آنچه در ابتدا باید بدانید!

معمولا هر روز کاربران جدیدی به جمع وبلاگ نویسان سامانه کوثر بلاگ اضافه می شوند. ابتدای راه معمولا همه تا حدودی سر درگم هستیم و دقیقا نمی دانیم از کجا و چگونه اغاز کنیم. در این مطلب قصد داریم نکاتی کلیدی برای شروع کار به شما پیشنهاد کنیم که قطعا در موفقیت شما موثر خواهد بود. ان شاء الله

نکاتی برای آغاز راه وبلاگ نویسی

  اجزای میزکار وبلاگ خود را بشناسید

به قسمت های مختلف میزکار دقت کنید و سعی کنید به مرور زمان، با کلیک و ازمون و خطا تا حدودی با ابزارها آشنا باشید و محل ابزارها را بشناسید. هر کدام نا آشنا بود و یا کاربرد درست آن را نمی شناختید یادداشت کنید و از قسمت راهنما (بالا سمت چپ)کمک بگیرید. به این صورت که یا با مطالعه  جزوه آموزشی کاربرد آن ابزار را بیابید و یا از پشتیبان سامانه سوال کنید.

 در ارسال مطلب جدید به چند نکته حتما دقت کنید

فرمت متن (اتخاب رنگ مناسب برای فونت (از رنگ های تند و زننده که مانع مطالعه است استفاده نکنید)/ مشخص کردن تیترها و نکات اصلی/ استفاده از فونت مناسب (معمولا tahoma  با سایز 12 یا همان 3pt- اگر فونتی انتخاب نکنید به طور پیش فرض فونت iran sans خواهد بود که فونت مناسبی است)/ پاراگراف بندی متن/ نبودن فاصله های اضافی و … در کل آراستگی و نظم مناسب)

کلید واژه ها: ذیل کادر متن، کادری وجود دارد با نام کلید واژه ها، حتما کلید واژه ها را به تعداد حداکثر 6 تا 8 در این کادر تایپ و از لیست انتخاب کنید- کلید واژه، کلماتی است که انتظار دارید کاربران فضای مجازی با سرچ آن به مطب شما هدایت شوند- این کار نقش موثری در دیده شدن مطلب شما توسط موتورهای جستجو و بازدید وبلاگ دارد.

موضوع: در کادر سمت چپ موضوع مطلب خود را انتخاب و یا ایجاد نمایید. دقت کنید موضوع، عنوان مطلب شما نیست. در واقع هر وبلاگ معمولا تعدادی موضوع اصلی و فرعی دارد که کل محتوا در این موضوعات دسته بندی می شود. 

عنوان مطلب: گویا، جامع، جدید و جذاب انتخاب شود.

منبع: درج منبع در وبلاگ نویسی دینی در واقع نوعی امانت داری است و بسیار اهمیت دارد. هیچ مطلبی را از منابع غیر معتبر اقتباس ننمایید و هیچ مطلبی را بدون منبع انتشار ندهید. این کار به اعتبار وبلاگ می افزاید و به رعایت صدق در کار شما نزدیکتر است.

محتوا : سعی کنید حتی الامکان محتوا تولیدی - دست نوشته، مشاهده شده در کتاب ،  تالیف خود شما، تبدیل سخنرانی به متن و …- باشد و از انتشار مطالب تکراری و طولانی اجتناب کنید. سعی کنید محتوا ترکیبی از متن و تصویر و صوت- در صورت نیاز  - باشد.

آشنایی با ابزارهای کاربردی: به جز ابزارهای معمولی مثل تغییر فونت و سایز و ترازبندی ها و … لازم است حداقل نحوه کار با ابزار درج تصویر و اشتراک گزاری را بیاموزید.

