ضعف ادبیات فارسی -_-_- لطفاً بیشتر کتاب بخوانیم!

ضعف ادبیات فارسی

این مشکل مهم‌‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکل وبلاگ‌‌ها است. این مشکل خودش چند وجه دارد:

ـ ضعف املایی: اشتباهات املایی ظاهراً برای‌ وبلاگ نویسان خیلی مهم نیست؛  این اشتباه ناشی از عدم دقت کافی می باشد . چه بسا اشتباهاتی که باعث می شود بار علمی یک وبلاگ زیر سوال برود!

ـ ضعف در نگارش: طبعاً انتظار نمی‌رود که یک وبلاگ‌نویس مدیریت یا آی‌تی مثل یک وبلاگ‌نویس حوزه‌ی ادبیات نگارش خوب، جذاب و روانی داشته باشد؛ اما نگارش بد هم برای خودش تبدیل به معضلی شده است. بارها به مطالبی با محتوای بسیار عالی برخوردمی کنیم  که از بس از نظر نگارش ضعیف بوده‌اند، مشتریان احتمالی‌شان را هم از دست داده‌اند. چه بهتر که بتوانید یک سبک نگارشی خاص خودتان هم ایجاد کنید. نمونه‌ی خوب این کارها را پیدا کرده و سعی کنید ضعف موجود در نگارشتان را بهبود دهید.

ـ استفاده‌ی نادرست از واژگان تخصصی: واقعاً از خواندن مطلبی که در آن واژگان تخصصی دارای معادل فارسی بسیار زیبا و مصطلح، با حروف انگلیسی و یا از آن هم بدتر، با حروف فارسی نوشته‌ شده‌اند، رنج نمی برید؟ لطفاً کمی با زبان تخصصی حوزه‌ی وبلاگ‌نویسی‌تان آشنا شوید. کتاب‌ها و مقالات نوشته شده یا ترجمه شده‌ توسط دیگران را بخوانید تا با معادل‌های درست این گروه از واژه‌ها آشنا شوید. این‌ طرز نوشتن نشان‌دهنده‌ی ضعف زبانی و نگارشی شما است. حالا بگذریم که شاید ناآگاهی شما را هم نسبت به ادبیات روز حوزه‌ای که دارید در مورد آن می‌نویسید، نشان دهد!

ـ ضعف درست‌نویسی: ظاهراً برای بسیاری از وبلاگ‌نویسان این حوزه‌، درست‌نویسی فارسی در دنیای مجازی اصلاً اهمیتی ندارد. یاد بگیریم که در دنیای مجازی، درست فارسی بنویسیم.

اشکالات املایی و نگارشی، متأسفانه اغلب ریشه در جدی مطالعه نکردن ما دارند. خیلی از ما حتی حوصله‌ی خواندن رمان و داستان کوتاه را هم نداریم. بنابراین برای بهتر شدن ادبیات فارسی‌مان، لطفاً بیش‌تر کتاب بخوانیم!

  • نظر از: معاونت فرهنگی تربیتی
    1393/09/10 @ 01:18:03 ب.ظ

    معاونت فرهنگی تربیتی [عضو]

    با سلام و احترام
    مطلب خوب و مفیدی بود
    برای داشتن یک وبلاگ جذاب و پر بازدید حتما باید آشنایی با اطلاعات فوق و فن خطابه و نویسندگی و بقیه فنون لازم داشته باشیم والا در انتقال مطلب موفق نخواهیم بود

  • نظر از: محب الشهدا
    1393/09/09 @ 08:14:39 ب.ظ

    محب الشهدا [عضو] 

    باسلام.موفق وپاینده باشی همسنگرمجازی

  • 5 stars
    نظر از: مریم
    1393/09/09 @ 06:40:53 ب.ظ

    مریم [عضو] 

    سلام خداقوت
    مطلب بسیارجالبی بود
    ضعف ادبی مشکلی است که امروزه درجامعه فراگیراست.
    توصیه به خواندن بیشتر که شمافرمودیدبسیارموثراست
    برقرارباشید

  • محبان جعفریه شاهرود
    نظر از: محبان جعفریه شاهرود
    1392/10/03 @ 09:20:53 ق.ظ

    محبان جعفریه شاهرود [بازدید کننده]

    سلام
    درک ادبی افراد با یکدیگر بسیار متفاوت است و صد البته بسیاری از اشخاص احساس ادبی بسیار پایینی دارند و متون با سبک متفاوت و غیر روتین را نمی توانند هضم نمایند.

  • جان نثاری
    نظر از: جان نثاری
    1392/10/03 @ 07:44:28 ق.ظ

    جان نثاری [عضو] 

    اگر فرصتش به دست بيايد حتما كتاب هم مي خوانيم
    اما گاهي وبلاگ نويس (به شخصه بنده) عمدا برخي از لغات را با نگارش خاص انتخاب مي كنم، فكر مي كنم اين استثناء از آنچه شما فرموديد است.
    __________
    قطعا منظور ما مواردیست که ناخواسته صورت میگیرند

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.