موضوع: "آموزش"

آموزش ساخت استیکر برای ایتا

در روزهای عرفه و عیدقربان به سر می‌بریم. کمی دیگر عید غدیر و بعد ایام محرم و صفر را در پیش داریم.
اگر از آن دسته از افراد باشید که برای خودتان رسانه‌ای دارید و محتوا تولید و منتشر می‌کنید حتما سر و کارتان به کانال‌داری در ایتا افتاده و حتما ضرورت استفاده از استیکرهای شخصی‌سازی شده‌ی خودتان را احساس کردید.

ساخت استیکر برای ایتا کار راحتی است. کافی است برنامه‌ی متن نگار را روی گوشی خود نصب کنید. همچنین می‌توانید این اپلیکیشن را از لینک زیر دانلود کنید.

https://matnnegar.ir/landing

عکس مورد نظر خود را در این برنامه باز کنید. متن دلخواه را نوشته و تغییرات بصری مورد نیاز را اعمال نمایید.

تا اینجای کار، نکته‌ی خاصی وجود نداشت. نکته ی اصلی از اینجا به بعد به کارتان می‌آید.

وقتی نوبت به ذخیره‌ی عکس رسید، تیک ذخیره با کیفیت بالا و دکمه‌ی 1x را بزنید و بعد عکس خود را با فرمت WEBP ذخیره نمایید.

حالا وارد گالری گوشی خود بشوید و عکس مورد نظر را انتخاب و در یک حساب ایتا مشترک کنید. استیکر شما آماده است.

توجه داشته باشید که اگر در ساخت استیکرتان از عکس‌های بدون زمینه استفاده کرده‌اید آن را مستقیما از سنجاق ایتا ارسال نکنید تا به عنوان عکسی پس زمینه دار ارسال نشود.

آموزش هدف‌گذاری به شیوه SMART

ورود به سال جدید فرصت مناسبی است که ما بنشینیم و با خودمان خلوت کنیم. بفهمیم از خودمان و زندگیمان چه می‌خواهیم و قرار است به کدام سمت حرکت کنیم؟

برای این منظور بهتر است بدانیم چه اهدافی در زندگی داریم و می‌خواهیم این بلیت یک بار مصرف عمر را صرف چه چیزی کنیم؟

 

 

یکی از بهترین راه‌ها برای برخورداری از یک هدف‌گذاری خوب و اصولی استفاده از هدف‌گذاری به شیوه‌ی SMART است. ممکن است از خودتان بپرسید که استفاده از یک شیوه‌ی خاص برای هدف‌گذاری چه ضروری دارد وقتی من می‌دانم مثلا هدفم این است که در رشته‌ی تحصیلی‌ام دکترا بگیرم و 6 تا بچه هم بزرگ کنم؟
در پاسخ می‌خواهم تمام اوقاتی را به شما یادآوری کنم که به گذشته و آروزهای بزرگی که در سر داشته‌اید فکر کردید. بعد آهی از سر حسرت کشیده‌اید و با خودتان گفته‌اید که احتمالا زندگی با شما سر سازگاری نداشته که به هیچ‌کدام از آرزوهایتان نرسیده‌اید.

SMART حروف اختصاری برای 5 کلمه است که عناصر یک هدف درست هستند.

S: specific

به معنی مشخص، روشن و واضح است.

یک هدف خوب هدفی است که با جزییات کامل برای شما مشخص باشد. مثلا اگر هدفتان این است که خانه بخرید باید بدانید که این خانه قرار است در کدام منطقه از شهر باشد؟ ویلایی باشد یا آپارتمانی؟ چند اتاق خواب داشته باشد؟ و ویژگی‌هایی از این دست برای شما روشن باشد.

 

M: measurable

به معنی قابل اندازه‌گیری بودن است.

یک هدف خوب هدفی است که شما بتوانید آن را با استفاده از اعداد و ارقام اندازه‌گیری کنید. مثلا اگر هدفتان این است که زبانتان خوب شود شما در واقع هدف‌گذاری نکرده‌آید بلکه رویا بافته‌اید. زبان خوب برای کسی که تا به حال زبان نخوانده یک معنی دارد و برای کسی که سطح زبان متوسطی دارد معنای دیگری دارد. اگر به خودتان بگویید که می‌خواهید یک سطح را تمام کنید یا 500 کلمه جدید یاد بگیرید شما یک هدف قابل اندازه‌گیری دارید.