  با کوثر بلاگ (https://kowsarblog.ir/)  آشنا باشید

خیلی از کاربران با گذشت چند ماه از آغاز وبلاگ نویسی آنها، آشنایی صحیحی با کوثر بلاگ ندارند. به این سایت و در واقع مجموعه سامانه هر روز سر بزنید و با قسمت های مختلف آن آشنا باشید و مطالب جدید را دنبال کنید

وبلاگ های فعال: این وبلاگ ها بر اساس امتیاز 5 روز گذشته و بر اساس ملاک هایی از جمله تعداد مطالب، میزان بازدید، میزان حضور در سامانه، تعداد نظرات دریافتی، تعداد نظرات ارسالی و کاملا سیستمی، فعالترین وبلاگ های سامانه در کشور هستند.

آموزش : در این قسمت آخرین آموزش های «وبلاگ آموزش و پشتیبانی سامانه» نمایش داده می شود .  با کلیک وارد این وبلاگ می شوید و می توانید پاسخ بسیاری از سوالات خود را از آموزش های موجود دریافت نمایید. برای بروز بودن اطلاعات آموزشی خود سر زدن به این وبلاگ را فراموش نکنید.

اخبار: اطلاعاتی از قبیل کارگاه ها ، کلاس های آنلاین، برترین های ماه و در مجموع اخبار سامانه را از این قسمت پیگیری نمایید.

 فراخوان: فراخوان های در حال برگزاری، برگزار شده، نتایج و … . با کلیک به وبلاگ فراخوان ها هدایت می شوید. سعی کنید در فراخوان ها مشارکت داشته و از این راه تعامل خود با سایر کاربران به ویژه کاربران فعال و موفق را افزایش دهید.

مطالب منتخب: مطالبی که معمولا روزانه طبق شرایط و ضوابطی توسط پشتیبان سامانه در این قسمت معرفی می شود. شما هم می توانید مطالب خود را از گزینه پیشنهاد مطالب منتخب جهت بررسی به پشتیبان سامانه ارسال نمایید تا در صورت تایید در این قسمت معرفی شود.

نوار منو: بالای صفحه، نواری مشکی رنگ مشاهده می نمایید با ابزارهای مفیدی که حداقل شناخت موارد ذیل در ابتدای راه بسیار مفید است.

ویژه نامه ها  : مجموعه ای از مطالب مفید پیرامون یک موضوع مشخص که از محتوای وبلاگ های سامانه انتخاب و توسط مدیر سامانه تهیه شده است،

جستجو  : جستجوی تخصصی در وبلا گ های سامانه- 
لیست وبلاگ ها : کل وبلاگ ها به تفکیک استان
پشتیبانی : دقت کنید پشتیبانی همیشه خانم و شما بدون هیچ محدودیتی می توانید با ایشان ارتباط داشته و سوالات وبلاگی خود را بپرسید

تهیه شده در سامانه کوثر بلاگ

کاربران  محترم سامانه لطفا با ارائه نظرات ، تجربیات و نیازهای اولیه خود که در این مطلب، به آن اشاره ای نشده است،

ما را در تکمیل این محتوا و بهره مندی بیشتر کاربران جدید الورود یاری فرمایید

  • 5 stars
    نظر از: یا کاشف الکروب
    1401/06/24 @ 02:02:41 ب.ظ

    یا کاشف الکروب [عضو] 

    با سلام و احترام
    تشکر از تمام مسئولین بزرگوار و راهنمایی های لازم آنان در این زمینه
    موفق باشید.
    التماس دعا
    یاعلی

  • 5 stars
    نظر از: نرجس رضایی خواه
    1397/12/23 @ 10:14:42 ق.ظ

     

    باسلام واحترام
    چطور میتوان در قسمت موضوعات یک موضوع را تغییر یا حذف کنیم .
    خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید.

    ___
    با سلام و احترام
    روی گزینه مطالب در سمت راست کلیک کنید و قسمت طبقه بندی موضوعات را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده در قسمت عملیات ستون انتهایی گزینه ویرایش و حذف وجود دارد که براحتی می توانید تغییرات یا حذف موضوع را انجام دهید.
    موفق باشید

    لینک زیر جهت راهنمایی بیشتر
    https://support.kowsarblog.ir/پرسش-متداول-مدیریت-موضوعات-وبلاگ

  • طهورا زهرا
    نظر از: طهورا زهرا
    1397/11/18 @ 06:45:35 ق.ظ

    طهورا زهرا [عضو] 

    باسلام وتشکر از زحمات شما
    خیلی عالی بود خدا قوت .

