چگونه باید یک مدل Topic Cluster ایجاد کرد؟

پیش از ایجاد مدل‌های جدید topic cluster، باید بررسی کنید که این رویکرد برای وب‌سایت شما مناسب است. برای این منظور، باید سوالات زیر را از خود بپرسید.

- آیا موضوعاتی که می‌خواهید با آن‌ها در صدر موتورهای جستجو قرار گیرید، به اندازه کافی سرچ می‌شوند که ارزش صرف زمان و تلاش را داشته باشد؟
- آیا قبلاً محتوایی داشته‌اید که موضوع مورد نظر را تحت پوشش قرار دهد؟ در صورتی که محتواهای کافی درباره آن موضوع دارید، بهتر است از آنچه دارید استفاده کنید و لینک‌های داخلی اضافه کنید.
- آیا موضوع مورد نظر، چیزی است که می‌خواهید با جزئیات درباره آن صحبت کنید؟ در صورتی که پاسخ این سوال نیز «بله» است، می‌توانید ایجاد مدل topic cluster را آغاز کنید.


برای ایجاد صفحه pillar، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- ۵ الی ۱۰ مسئله اصلی که پرسونای مخاطبین هدف شما دارند را در نظر بگیرید. از مسائل و دغدغه‌های مخاطبین را با استفاده از شیوه‌هایی مانند نظرسنجی‌، مصاحبه‌، و یا از نظرات آنلاین مطلع شوید.

۲- مسائل را به چندین موضوع مختلف تقسیم کنید.

۳- برای هر موضوع اصلی، subtopic پیدا کنید و کلمات کلیدی آن را نیز از طریق جستجوی کلیدواژه پیدا کنید.

۴- محتواهایی را ایده‌پردازی کنید که متناسب با موضوع اصلی و subtopic ها باشد.

۵- هر ایده را بر اساس صنعت و رقابت‌های جستجویی، بررسی کنید.

۶- مدل را ایجاد کنید، آنالیز و اندازه‌گیری کنید و سپس، بهینه‌سازی کنید.

 

چگونه می‌توان موفقیت مدل Topic Cluster را سنجید؟
اندازه‌گیری میزان موفقیت تک تک پست‌های بلاگ بر اساس یک معیار، کار دشواری است و ممکن است نتیجه درستی از آن حاصل نشود. در مقابل، مدل Topic Cluster را می‌توان به‌راحتی ارزیابی کرد. برای این کار، چارچوب زیر را دنبال کنید و سوالات زیر را پاسخ دهید:

کدام موضوعات در جذب ترافیک به وب‌سایت عملکرد بهتری داشته‌اند؟
کدام موضوعات، لید بیشتری برای شما تولید کرده‌اند؟
کدام موضوعات، بیشترین نرخ بازگشت سرمایه را برای شما به همراه داشته است؟
کدام موضوعات، بیشترین backlink و پوشش را بدست آورده است؟
 

نکات تکمیلی درباره Topic Cluster
هنگام تولید محتوا و ایجاد مدل  Topic Cluster، نکات زیر را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه خود را بدست آورید.

از لینک‌های داخلی تا جایی که امکان دارد، استفاده کنید.
حتماً از تگ برای پست‌های خود استفاده کنید.
موتورهای جستجو، به دنبال محتوای شما نیستند، این مردم هستند که سرچ می‌کنند.
بر اساس پرسونای مخاطبین خود تصمیم بگیرید.
 

سخن پایانی درباره مدل Topic Cluster و Pillar Page
این جلسه، درباره مدل جدید استراتژی محتوا، topic cluster است. این مدل به محتوای شما این امکان را می‌دهد که توسط موتورهای جستجو بهتر پیدا شوند و به استراتژی محتوای شما نظم بیشتری می‌بخشد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.