موضوع: "سوالات متداول کاربران"

تفاوت پیوندهای وبلاگ و پیوندهای روزانه چیست؟

 در اکثر سرویس های وبلاگ دهی قسمتي را به نام پیوندهای روزانه و پیوندهای وبلاگ مشاهده می کنید. در این نوشته قصد داریم تفاوت بین این دو را شرح دهیم.

پيوندهاي وبلاگ

ادامه »

نکاتی در مورد تغییر آدرس وبلاگ

Blog address

آدرس وبلاگ شما نمایانگر فعالیتی است که در آن انجام می دهید. در هنگام ثبت نام و ساخت یک وبلاگ بهتر است در انتخاب آدرس مناسب دقت کافی داشته باشید چرا که نام مناسب بسیار اهمیت دارد و تغییر آن نیز با محدودیت هایی روبروست.

نکات لازم در انتخاب آدرس وبلاگ:

- حتماً به صورت لاتین تایپ شود.

- تکراری نباشد.

- تا حد امکان مختصر و کوتاه

- مرتبط با فعالیت و موضوع وبلاگ

- خواندن و نوشتن آدرس برای مخاطب باید آسان باشد

- ضرورتی ندارد آدرس و اسم وبلاگ یکسان باشد

سرویس های وبلاگی و مدیران سایت ها، به دلیل اینکه تغییر آدرس، تبعات و مشکلات جدی بوجود می آورد، به هیچ عنوان آدرس پایگاه اینترنتی خود را تغییر نمی دهند لذا سعی می کنند در زمان ایجاد وبلاگ، نام مناسب، انتخاب کنند تا بعدها نیاز به تغییر آن احساس نکنند.

مشکلاتی که تغییر آدرس بوجود می آورد:

- تمامی لینک های داخلی و بیرونی وبلاگ از بین خواهد رفت (اگر جایی لینک شده یا لینک کرده باشید)

- تغییر آدرس، یک امتیاز منفی از طرف موتورهای جستجو محسوب می شود. لذا سئوی وبلاگ شما افت می کند.

- بازدیدکننده های وبلاگ کاهش می یابد. (به دلیل مورد قبل)

- تمامی صفحاتی که از وبلاگ شما در موتورهای جستجو کش شده است، در دسترس نخواهد بود.

در واقع نشانی وبلاگ مانند نشانی یک فروشگاه است. اگر نشانی یک فروشگاه پر مشتری تغییر کند، مطمئناً خیلی از مشتریان قدیمی خود را از دست خواهد داد و یا مشتریان قدیمی زمان زیادی را باید صرف پیدا کردن محل جدید فروشگاه مورد نظر خود کنند

پس به شما توصیه می‌کنیم از ابتدا یک نشانی خوب را انتخاب کنید و دنبال تغییر آن نباشید. اگر می‌خواهید نشانی وبلاگ را تغییر دهید، تبعات آن را هم باید پذیرا باشید. این یک قاعدۀ کلی است و برای هر وبلاگ یا سایتی صدق می‌کند.

آموزش و پشتیبانی کوثر بلاگ

پرسش متداول- مدیریت موضوعات وبلاگ

سوال: چگونه مطالب را در موضوع مربوط به خود قرار داده ، بطور مثال احادیث را در قسمت احادیث و …؟

پاسخ :

قبل از شروع اولین مطلب وبلاگ ، بهتراست موضوعات وبلاگ خود را نهایی کنید. یک کاغذ بردارید و ابتدا هر آنچه را قرارست در وبلاگ خود بنویسید روی کاغذ موضوع بندی کنید. شاید بعضی از موضوعات شما زیرموضوعات را هم شامل شوند. پس خوب فکر کنید تا وبلاگتان موضوع بندی خوبی داشته باشد. انتخاب یک موضوع مناسب برای نوشتن همان چیزی است که زمینه ساز موفقیت یک وبلاگ در درازمدت است.همچنین اگر شما موضوع وبلاگ خودتان را به درستی انتخاب کرده باشید ارسال مطالب در فاصله های زمانی کوتاه کار آسان و لذت بخشی برای شما خواهد بود که این به نوبه خود می‌تواند باعث افزایش بازدید از وبلاگ شما بشود.

نحوه ایجاد موضوع :

منوی «طبقه بندی موضوعی» را از قسمت مطالب انتخاب کنید.

ادامه »

توضیح <meta> چیست؟

توضیح <meta> چیست؟

توضیح meta : در بخش توصیفات، می توانید توضیحات مختصری در مورد این مطلب خود بنویسید تا <Meta> موتورهای جستجو این عبارت را ذیل عنوان مطلب شما در نتایج خود نشان دهند. پس سعی کنید توصیف جذاب و مناسبی برای مطلب خود در حد دو خط بنویسید.