  • نظر از: نرجس رضایی خواه
    1397/10/27 @ 09:16:28 ق.ظ

     

    با سلام و عرض ادب
    بنده دو وبلاگ با نام پژوهش استان مرکزی و رایحه نرجس دارم که در قسمت انتخاب وبلاگ دسترسی به وبلاگ رایحه نرجس ندارم چه طور این مشکل رو برطرف کنم
    با تشکر

    ــــ
    با سلام و عرض احترام خدمت شما
    وبلاگ رایحه نرجس را شما به صورت عمومی ساختید .برای ورود به وبلاگ رایحه نرجس باید نام کاربری و رمز مربوطه را وارد می نمودید.
    اما اصلاح مشخصات وبلاگ انجام شد .هم اکنون هر دو در قسمت انتخاب وبلاگ در دسترس شما می باشد.
    به این نکته توجه کنید که برای ساختن وبلاگ جدید لازم نیست که مجددا ثبت نام نمایید روی انتخاب وبلاگ و ایجاد وبلاگ که کلیک نمایید می توانید وبلاگ جدیدی بسازید.
    موفق باشید.

  • نظر از: نرجس رضایی خواه
    1397/09/10 @ 11:21:05 ق.ظ

     

    با سلام و احترام
    در قسمت میزکار - تنظیمات - چهار گزینه عمومی ،پیشرفته ،مطالب و نظرات برای بنده موجود هست وبرای اینکه وبلاگ گروهی بشه نویسندگان موجود نمی باشد ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

    ______
    با سلام و احترام
    بله در تنظميات ،وبلاگ شما به صورت فردي تنظيم شده بود كه هم اينك به صورت گروهيست .مجددا امتحان نماييد.
    موفق باشيد

  • نظر از: نرجس رضایی خواه
    1397/09/06 @ 09:07:32 ق.ظ

     

    با سلام واحترام
    چطور می شود روی یک وبلاگ به صورت گروهی کار انجام داد؟

    ___
    پاسخ :
    با سلام و احترام
    براي اين كار كافيست وارد تنظيمات شويد و وبلاگ را از حالت فردي به گروهي تبديل كنيد.

    تبدیل وبلاگ فردی به گروهی:
    از میزکار وبلاگ سمت راست قسمت تنظیمات را انتخاب نماييد و سپس روي گزینه نویسندگان كليك كنيد. سپس نویسندگان (اعضاء) وبلاگ گروهی را تعیین و سطح دسترسی های هر نفر را مشخص کنید. برای این کار در پنجره باز شده، در کادر «کاربر»، نام و نام خانوادگی فرد مورد نظر را وارد کرده و اینتر بزنید. در پایان دکمه «ذخیره و بستن» را کلیک کنید. برای عضویت سایر اعضا این کار را تکرار کنید.
    جهت راهنمايي بيشتر به لينك زير مراجعه كنيد
    http://support.kowsarblog.ir/آموزش-ایجاد-وبلاگ-در-کوثر-1

  • نظر از: نرجس رضایی خواه
    1397/08/23 @ 01:27:17 ب.ظ

     

    با سلام و احترام
    برای ارسال مطالب به وبلاگ استانی از طریق کاربردیگر چه کار کنیم؟

    ______
    با سلام و احترام متقابل
    مي توانيد وبلاگ را گروهي كنيد و امكان دسترسي به ساير افراد را ايجاد كنيد .

  • نظر از: نرجس رضایی خواه
    1397/08/21 @ 12:46:18 ب.ظ

     

    با سلام و احترام
    چه طور عنوان وبلاگ را تغییر دهیم؟

  • پاسخ از: kiani
    1397/08/22 @ 11:33:46 ب.ظ

    [عضو] 

    سلام
    در قسمت مدیریت وبلاگ، به منوی تنظیمات مراجعه کنید.