 

A: attainable

به معنی دست‌‌یافتنی و باورپذیر بودن است.

به عقیده‌ی من یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هدف را از رویا متمایز می‌کند همین قابلیت دسترسی به آن است. مثلا ممکن است شما توی دفتر خود بنویسید که تا آخر سال می‌خواهید برای خودتان یک خانه ویلایی روی کره‌ی ماه بخرید!

 

R: realistic

هدف شما باید واقع‌گرایانه باشد.

اگر شما از خودتان بخواهید که تا سه ماه آینده یک زبان جدید را از صفر شروع کنید و به سطح عالی برسانید به طوری که بتوانید همان زبان را تدریس کنید شما واقع‌گرایی به خرج نداده‌اید.

 

T: timely/time bound

هدف شما باید زمان‌مند باشد.

مثلا به به خودتان نگویید روزی روزگاری خانه‌ی ایده‌آلتان را می‌خرید و اگر یک روز تا پایان عمرتان باقی مانده باشد حتما زبان مورد علاقه‌تان را می‌آموزید.

 

با استفاده از شیوه SMART هدف‌گذاری کنید و تفاوت را در عملکرد روزانه‌ی خود به وضوح ببینید.

 

 

 

6 راه حل برای ایجاد زمان‌های سیاه و سفید و افزایش بهره‌وری

تا حالا شده احساس کنید خیلی خسته هستید اما هرچه فکر می‌کنید ببینید کار زیادی انجام نداده‌اید؟

برمی‌گردید و به روزی که گذرانده‌اید نگاه می‌کنید؛ می‌بینید در طول روز زمان‌های منقطع و شاید حتی کوتاهی مشغول کار بوده‌اید و میان کارهایتان زمان‌های زیادی را استراحت کرده‌اید. اما وقتی به ذخیره‌ی ته کشیده‌ی انرژیتان فکر می‌کنید انگار از صبح تا حالا کوه کنده‌اید و دیگر هیچ توش و توانی ته جانتان باقی نمانده. لابد برایتان سوال می‌شود که چه اتفاقی افتاد؟ آن همه نشاط و انرژی سر صبح دود شد و به کجا رفت و خرج چه کاری شد که بازخورد و نتیجه‌ای از آن به چشم نمی‌آید؟

احتمالا شما همه‌ی توان و انرژی خود را در باتلاق زمان‌های خاکستری صرف کرده‌اید.
یکی از اصول مهم برای رسیدن به بهره‌وری بالا و استفاده از حداکثر ظرفیت روحی و جسمی برای ما این است که بتوانیم این توان را در خودمان به وجود آوریم که زمان‌های سیاه و سفیدمان را به طور کامل از یکدیگر جدا کنیم و با کمرنگ کردن مرزهای کار و استراحت از اوقاتمان زمان خاکستری نسازیم.

1. وقتی مشغول کار هستید، فقط کار کنید. صدای گوشی خود را ببندید تا صدای اعلام‌ پیام‌ها و تماس‌های تلفنی تمرکز شما را از روی کارتان منحرف نکند.

2. اگر در خانه مشغول کار هستید از اعضای خانواده بخواهید در آن دقایقی که مشغول کار هستید با شما گفتگو نکنند و از شما چیزی نخواهند.

3. اگر بچه‌ی کوچکی دارید که صبر کردن برای شما در بازه‌های زمانی بلند مدت برایش سخت است، زمان‌های سیاه خود را به بازه‌های کوچک نیم ساعته تقسیم کنید.

4. روبه‌روی تلوزیون مشغول کار نشوید.

5. اگر با لپ‌تاب کار می‌کنید هم‌زمان با کارتان وب‌گردی نکنید.

6. و در نهایت وقتی مشغول استراحت می‌شوید برای خود یک زمان کاملا سفید خلق کنید:

ذهنتان را از گره‌ آخری که در پروژه‌ی کاریتان افتاده خالی کنید.

