وبلاگ های 2020

مقدمه

قبل از معرفی وبلاگ های 2020 لازم است  ابتدا آشنایی اجمالی  با هدف کلی، اهمیت حضور و تعریف و ویژگی های کوثر بلاگ  داشته باشیم. 

هدف از وبلاگ نویسی در کوثر بلاگ

همواره با توجه به پیشرفت علوم، راهکارهای جدید و تئوری های مختلف برای انجام گرفتن هر کاری ارائه می شود، موضوع دین و تبلیغ آن نیز از این قاعده مستثنا نبوده و به همین دلیل ترویج مفاهیم دینی و ارائه آموزه های آن به انسان ها به صور مختلف صورت گرفته است.

از جمله این طرق جدید، ارائه دین در قالب فضای مجازی یا نرم افزار است که در اصطلاح به آن ترویج مجازی دین گفته می شود، بنابراین ترویج مجازی دین یعنی ارائه دین پاک محمدی و اسلامی از طریق اینترنت و نرم افزارهای مختلف که در راستای اهداف دین مبین اسلام حرکت می کنند و به ثمر می رسند.

در میان این گروه جدید تبلیغاتی و گروه های مختلف ترویجی و تربیتی، سهم عمده و نقش آفرینی اصلی را حوزه های علمیه دارا هستند که در قالب فضای اینترنتی و وبلاگ ها و وب سایت ها می توانند در این مهم شرکت فعال و وسیعی داشته باشند. 

اهمیت مسئله

 مقام معظم رهبری:
«امروز در هر خانه ای، در هر مدرسه ای، در هر گوشه ای، به قول یکی از آقایان شاید در هر روستایی اگر برویم، از فناوری اطلاعات یک چیزی آنجا مشاهده می کنیم، حوزه علمیه می خواهد عقب بماند؟ 30 سال آینده را به همین قیاس کنید؛ البته با یک شتاب بیشتری. یعنی شتاب علم در این 20 سالی که گذشت یقیناً به مراتب کمتر از شتاب علم و پیشرفت فناوری در 20 سالی که پیش روی ماست؛ در 30 سالی که پیش روی ماست.  آن روز ای بسا صاحبان افکار گوناگون، مکاتب گوناگون، نحله های منحرف، صاحبان اغراض فاسده بتوانند خیلی آسان کلاس های درس دانشگاه های شما را، مدرسه های شما را، فرزندان شما را در خانه هایتان در مشت بگیرند، در تصرف بگیرند؛ شما هم هیچ کار نتوانید بکنید فکر آن روز را حوزه علمیه باید بکند، مسؤول، حوزه علمیه است. مسؤولِ دینداری مردم، روحانیت است. روحانیت هم مولود و ساخته دست حوزه علمیه است، با این نگاه مسؤولیت را بسنجید؛ این جوری توزین بکنیم مسؤولیت را تا بفهمیم بر دوش ما، بار سنگینی که هست، چیست. این یک نکته است؛ مسئله آینده نگری مهم است.»

معرفی کوثر بلاگ و ویژگی های اختصاصی آن

رییس مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه خواهران کشورجناب آقای دکتر علی طائی زاده: 

کوثر بلاگ یک سامانه تخصصی وبلاگ نویسی خواهران طلبه وبزرگ‌ترین اجتماع وبلاگی دینی طلاب است که ازمحیطی امن ایجاد شده است که سبب تثبیت و ترویج تولید محتوای فاخر با محوریت زن مسلمان در فضای مجازی و گسترش فرهنگ استفاده از ابزارهای نوین میان خواهران طلبه در راستای اهداف مقدس حوزه‌های علمیه می‌شود.

«کوثربلاگ بزرگترین اجتماع دینی بانوان طلبه با هدف وبلاگ‌نویسی است.

محمد تقی جلیلی صفت مسئول اداره آموزش و فرهنگ‌سازی فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ویژگی‌های کوثربلاگ گفت: «محیط اختصاصی ویژه بانوان طلبه، محیط امن، نبود تبلیغات و صفحات زرد، وجود قالب‌های اختصاصی متنوع و پشتیبانی آنلاین و آفلاین و آموزش و راهنمایی کاربران، از ویژگی‌های اختصاصی این سامانه وبلاگ‌نویسی است.»

در حال حاضر این سامانه  بیش از 6300 وبلاگ و کاربر دارد.

تعریف وبلاگ های 2020

تاریخچه وبلاگ نویسی در ایران به ۱۶ شهریور ۱۳۸۰ باز می گردد. از تاریخ ورود وبلاگ ها در ایران تا کنون تغییرات و پیشرفت هایی در این زمینه صورت گرفته است. تقسیم بندی های متفاوتی برای وبلاگ ها در نظر گرفته می شود.  وبلاگ ها  علاوه بر نوع  محتوا که می تواند شامل موضوعات شخصی و یادداشت ها و موضوعات تخصصی در زمینه های مختلف باشد از لحاظ قالب نیز  بدین صورت تقسیم بندی می شوند: تصویری (photoblog) ویدیویی (videoblog) و صوتی (Aadioblog). نوع جدیدی از وبلاگ ها نیز وجود دارد که با اهداف ارزشمندی چون ترویج مجازی دین، از طرف افراد متعهد و شایسته ای چون طلاب و  به صورت یک تجمع تخصصی در محیطی امن چون کوثر بلاگ ایجاد می شوند که هر چند از ایجاد این وبلاگ ها چند سالی می گذرد اما ما این وبلاگ ها را در سال 2016  به دلیل اهداف و ویژگی های آن مدرن ترین وبلاگ ها  و وبلاگ های 2020می نامیم. 


ویژگی های وبلاگ های 2020

هدف کلی در این وبلاگ ها ترویج مجازی دین است. کاربران این وبلاگ ها اهمیتی به شهرت و برتر بودن و اهداف ضعیفی از این قبیل نمی دهند.

تمرکز بر ارائه محتوای با کیفیت و به صورت مستند و از منابع موثق بوده و هرگز کمیت باعث رقابت بین کاربران نمی شود.

هرکس به میزان فرصتی که در اختیار دارد در ایجاد چنین محتوایی مشارکت نموده و به دلیل محدودیت زمان از میزان ارائه محتوا می کاهد و یا فاصله ارائه محتوا را بیشترمی نماید و هرگز با کاستن از کیفیت کار خود برای کمیت ، به ارزش کار خود آسیب نمی رساند.

این وبلاگ ها نظم صحیح و ظاهر مناسبی در ارائه محتوا داشته و محتوای غنی را در کوتاهترین حد ممکن ارائه می دهند.

کاربران این وبلاگ ها به تذکرات دوستان و پشتیبان توجه نموده و این نکات را دوستانه ترین روش ممکن در ارتقای سطح کیفی کار خود می دانند.

محتوای این وبلاگ ها جز موارد لازم و ضرورت از سایر سایت ها کپی پیست نشده و در این صورت نیز به دلیل تقیدات و رعایت  موازین اخلاقی منبع اصلی معرفی می گردد.

محتوای این وبلاگ ها تخصصی تر است و با توجه به هدفمندی و ممکن نبودن ارائه محتوای کارشناسانه در هر زمینه دین برای هر کاربربه موضوعات  مشخصی پرداخته اند.

هر کاربر سعی دارد در روز به میزان یک تا حداکثر 10 مطلب جدید و جذاب برای مخاطب خود ارائه دهد و با عدم انتشار حجم عظیمی از محتوا علاوه برجلوگیری از سردرگمی و خستگی مخاطب، وبلاگ را به انباری از اطلاعات  مطالعه  نشده تبدیل نمی نماید.

این وبلاگ ها به مخاطب خود احترام می گزارد و فواصل به روز رسانی منظمی داشته و هرگز به امان خدا رها نمی شود.

نظر شما در مورد این ویژگی ها چیست؟  وبلاگ شما از نوع 2020 است؟ 

  • نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت
    1398/03/25 @ 10:26:28 ق.ظ

    حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

    تا 2020 هنوز راه برایم باقی است

  • نظر از: كبري جعفري
    1394/12/12 @ 07:12:02 ب.ظ

     

    سلام علیکم
    ممنون از مطالب آموزنده
    ولی بیشتر وبلاگ هایی که برتر انتخاب میشوند این ویژگیها را ندارند
    پس باید بیشتر تلاش کنند
    دوست دارم در مورد وبلاگم دیگران نظر دهند

  • 2 stars
    نظر از: شهدای حرم
    1394/12/12 @ 02:46:40 ب.ظ

    شهدای حرم [عضو] 

    با سلام وادب
    مطالبتون عالی
    ولی با توجه به این ویژگی ها وبلاگ من هم 2020نیست ولی خیلی دوست دارم مطالب خوبی ومفیدی قرار دهم ک اول برای خودم بعد دیگران استفاده کنند با توکل خدا
    فقط یک پیشنهاد اگر شما بتوانید در وبلاگ به ما کمک کنید عالی میشه مثلا در مطالب و…….نظر بدهید و کمک کنید ک بتوانیم وبلاگ خوبی را راه اندازی کنیم
    ممنون
    یاعلی

  • نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم
    1394/12/12 @ 08:28:16 ق.ظ

    مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

    با سلام.
    ان شاالله وبلاگمان 2020 شود.

  • 5 stars
    سارا اسمعیل زاده
    نظر از: سارا اسمعیل زاده
    1394/12/11 @ 01:28:39 ب.ظ

    سارا اسمعیل زاده [بازدید کننده]

    با سلام و عرض خسته نباشید،بابت این مطلب باید واقعا ازتون تشکر بکنم بسیار عالی.
    از نظر خودم وبلاگم 2020 نیست بابت این موضوع هم خیلی ناراحت هستم،اما در شرف این هستم که وبلاگم را از همه نظر 20 کنم.البته لازم به ذکر است بنده چند ماهی است که مدیریت وبلاگ را به عهده گرفتم و به امید خدا میخوام که وبلاگم را گسترش بدهم،البته با کمک شما.
    ممنون.
    ————————
    پاسخ:
    سلام و احترام
    متشکریم.
    ان شاء الله که به یاری خدا در کوتاه ترین زمان به بالاترین قله های موفقیت در تمام امور به ویژه تبلیغ مجازی دین در وبلاگ دست یابید.
    موفق باشید.

  • 5 stars
    نظر از: دارالإرشاد
    1394/12/10 @ 08:54:32 ق.ظ

    دارالإرشاد [عضو] 

    جالب بود.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.