  • نظر از: معصومه کریمی ورزنده
    1397/08/09 @ 12:46:20 ب.ظ

     

    باسلام وعرض ادب واحترام وآرزوی قبولی عزاداری شما بزرگواران
    درصورتی که بخواهیم فایل PDFرا که متن زیادی هست را در وبلاگ قرار دهیم چه کنیم؟
    نوشته WORD( مثلا فایل WORD ماهنامه یا بروشور) را چگونه به JPG تبدیل کنیم وقتی که گزینه JPG در قسمت SAVEAS وجود ندارد؟
    با تشکر از راهنمایی شما

    _________
    با سلام و ادب
    متشكرم و هم چنين براي شما بزرگوار
    در صفحه ارسال مطلب جدید،متن مورد نظر خود را تایپ کنید به طور مثال فایل پی دی اف … متن نوشته شده را بصورت انتخاب در آورید و روی ابزار درج پیوند که به صورت زنجیر است کلیک نمایید و فایل مورد نظر خود را بارگذاری نمایید.
    لینک جهت راهنمایی بیشتر

    http://support.kowsarblog.ir/%DA%86%D8%B7%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%B1%D8%A7-%D8%AC%D9%87%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF

    براي تبديل ورد به عكس مي توانيد از نرم افزار هاي تبدیل فایل Word به JPG استفاده كنيد .هم چنين راه كارهاي ديگري نيز وجود دارد .به طور مثال یکی از روش ها که آسان ترین راه هم می باشد و نیازی به نصب برنامه ندارد و همیشه هم کارآمد است عکس گرفتن از صفحه می باشد برای این کار در ویندوز ۸ و یا ۱۰ دکمه های ترکیبی Windows + PrintScreen بلافاصله از صفحه عکس می گیرد و در پوشه ی Pictures ذخیره می شود.

  • نظر از: معصومه کریمی ورزنده
    1397/08/06 @ 12:20:41 ب.ظ

     

    سلام علیکم خدا به شما جزای خیر دهد انشاءالله
    از راهنمایی شما متشکرم

  • نظر از: معصومه کریمی ورزنده
    1397/08/05 @ 09:46:48 ق.ظ

     

    با سلام و عرض ادب و احترام وتسلیت ایام اربعین حسینی در صورتی که دو وبلاگ به نام کاربری مشترک وجود داشته ارسال مطالب با مشکل مواجه نمی شود لازم به ذکر است یکی از این دو وبلاگ بنام معاون پژوهش استان می باشد

    پاسخ
    با سلام و احترام
    مشكلي ايجاد نمي شود با يك نام كاربري امكان ايجاد چند وبلاگ مي باشد،كه در ميز كار قرار مي گيرد.هنگام كار با هر وبلاگ كافيست روي انتخاب وبلاگ كليك نماييد و وبلاگ مورد نظر را انتخاب نماييد.
    موفق باشيد

  • نظر از: معصومه کریمی ورزنده
    1397/08/03 @ 07:48:23 ق.ظ

     

    با سلام و عرض ادب از لطف شما متشکرم

  • نظر از: معصومه کریمی ورزنده
    1397/08/02 @ 09:46:50 ق.ظ

     

    سلام علیکم خداقوت
    در صورتی که مطلب طولانی در وبلاگ گذاشته شود چگونه نمایش کمتر و بیشتر را برای آن مطلب تنظیم کنم

    پاسخ:
    با سلام و احترام
    در هرکجا از متن که دلخواه شماست، کلیک کنید و درقسمت ابزار ویرایش متن بر روی آیکون “ادامه مطلب” کلیک کنید.
    جهت راهنمايي بيشتر به لينك زير مراجعه نماييد

    http://support.kowsarblog.ir/read-more

    موفق باشيد

  • نظر از: عابدی
    1397/06/27 @ 08:50:36 ق.ظ

    عابدی [عضو] 

    سلام خدا قوت

  • نظر از: شمس
    1397/02/28 @ 06:35:41 ب.ظ

    شمس [عضو] 

    باسلام
    من خیلی وقته که در تنظیمات وبلاگم وارد نشدم. نمیدونم چطور این قسمتشو فعال کردم که آدرس الکترونیڪی رو در نظرات وارد کنن. خواستم بردارم نمیدونم چطور میشه. اصلا امڪانش هست یا نه؟

