وبلاگ نویس ها بدانند!

 

نگارش شما باعث شناخته شدن‌تان خواهد شد

توجه کنید تا آن‌چه که می‌نویسید، برای عده‌ای که در آن حیطه فعالیت می‌کنند قابل ارائه باشد

همه چیز محیاست تا شما از ظرفیت آن محیط به نفع خود و با نام خود استفاده کنید

گستردگی نوشته‌های قدیمی شاید از نگاه برخی از کاربران، حالا دیگر کم‌تر دیده شود اما وضعیت کنونی با توجه به تغییر نسل قالب وبلاگ‌نویسان ایرانی، امری طبیعی به نظر می‌رسد. خیلی از وبلاگ‌نویسان ما از طریق همان وبلاگ شخصی‌شان شناخته شده‌اند و  خیلی‌های دیگر نیز بخاطر وبلاگ‌شان دردسرهای فروانی را تجربه نمودند.

تعریف هرکس از وبلاگ و وبلاگ نوشتن متفاوت است. شاید برای کسی، وبلاگ همان آدرس شخصی‌ای باشد که تنها عده‌ای محدود می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و شاید برای یکی دیگر، محیطی پر از نویسنده، کاربر و کامنت، تعریفی درست از وبلاگ‌نویسی باشد. در واقع می‌توان گفت که این‌ها، کلیاتی کلیشه‌ای درباره وبلاگ‌نویسی هستند که در این مطلب، قصدی برای بیان کردن‌شان بیش از این نداریم.

شاید آن‌چه که این‌روزها از همه چیز بیشتر برای وبلاگستان فارسی اهمیت داشته باشد، تفهیم نوع نوشتن، انگیزه نوشتن و مکان نوشتن به کاربرانی است که تازه وارد این دنیا می‌شوند.

نوع نوشتن:

این‌که چطور می‌نویسید و یا دوست دارید چگونه بنویسید، موضوعی است که تنها به خود شما بستگی دارد. هیچ‌کس حق این‌را ندارد که در این مورد به شما حرفی بزند اما این موضوع زمانی صحیح خواهد بود که شما اصول کلی را در نوشته‌هایتان رعایت کنید. توجه داشته باشید که این‌جا داریم در مورد حیطه وبلاگ‌های فناوری و یا موضوعاتی که به این دسته نزدیک باشند صحبت می‌کنیم. نگارش شما باعث شناخته شدن‌تان خواهد شد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید نوشته‌های وبلاگ‌های مختلف را مطالعه کنید و با سبک‌های نوشتاری هر نویسنده و نوع استفاده صحیح از علامت‌گذاری‌ها آشنا شوید.

انگیزه نوشتن:

شاید انگیزه خیلی‌ها هنگام آغاز به‌کار یک وبلاگ در این زمینه، کسب بازدید کننده باشد. تلخ و تاسف‌بار است اما متاسفانه در خیلی از زمینه‌های موجود در وب فارسی این موضوع به چشم می‌خورد. داشتن یک وبلاگ با بازدید بالا اصلا موضوع بدی نیست اما در نظر داشته باشید که زرد نویسی هم یکی از فاکتورهای جذب بازدید است! این‌که قصد ادامه چه مسیری را دارید نیز کاملا به خودتان برمی‌گردد ولی توجه کنید تا آن‌چه که می‌نویسید، برای عده‌ای که در آن حیطه فعالیت می‌کنند قابل ارائه باشد. کسب بازدید می‌تواند جزء اولویت‌های بعدی شما قرار بگیرد.

مکان نوشتن:

برای کسی که تازه قصد وبلاگ‌نویسی در این زمینه را دارد، مکان نوشتن، یکی از فاکتورهای مهمی است که باید به آن توجه نماید. شاید خوب بنویسید و با انگیزه بنویسید اما آن‌طور که باید دیده نشوید؛ سامانه های شناخته شده در این زمینه امکان همکاری را به عنوان نویسنده میهمان به شما می‌دهند.

در واقع در این‌گونه شرایط، همه چیز محیاست تا شما از ظرفیت آن محیط به نفع خود و با نام خود استفاده کنید. از پُتانسیل‌های این‌چنینی نهایت استفاده را ببرید چرا که می‌توانید به‌رایگان تبلیغ و لینک خود را به هزاران خواننده وبلاگ میزبان نمایش دهید.

  • مظلومی
    نظر از: مظلومی
    1392/10/09 @ 11:46:27 ق.ظ

    مظلومی [عضو] 

    بسيار سپاسگزاريم از مطالب بسيار عالي

  • نظر از: یادگاری
    1392/10/06 @ 08:52:42 ب.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلام علیکم. از مطالب نابی که اشاره کردید بهره بردیم.موفقیت روز افزونتان را آرزو داریم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.