موضوع: "آموزش"

چگونه باید یک مدل Topic Cluster ایجاد کرد؟

پیش از ایجاد مدل‌های جدید topic cluster، باید بررسی کنید که این رویکرد برای وب‌سایت شما مناسب است. برای این منظور، باید سوالات زیر را از خود بپرسید.

- آیا موضوعاتی که می‌خواهید با آن‌ها در صدر موتورهای جستجو قرار گیرید، به اندازه کافی سرچ می‌شوند که ارزش صرف زمان و تلاش را داشته باشد؟
- آیا قبلاً محتوایی داشته‌اید که موضوع مورد نظر را تحت پوشش قرار دهد؟ در صورتی که محتواهای کافی درباره آن موضوع دارید، بهتر است از آنچه دارید استفاده کنید و لینک‌های داخلی اضافه کنید.
- آیا موضوع مورد نظر، چیزی است که می‌خواهید با جزئیات درباره آن صحبت کنید؟ در صورتی که پاسخ این سوال نیز «بله» است، می‌توانید ایجاد مدل topic cluster را آغاز کنید.

ادامه »

مفهوم مدل Topic Cluster در استراتژی محتوا

می‌خواهیم درباره مدل خوشه‌ای (Topic Cluster) و Pillar Page که از جمله تکنیک‌های مهم در استراتژی محتوا است، صحبت کنیم و اثرات آن را بر سئو و موتورهای جستجو بررسی کنیم. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا روی موضوعات اصلی تمرکز داشته باشید. به‌علاوه، این ترفند، باعث نظم بخشیدن و بهبود فرایند تولید محتوا می‌شود.

 

تغییرات الگوی سرچ در طول زمان
بازاریابی محتوا در طی چندین سال گذشته، تغییرات زیادی کرده است. بسیاری از این تغییرات، ناشی از تغییر رفتار کاربران هنگام سرچ کردن است. علاوه بر این، الگوریتم‌های پیچیده موتورهای جستجو نیز بر اساس نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستجو، تغییر کرده است.

با‌این‌وجود، بسیاری از بازاریابان همچنان نتوانسته‌اند خودشان را با این تغییرات وفق دهند و با همان مشکلات معمول قبل روبرو هستند. از جمله این مشکلات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- «من نمی‌توانم ROI محتوایی که تولید کرده‌ام را اندازه‌گیری کنم.»
- «ما محتواهای بسیار خوبی تولید می‌کنیم، اما هنوز نتوانسته‌ایم برای کلیدواژه‌های هدف خود، رتبه بالایی در گوگل بدست آوریم.»
- «من به اندازه کافی برای انتخاب کلیدواژه‌ها تحقیق کرد؛ مرحله بعد چیه؟»
تنها راه‌حلی که به ذهن بسیاری از بازاریابان هنگام مواجه با چنین مشکلاتی به‌خصوص دومین مورد، می‌رسد، این است که محتوای بیشتری مرتبط با کلیدواژه مورد نظر تولید کنند.

متاسفانه، این کار، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بازاریابان مرتکب می‌شوند؛ زیرا ایجاد حجم زیادی از محتواهای ناکارآمد و مشابه، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه منجر به صرف هزینه بیشتر می‌شود. اضافه کردن محتوای بیشتر به یک سایت با ساختار ضعیف، پیدا کردن و رتبه‌بندی محتوا را برای گوگل سخت‌تر می‌کند.

راه‌حل این مشکلات، فراتر از تعداد محتواهای منتشر‌شده در طول هفته است. مسئله اصلی، شیوه توسعه و سازماندهی استراتژی بازاریابی محتوا است. به‌طور‌کلی، می‌توان گفت، سئو در حال تکامل است و بازاریابان باید منطق بر آن، تغییر کنند تا بتوانند نتیجه خوبی از تلاش‌های خود دریافت کنند.

خوشبختانه، برای مقابله با این مشکلات، راه حل‌هایی وجود دارد که در این پست توضیح داده می‌شوند. پیش از ارائه این راه‌حل‌ها، لازم است در ابتدا، به صورت دقیق‌تر علت تغییر وضعیت‌ها را بررسی کنیم.

ادامه »

آشنایی با مدل جدید تولید محتوا (مدل خوشه ای Topic Clusters)

چگونه یک آدرس مناسب برای سایت (وبلاگ) خود انتخاب کنیم؟

همه کاربران اینترنت می دانند ابداع يک نام براي وب سايت، وبلاگ يا نام کاربري سخت تر از چيزي است که تصور مي رود زيرا اين نام بايد به گونه اي انتخاب شود که به ياد سپردني بوده و کاربر سال آينده از آن متنفر نباشد.

ديگر هيچ نام خوبي براي سايت (وبلاگ) موجود نيست!

اين جمله را بارها از زبان ديگران شنيده‌ايم و بيشتر به اين معناست كه تمام نام‌هاي مناسب قبلا اشغال شده‌اند. البته منظور از نام‌هاي مناسب، نام‌هاي كوتاه، شيك و گویا است. اما اگر كمي خلاق باشيم همواره مي‌توانيم نامي را كه مناسب سايتمان باشد انتخاب کنیم.

انتخاب آدرس سایت یا وبلاگ

قبل از اینکه شما بخواهید نام دامین مناسبی را برای سایت (وبلاگ) خود انتخاب کنید خواندن نکات ذیل بسیار ضروری و مهم می باشد.

ادامه »

دانلود برنامه تب تاب با موضوع فضای مجازی، اینستاگرام و نسل جوان

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب برای مطلب

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب

اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار با اهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.

David Ogilvy وبلاگ نویس معروف آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به طور متوسط، افراد عناوین محتوا را 5 بار بیشتر از خود محتوا مورد مطالعه قرار می دهند و به آن توجه می کنند.”

به همین دلیل ممکن است یک مقاله ضعیف تر از مقاله شما با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به زبان ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای شما نیست، بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.

بنابراین شما باید عناوین بهتری بنویسید.

حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.

اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، در این مطلب به شما نحوه انتخاب عنوان مقاله را در قالب 7 نکته کلیدی و ساده که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، ارائه خواهیم داد:

ادامه »