منظور از لینک های داخلی و لینک های خارجی (بیرونی) چیست؟

لینک های داخلی و خارجی

لینک داخلی:

لینک داخلی، لینکی است که یکی از صفحات وبلاگتان را به صفحه ای دیگر از وبلاگتان متصل می کند. (آموزش نحوه لینک کردن)

ساخت لینک داخلی به ایندکس شدن وبلاگ (وب سایت) کمک می کند.
ربات های خزنده گوگل (Crawlers) برای یافتن و ایندکس کردن وب سایت ها، لینک های موجود در اینترنت را دنبال می کنند.

اگر وبلاگ (وبسایت) شما لینک سازی داخلی قدرتمندی داشته باشد، کرالرهای گوگل محتوای جدید وبلاگتان را راحت تر پیدا می کنند.

باید بدانید گوگل همواره به دنبال محتوای جدید در اینترنت است. اگر محتواهای وب سایت شما به خوبی به یکدیگر لینک شده باشند، مطمئناً عمل خزیدن برای گوگل سریع تر خواهد بود.

شاید بتوان گفت، این مهم ترین ویژگی لینک سازی داخلی است. درست است که ساخت لینک داخلی در وب سایت، یک تکنیک ساده در سئو است، اما مزایای آن به همین جا ختم نمی شود.

لینک سازی داخلی برای کاربران وبلاگ هم مفید است. زمانی که درباره موضوعی تحقیق می کنند، ممکن است نیاز داشته باشند منابع متعددی که پیرامون آن موضوع وجود دارد را نیز بررسی کنند.

برای مثال در همین مطلب، چند لینک داخلی قرار داده شده است تا در صورت علاقه، دیگر مطالب وبلاگ را نیز بررسی کنید.

 

لینک های خارجی (لینک بیرونی):

لینک های خارجی (External Links) هایپرلینک هایی هستند که به یک دامنه، به غیر از دامنه ای که بر روی آن قرار دارند (دامنه منبع) اشاره دارند.

اگر بخواهیم به صورت غیر تخصصی بیان کنیم، اگر سایتی به وبلاگ شما لینک دهد این لینک به عنوان لینک خارجی در نظر گرفته می شود. همچنین، اگر شما نیز به یک سایت دیگر لینک داده باشید آن لینک هم، یک لینک خروجی محسوب می شود.

متخصصان سئو بر این باورند که لینک های خارجی، منبعی عالی برای به دست آوردن رتبه بندی بالا در مورتوهای جستجوگر هستند.

اهمیت لینک های خارجی

منبع: novin.com

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی
This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots.