برای وبلاگ خود مربع های هوشمند بسازید (QR Code)

رمزینه پاسخ سریع یا QR-Code یک رمزینه(بارکد) ظرفیت بالای رمز دارد و بعدی با ساختار ماتریسی صفر و یک است که سرعت دسترسی به اطلاعات مهمترین ویژگی آن است. این رمزینه ها دارای ساختار مربعی شکل هستند که اطلاعات در آن به صورت نقطه های مربع کوچک مشکی که به آن ها، واحد یا Module گفته می شود، ایجاد می شوند.

بعد از فراگیر شدن این کدها، شرکت سازنده تلاش کرد با ایجاد استانداردهایی ، نحوه استفاده از آن ها را در فضای مجازی سر و سامان ببخشد. بر این اساس شما هم به عنوان یک وبلاگ نویس می توانید اطلاعات مختلفی را درون کیو آر کدها جاسازی کنید.

کاربردهای  مختلف کیو آر کدها:

نشانی اینترنتی: شما می توانید آدرس صفحه اینترنتی و یا آدرس وبلاگ خود را به صورت رمز در بیاورید و برای سهولت استفاده در دسترس عموم قرار دهید. در این صورت کاربران می توانند با استفاده از تلفن همراه خود، آدرسی را که شما وارد کرده اید، مشاهده کرده و دیگر نیازی به تایپ آدرس در تلفن همراه خود نداشته باشند.

برای نمونه آدرس صفحه اینترنتی کوثر بلاگ  به صورت رمزینه شده در آمده که برای امتحان می توانید عکس را در گالری گوشیتان سیو کنید و سپس با استفاده از برنامه بارکد خوان به صفحه کوثر بلاگ بروید. بدون آنکه نیازی به تایپ آدرس کوثر بلاگ داشته باشید.

بارکد سایت کوثر بلاگ

نوشته: گاهی اوقات مردم قسمتی از مطالب مفیدی را که می خوانند، برای خود یادداشت می کنند. این استاندارد به آنها کمک خواهد کرد که بدون کاغذ و خودکار و با کمک دوربین تلفن همراه، مطلب دلخواهشان را برای خود ذخیره و حتی در شبکه های اجتماعی آن را منتشر کنند.

شماره تلفن: راهکاری جالب برای ذخیره شماره های تلفن، آدرس ایمیل و نشانی و… در فهرست مخاطبان  تلفن همراه. اخیرا کارت های ویزیت با استفاده از کیو آر کدها کامل می شود که علاوه بر جلوگیری از اشتباهات رایج، سرعت کار را بالا برده است.

پیامک و ایمیل: این کد، یک پیامک یا ایمیل شسته و رفته و آماده ارسال برای شما ایجاد میکند! فقط کافی است که بعد از عکس گرفتن از کد، دکمه ارسال را بر روی گوشی خود فشار دهید.

موقعیت مکانی: با استفاده از این استاندارد، موقعیت مکانی هر نقطه ای بر روی زمین در برنامه گوگل مپ به نمایش در خواهد آمد.

شبکه بی سیم: در مکان هایی که در آن ها اینترنت وای فای رایگان به اشتراک گذاشته می شود، بهترین مکان برای استفاده از این استاندارد است. رمزهای مورد نیاز برای اتصال به اینترنت در درون کدها جاسازی شده و به صورت خودکار در تلفن همراه ثبت می شود.

……………………………………………………………………………………………………………………..

چگونه  وبلاگمان را رمزینه کنیم؟

چگونه QR بسازیم؟

شرکت دنسو حق امتیاز این کدها را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده است. شما می توانید به مراجعه به سایت های اینترنتی که این خدمات را ارائه می دهند، اطلاعات خود را به صورت رمزینه در آورید و تصویری را که در اختیار شما قرار می گیرد، در مکان مناسب منتشر کنید.

سایت qrstuff.com به صورت رایگان این امکان را برای شما فراهم کرده است. البته برای امکانات بیشتر می توانید باید در سایت ثبت نام کنید.

بعد از وارد شدن به سایت مراحل رمزینه کردن با شماره مشخص شده است  بعد از طی کردن سه مرحله اول، در مرحله چهارم یا مرحله آخر بارکد ساخته شده را دانلود کنید.

…………………………………………………………………………………………………………………..

دانلود برنامه بارکد خوان

چگونه QR  بخوانیم؟

برنامه های زیادی برای خواندن کدها تهیه شده اند که هر کدام قابلیت های متنوعی دارند. این برنامه ها با عکس گرفتن، از کد QR  آن را ترجمه کرده و بسته به نوع اطلاعات آن، عملکردهای متفاوتی از خود به نمایش می گذارند.

شما می توانید برنامه QR Code Reader را با استفاده از برنامه بازار دانلود کنید و بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. بعد از نصب برنامه، QR Code وبلاگ خود  را که قبلا توسط سایت ارائه کننده خدمات QR Code ساز ساخته اید توسط این برنامه بخوانید؛ در واقع آدرس وبلاگتان به صورت رمزینه شده در اختیار شما قرار میگیرد و به راحتی می توانید به جای آدرس وبلاگ QR Code وبلاگ خود را در اختیار دیگران قرار دهید.

  • 5 stars
    نظر از: دهسنگی
    1396/08/30 @ 01:38:50 ب.ظ

    دهسنگی [عضو] 

    سلام ممنون از مطلبتون
    http://kovsar-aliabad.kowsarblog.ir/
    منتظر نگاهتون هستیم
    یاعلی(ع)

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
    1396/08/13 @ 08:18:43 ب.ظ

    مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

    با عرض سلام و احترام
    چه جالب بود، ممنون بابت ارائه این اطلاعات. فکر می کردم ساخت QR کد کار خیلی سختی هست و نیاز به دانش خاصی دارد.
    عالی بود. سپاس فراوان.

  • ستاره مشرقی
    نظر از: ستاره مشرقی
    1396/08/13 @ 07:51:09 ب.ظ

    ستاره مشرقی [بازدید کننده]

    جالب بود
    ممنون ازشما وآموزشهای کاربردی تون

  • 5 stars
    نظر از: حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت
    1396/08/13 @ 10:17:46 ق.ظ

    حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت [عضو] 

    جالب بود

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.