پیام‌ها و تماس‌های کاری را چک نکنید.

برای ادامه‌ی کار، برنامه‌ریزی ذهنی نکنید.

 

در این صورت خواهید دید که چقدر سطح بهره‌وریتان بالا می‌رود و چطور از اوقات استراحتتان لذت می‌برید و با یک انرژی فوق‌العاده به کار برمی‌گردید.

اصطحکاک یا اصطکاک؟ مسئله این است.

 

 

وقتی درسطح وب می‌چرخیم یا حتی با دوستانمان صحبت می‌کنیم کلمه‌ی «اصطحکاک» زیاد به گوشمان می‌خورد. گاهی‌وقت‌ها گوینده اگر بخواهد شدت درگیری را نشان دهد بیشتر بر حرف «ح» تاکید می‌کند.

خوب است بدانیم املاء درست این کلمه «اصطکاک» است و در ساختار خود «ح» ندارد. هرچند که شدت عمل بالا باشد یا ما بخواهیم تاکید بسیار زیادی بر آن داشته باشیم.

اصطکاک یا اصطحکاک

آموزش ساخت اکانت ChatGPT برای کاربران ایرانی

 

دانلود ویدیوی راهنمای نصب chatgpt

اساساً، ChatGPT یک «چت‌بات» (Chatbot) مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند هر سوالی را جواب دهد. چت جی پی تی می‌تواند موضوع‌ها و حتی مباحث پیچیده‌ای در حوزه‌های تخصصی مختلف مثل فیزیک، ریاضی و برنامه نویسی و … را درک کند.
برای استفاده از ChatGPT باید در سرویس Open AI حساب ایجاد کنید. موضوعی که باید برای ایجاد حساب به آن توجه کنید این است که امکان ثبت نام ChatGPT با شماره‌های اپراتور ایرانی (98 ) برای کاربران ایرانی وجود ندارد و شما باید شماره خارجی و یا شماره مجازی داشته باشید.
ثبت نام در این سایت بسیار ساده و راحت است ولی با IP ایران اجازه ثبت نام ندارید که باید از تغییر IP استفاده کنید. برای ثبت نام در سرویس OpenAI مراحل زیر را انجام دهید:
1 – وارد سایت OpenAI شوید، گزینه sing up را زده و یک ایمیل معتبر وارد کنید.
2 – در مرحله بعدی ثبت نام ChatGPT با زدن گرینه «من ربات نیستم» باید ثابت کنید که ربات نیستید.
3 – حالا روی گزینه Open Gmail کلیک کنید و ایمیل وارد شده را تایید کنید.
4 – پس از تایید ایمیل باید شماره‌تان را ثبت کنید، که باید یک شماره غیر ایرانی وارد کرده و گزینه send code را بزنید کاربران ایرانی باید از شماره‌های مجازی برای ثبت نام استفاده کنند.
5 – کد ارسال شده را در بخش زیر وارد کنید.
6 – در مرحله بعد باید پاسخ دهید با چه هدفی و به چه عنوانی از open AI استفاده می‌کنید.
برای ساخت محصول
برای استفاده شخصی
انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی
کار به عنوان خبرنگار یا تولید کننده محتوا
7 – پس از گذراندن مرحله قبل و انتخاب این که قصدتان از ثبت نام چیست حساب شما تایید و میتوانید وارد حساب خود در Open AI شوید و فرایند ثبت نام ChatGPT تمام می‌شود.

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب برای مطلب

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب

اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار با اهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.

David Ogilvy وبلاگ نویس معروف آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به طور متوسط، افراد عناوین محتوا را 5 بار بیشتر از خود محتوا مورد مطالعه قرار می دهند و به آن توجه می کنند.”

به همین دلیل ممکن است یک مقاله ضعیف تر از مقاله شما با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به زبان ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای شما نیست، بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.

بنابراین شما باید عناوین بهتری بنویسید.

حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.

اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، در این مطلب به شما نحوه انتخاب عنوان مقاله را در قالب 7 نکته کلیدی و ساده که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، ارائه خواهیم داد:

ادامه »
 
مداحی های محرم