتر نامه رسان به مخاطبتان میرسانید؟

یا شاید به سراغ موتورهای جستجو می روید؟!

اگر شما هم در زمره‌ی اکثریت مردم قرار بگیرید، به منظور یافتن پاسخ های فوری برای پرسش های خود به سراغ موتور جستجوی گوگل میروید. در حقیقت، این سایت روزانه بیش از 3.5 میلیارد درخواست جستجو دریافت میکند؛ به عبارتی بیش از 40.000 درخواست جستجو در ثانیه!

زمانی که از سایت گوگل سؤال میپرسید، یکی از سه اتفاق زیر روی می دهد:

   1- صفحه ی نتایج موتور جستجو، مستقیماً به پرسش شما پاسخ می دهد.

   2- موتور جستجو، چندهزار صفحه ی وب را که احتمالاً پاسخ شما در آنها وجود دارد، به شما نمایش می دهد.

   3- با خطا روبرو میشوید.

زمانیکه پاسخ پرسش خود را در فضای آنلاین جستجو میکنید، احتمال دارد که پاسخ شما در یک صفحه ی وب نفهته باشد. متون و مطالب مندرج در بلاگ های باکیفیت، پاسخ پرسش های شما را درباره ی موضوعات و سوژه های تخصصی خود میدهند.

ادامه »