    _____________
    با سلام و احترام
    در قسمت تنظیمات امکان حذف پست الکترونیک نیست، بازدید کنندگان بیرونی باید ایمیل خود را وارد نمایند تا بتوانند نظر خود را وارد کنند ،اما بازدید کنندگان عضو نیازی به وارد نمودن پست الکترونیک برای نظردادن ندارند.
    موفق باشید

  • نظر از: fzmh
    1396/12/01 @ 08:27:58 ق.ظ

    fzmh [عضو] 

    سلام ممنون ازراهنماییتون خیلی عال بود

  • نظر از: راحله نيكدل
    1396/10/03 @ 09:30:07 ب.ظ

     

    سلاااااااااااااااام خیلی ممنون عالییییییییییی

  • نظر از: خدایا دوستت دارم
    1396/08/13 @ 07:02:01 ب.ظ

    خدایا دوستت دارم [عضو] 

    با سلام
    عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری امام حسین علیه السلام و یاران عزیزشون
    خیلی سپاسگزارم از کوثربلاگ که این امکان را برای طلاب فراهم آوردن .از ضروریات امروز جامعه اس امیدوارم بتونیم استفاده مناسب و موثری ازشون بکنیم.
    خداوند بر شما خیر دو دنیارو عنایت کنند.

  • 3 stars
    نظر از: قاصدک
    1396/07/25 @ 10:51:42 ق.ظ

    قاصدک [عضو] 

    سلام
    خسته نباشید خوب بودامانیازبه توضیح بیشترهست

  • 3 stars
    نظر از: zahra
    1396/07/14 @ 07:28:51 ب.ظ

    zahra [عضو] 

    جزاکم عندالله خدا خیرتون بده

  • مصاحبه
    نظر از: مصاحبه
    1396/07/11 @ 02:05:51 ب.ظ

    مصاحبه [عضو] 

    سلام وخداقوت ممنون از زحمات شما.استفاده کردیم از اطلاعات کامل

  • محمدي امين
    نظر از: محمدي امين
    1396/06/29 @ 07:47:07 ق.ظ

    محمدي امين [عضو] 

    با سلام ، ممنون از توضیحات عالیتون ، خداقوت

  • نظر از: مدرسه الزهـــرا(سلام الله علیها) زرین شهر
    1396/04/24 @ 04:34:43 ب.ظ

    مدرسه الزهـــرا(سلام الله علیها) زرین شهر [عضو] 

    سلام و خداقوت
    اگر از سوی مرکز دستور میدادند ساعتی هم برای اموزش وبلاگ برا طلاب بذارند خیلی خوب بود
    من خودم طلبه هستم و نویسنده وبلاگ
    اگر مرکز به مدرسه مان دستور دهد برای این کار
    حاضرم آموزش وبلاگ را برعهده بگیرم برای طلاب مدرسه مان

  • 5 stars
    نظر از: رقيه شمعي
    1396/04/01 @ 01:57:40 ب.ظ

     

    سلام خسته نباشین و از پشتیبان عزیز ممنونم که با ایشان سوالی بی جواب نمی ماند

  • نظر از: عفت طاهری
    1396/03/11 @ 08:46:05 ق.ظ

     

    سلام اگر این آموزشها در مدارس حوزه های علمیه انجام شود بسیار استقبال وفعالیت کاربران بیشتر میشود.

  • تلنگر
    نظر از: تلنگر
    1396/02/11 @ 08:10:16 ب.ظ

    تلنگر [عضو] 

    سلام اجرکم عندالله خداقوت

  • نظر از: زهرا كرمي
    1396/02/06 @ 09:24:42 ق.ظ

     

    سلام ممنون از زحمات شما

  • نظر از: مژگان عامري
    1396/01/21 @ 02:31:37 ب.ظ

     

    سلام خسته نباشید . سل نو بر تمامی عزیزان مبارک.

