چگونه گوشی خود را در تابستان خنک نگه داریم؟

افزایش دمای تلفن هوشمند علاوه بر القای احساسی ناخوشاند در زمان استفاده از آن، باعث آسیب دیدن قطعات حساسی مانند دوربین و باتری شده و می تواند بر طول عمر گوشی نیز تاثیر منفی داشته باشد.
یکی از مشکلات اساسی کاربران تلفن های هوشمند که به خصوص در روزهای تابستانی به شکل واضح تری نمایان می شود، داغ شدن بسیار زیاد دستگاه است. معمولا افزایش دمای یک تلفن هوشمند به سطح پردازش آن و برنامه های در حال اجرا که قدرت پردازنده را به چالش می کشند ارتباط داده می شود. اما در روزهای گرم می توان دلایل دیگری هم برای این موضوع مدنظر داشت.

افزایش دمای تلفن هوشمند علاوه بر القای احساسی ناخوشاند در زمان استفاده از آن، باعث آسیب دیدن قطعات حساسی مانند دوربین و باتری شده و می تواند بر طول عمر گوشی نیز تاثیر منفی داشته باشد. در ادامه چند راهکار برای خنک نگاه داشتن گوشی در روزهای داغ تابستان مطرح خواهند شد.

اول: گوشی را درون خودرو رها نکنید

ماشین ها یکی از مستعدترین ساخته های دست بشر برای به دام انداختن گرما و ایجاد فضایی غیر قابل تحمل برای سرنشینان و حتی تجهیزات موجود در آنها هستند. به همین دلیل است که در بسیاری از نقاط جهان رها کردن کودک و یا حیوانات خانگی درون خودرو و ترک آن، حتی در شرایطی که پنجره های ماشین کمی باز باشند، یک جرم به حساب می آید. آسیب ناشی از باقی ماندن یک گوشی درون خودرو کمتر از پرتاب کردن آن در آتش نخواهد بود. در نتیجه بهتر است هرگز گوشی خود را درون خودرو رها نکنید. این توضیح درباره زمانی که قصد مسافرت دارید هم صادق است. با این که در طول رانندگی شما خودرو را ترک نمی کنید قرار دادن گوشی روی داشبورد می تواند تاثیر مشابهی با رها کردن آن درون خودرو داشته باشد. در این شرایط می توانید از پایه های نگهدارنده مغناطیسی که بر روی داشبورد نصب می شوند استفاده کنید. اما اگر برای رفتن به مکانی مشخص (مانند برخی ادارات که به همراه داشتن گوشی در آنها ممنوع است) مجبور شدید تلفن همراهتان را داخل ماشین بگذارید بهترین مکان برای آن صندوق عقب خواهد بود.

دوم: آنچه استفاده نمی کنید را خاموش کنید

امکاناتی مانند بلوتوث، شبکه LTE، WiFi، و GPS در زمان های مورد نیاز بسیار کاربردی خواهند بود اما روشن نگاه داشتن آنها زمانی که قصد استفاده از امکاناتشان را ندارید نه تنها مصرف باتری را افزایش می دهد، بلکه می تواند منجر به افزایش دمای دستگاه شود. پس فراموش نکنید اگر قصد استفاده از این موارد را ندارید حتما آنها را خاموش کنید.

سوم: از کیس استفاده نکنید

استفاده از کیس و قاب گزینه بسیار خوبی برای محافظت از گوشی در برابر سقوط و ضربه های احتمالی است. با این حال دیده شده استفاده از برخی کیس ها به دلیل غیر ممکن کردن گردش هوا در نقاط حساسی از گوشی می تواند منجر به افزایش دمای آنها شود. اگر احساس می کنید تلفن هوشمند شما زود به زود و در حالی که برنامه خاصی در حال اجرا نیست داغ می شود بد نیست چند روزی از کیس استفاده نکنید تا بتوانید تفاوت را احساس کنید و تصمیم بهتری برای خرید یک کیس مناسب تر بگیرید.

چهارم: چندین دستگاه را کنار هم قرار ندهید

اگر عادت دارید دستگاه هایی مانند گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ را با خود حمل کنید و از یک کیف برای جا به جایی همه آنها استفاده می کنید احتمالا باید در رفتارتان با ابزارهای دیجیتال تجدید نظر کنید. قرار داشتن همه این دستگاه ها در یک محفظه در بسته که جریان هوا در آن گردش چندانی ندارد می تواند باعث گرم شدن محیط داخلی شده و خود به خود گرمای همه دستگاه ها را افزایش دهد.

پنجم: برای خنک کردن گوشی آن را داخل یخچال قرار ندهید

شاید با خواندن این عنوان تعجب کرده باشید اما بسیاری از کاربران هستند که برای سریع خنک کردن گوشی آن را درون یخچال یا فریزر قرار می دهند. چنین کاری حتی اگر منجر به خنک شدن سریع دستگاه شود می تواند تاثیرات جبران ناپذیری را بر روی عملکرد آن ایجاد کند. اگر بخواهیم کمی علمی تر به قضیه نگاه کنیم باید گفت زمانی که یک گوشی داغ می شود در واقع هوای موجود داخل آن دچار افزایش دما شده است. در این زمان قرار دادن گوشی در فضای سرد باعث خنک شدن محفظه بیرونی شده و هوای داغ داخلی را به مایع تبدیل می کند که به نوبه خود باعث آسیب دیدن قطعات و مدارهای الکترونیکی می شود.

منبع:هفت صبح

  • 5 stars
    ...
    نظر از: ...
    1396/04/07 @ 11:51:26 ق.ظ

    ... [عضو] 

    سلام ممنون خانم اشرفی عزیز

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
    1396/04/03 @ 01:22:54 ب.ظ

    مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

    سلام انتظاری جان برای لب تاپ فن هست، که به usb لب تاپ وصل میشه و مثل پایه زیر آن قرار میگیره، تا حدودی به خنک کردنش کمک میکنه، من امتحان کردم در استفاده طولانی مدت موثره .

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
    1396/04/03 @ 09:59:24 ق.ظ

    مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

    با عرض سلام و احترام
    نکات مفید و جدیدی بود و البته بسیار کاربردی در این فصل گرم.
    مورد آخر جالب تر بود!
    با تشکر .

  • 5 stars
    ...
    نظر از: ...
    1396/04/02 @ 03:28:20 ب.ظ

    ... [عضو] 

    سلام خوب بود.
    کاش یه راه حلی هم برای داغ کردن لپ تاپ ارائه می کردید

  • نظر از: کوثرابوقداره فیلی
    1396/04/01 @ 11:20:57 ب.ظ

    کوثرابوقداره فیلی [عضو] 

    باسلام
    ببخشید اشکالی داره این مطالب شما رو که در صفحه اول کوثربلاگ قراربدید در وبلاگ خودمون کپی کنیم؟!

    پاسخ:
    با سلام و احترام
    با درج منبع مشکلی نیست.
    موفق باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.