برای نوشتن توضیحات متا، در صفحه ارسال مطلب، پایین صفحه سمت چپ، در قسمت ویژگی های پیشرفته کادر آن را تکمیل نمائید.

 

چگونه مطلبی را برای آینده منتشر کنیم؟ (ارسال پست زماندار)

سلام. تا به حال برایتان پیش آمده بخواهید مطلبی را در وبلاگتان منتشر کنید اما دسترسی به تلفن همراه، رایانه یا اینترنت نداشته باشید؟

در  این مواقع از قبل مطلبتان را در وبلاگ ذخیره کنید تا با تنظیم روز و ساعت انتشار، در همان روزی که می خواهید منتشر شود.

در قسمت “مطلب جدید” سمت چپ، کادر “مشخصات” را باز کنید.

پست زماندار 1

 حالا تاریخی که میخواهید مطلبتان منتشر شود را وارد کنید. من تاریخ 24 تیر را انتخاب کردم تا در آن روز مطلبم منتشر شود.

  به همین راحتی میتوانید بدون نگرانی حتی در مواقعی که دسترسی به وبلاگ ندارید، آن را به روز نگهدارید و مخاطبان خود را ازدست ندهید.

نحوه درج کلید واژه

یکی از عوامل مهم و موثر در  افزایش میزان بازدید توسط موتورهای جستجو، کلید واژه ها هستند. برای آشنایی با اینکه کلید واژه چیست و چگونه درج می شود با ما همراه باشید.

کلید واژه چیست؟

کلید واژه چیست؟

کلیدواژه ها کلمات کلیدی متناسب با محتوای متن شماست که انتظار دارید کاربران فضای مجازی با سرچ این واژه ها به صفحه مطلب شما در وبلاگ، هدایت شوند.

کلیدواژه

چرا باید برای مطالب، کلیدواژه ثبت کنیم؟

در حالت عادی اگر برای مطلب، کلیدواژه تعریف نکنید، هنگامی که فردی بعنوان مثال در گوگل دنبال یک موضوع می گردد، گوگل بر اساس محتوای مطلب، وبلاگ شما را در یکی از صفحات نتایج خود نمایش می دهد که ممکن است در صفحات اولیه گوگل نباشید لذا شانس کمتری برای کلیک و دیده شدن خواهید داشت. اما در صورتی که کلیدواژه های مطلب را، به شکل صحیح و مرتبط ثبت نمائید، گوگل مطلب شما را در اولویت قرار می دهد و در صورت جستجوی این کلیدواژه ها توسط کاربران، وبلاگ شما در نتایج نخست نمایش داده خواهد شد.

از آنجایی که واردن کردن کلیدواژه ها بسیار ساده و بدون هزینه است، توصیه می شود حتماً از این قابلیت مهم استفاده کنید.

شیوه درج کلید واژه ها در کوثر بلاگ چگونه است؟

برخی از کاربران به اشتباه کلید واژه های خود را در انتهای مطلب - شبیه صفحه چکیده مقالات - درج می کنند و یا از هشتک گذاری استفاده می کنند. هر دو روش صحیح نیست و تأثیری ندارد.

الف) درج کلیدواژه برای مطالب (از طریق مرورگر)

1- در صفحه درج مطلب جدید، به قسمت کلیدواژه ها بروید.

2-در این کادر پس از نوشتن هر کلیدواژه دکمه اینتر (enter) را بزنید و سپس اقدام به نوشتن کلیدواژه بعدی کنید.

اگر زمان نوشتن کلیدواژه، لیستی از عناوین دیگر نمایش داده شد، می توانید از لیست باز شده نیز انتخاب کنید.

به همین ترتیب برای هر مطلب به صورت مجزا چند کلیدواژه تعریف کنید.

 نحوه درج کلید واژه

ب)  درج کلیدواژه برای مطالب در نرم افزار اندروید کوثر بلاگ

1- در صفحه درج مطلب جدید، به قسمت تنظیمات بروید


2- در قسمت کلید واژه ها، واژه های مورد نظر را تایپ نمایید. دقت کنید لازم است کلید واژه ها با ویرگول از هم جدا شود.

نکته: توجه داشته باشید حداکثر 6-8 کلید واژه درج بفرمایید. وارد کردن کلیدواژه های بیش از حد و غیر مرتبط موجب اسپم گونه شناخته شدن مطلب شما توسط موتورهای جستجو و کاهش بازدید شما خواهد شد.

هرگونه سوال در مورد کلیدواژه ها را در قسمت نظرات مطرح کنید

تهیه شده در سامانه کوثر بلاگ

 
دانلود تقویم 98