  • 4 stars
    نظر از: طاهره رفيعي
    1396/01/06 @ 09:28:17 ق.ظ

     

    سلام ممنون از زحماتتون خسته نباشید

  • 5 stars
    نظر از: Fatemeh
    1395/12/21 @ 07:04:45 ب.ظ

    Fatemeh [عضو] 

    سلام ممنون وخسته نباشید

  • 3 stars
    گل نرگس
    نظر از: گل نرگس
    1395/11/29 @ 04:36:39 ب.ظ

    گل نرگس [بازدید کننده]

    سلام وخداقوت ممنون از زحمات شما.

  • 3 stars
    نظر از: گل نرگس
    1395/11/29 @ 04:28:57 ب.ظ

    گل نرگس [عضو] 

    سلام وخداقوت ممنون از زحمات شما.

  • فهيمه نكوئي راوري
    نظر از: فهيمه نكوئي راوري
    1395/11/12 @ 01:40:16 ب.ظ

     

    سلام وخسته نباشید.واقعا زحمت کشیدید

  • رفیعی
    نظر از: رفیعی
    1395/09/02 @ 08:50:06 ق.ظ

    رفیعی [عضو] 

    سلام علیکم خدا خیرتون بده واقعا زحمت کشیدید

  • سوسن جاهد كوغمه
    نظر از: سوسن جاهد كوغمه
    1395/09/01 @ 01:19:13 ب.ظ

     

    ممنون از اطلاعات کاملتان

  • نظر از: مریم
    1395/07/23 @ 05:41:21 ب.ظ

    مریم [عضو]

    با سلام.ممنون ار راهنمایی و مطلب خوبتون

  • 5 stars
    نظر از: معصومه ورمزيار
    1395/06/11 @ 07:26:55 ب.ظ

     

    سلام و احترام
    ضمن تشکر از توضیحات شما ، وقتی به این جمله ی متن رسیدم که نوشته شده
    ” دقت کنید پشتیبانی همیشه خانم و شما بدون هیچ محدودیتی می توانید با ایشان ارتباط داشته و سوالات وبلاگی خود را بپرسید”
    یاد روزهای ابتدایی وبلاگ نویسی خودم افتادم که چقدر به پشتیبانی زنگ می زدم و چون در روزهای مبارک ماه رمضان بودیم من اصلا به ساعت نگاه نمی کردم و گاهی ساعت 1.30 شب یا مثلا 4 صبح یا 6 صبح یا… خدمت ایشان تماس می گرفتم ولی پشتیبان محترم با صبوری سوال منو جواب می دادند و چون زیاد وارد نبودم تازه در جواب توضیح ایشان می گفتم من انجام دادم نشد یا مثلا می گفتم یک بار دیگه مراحل را برایم بنویسید و برایم بفرستید و …. یادم افتاده از کارهای خودم و زحمت هایی که به ایشان دادم خجالت می کشم و شرمسارم .
    جا داره از همین جا از صبوری و پشتیبانی محترم تشکر ویژه داشته باشم و برای عاقبت بخیری و موفقیت این عزیز از خداوند منان بهترین ها را خواستارم.

  • نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
    1395/06/02 @ 02:30:52 ق.ظ

    مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

    با عرض سلام و احترام
    جا دارد از پشتیبانی محترم ، همیشه در صحنه و به معنای واقعی کلمه «پشتیبان» و همچنین مدیریت سامانه کوثر بلاگ کمال تشکر را داشته باشیم ، حضور لحظه به لحظه شما موجب دلگرمی ماست .
    کلیات بسیار عالی و جامع توضیح داده شده است ، دوستان جدید الورود اگر جزوه آموزشی را دانلود نمایند و قدم قدم با آن پیش روند بسیار راهگشا خواهد بود .
    با تشکر از شما بزرگواران

  • حضرت زینب سلام الله علیها میناب [عضو] 

    سلام وخداقوت ممنون از زحمات شما.استفاده کردیم

  • 5 stars
    ...
    نظر از: ...
    1395/05/29 @ 07:57:29 ب.ظ

    ... [عضو] 

    سلام خسته نباشید،بسیار عالی بود

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.