اصلاً چرا اینفوگرافیک؟!

استفاده از گرافیک‌های اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد.

 

اینفوگرافیک ‌ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند.این نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و یا سریع داده‌ها است ، استفاده می‌شوند.  در این مطلب به تعریف اینفوگرافیک و دلایل استفاده از آن در استراتژی بازاریابی محتوایی و اینترنتی پرداخته می شود.

استفاده از گرافیک‌های اطلاع رسان باعث می‌شود بیننده با نگاهی کوتاه حجم قابل توجهی از اطلاعات را که شکل نوشتاری آن ممکن است مقاله بلند بالایی را تشکیل دهد، به سادگی از طریق بصری دریافت کند و حتی آن را به خاطر بسپارد.

امروزه تخمین زده می شود بیش از یک میلیارد محتوا در روز ایجاد می گردد که با این حجم اطلاعات ، کاربران اینترنتی برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود به دنبال آن دسته از محتوایی هستند که در کمترین زمان ممکن اطلاعات کافی را در اختیار آن ها قرار دهد. کاربران اینترنتی بعضا آدرس های صفحات اینترنتی حاوی اطلاعات را در مرورگر خود بوک مارک می نمایند و یا در رایانه خود ذخیره می کنند ، از اطلاعات در ارائه ها استفاده می نمایند و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. با در نظر گیری این موارد ، بازاریابان به دنبال روش هایی هستند که بتوانند حجم وسیعی از اطلاعات را در قالب محتوای تصویری ارائه نمایند. یکی از این روش ها استفاده از اینفوگرافیک ها هستند.

همچنین اینفوگرافیک ها به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و حجم وسیعی از بازدید کننده را برای وب سایت ها و سازمان ها به ارمغان آورند.

6 دلیل استفاده از اینفوگرافیک ها در استراتژی های بازاریابی به شرح زیر است:

۱) یادگیری به صورت تصویری رایج تر است.

بر اساس یافته های به دست آمده ، ۸۳ درصد یادگیری انسان ها از طریق محتوای تصویری حاصل می شود بدین ترتیب استفاده از محتوای تصویری در استراتژی بازاریابی ضروری می باشد.

۲) اطلاعات با حجم کمتر بیشتر خوانده می شوند.

کاربران به علت کمبود وقت کافی نمی توانند تعداد صفحات بیشمار اطلاعات را مطالعه نمایند و مکررا به دنبال آن دسته از محتوایی هستند که با حجم کمتر ، اطلاعات مورد نیاز آن ها را در اختیارشان قرار دهد. آن دسته از شرکت هایی که بتوانند این خواسته کاربران را جوابگو باشند در میان رقبای خود جایگاه بهتری خواهند داشت.

۳) در اینفوگرافیک ها نام برندها ذکر می گردد.

هر اینفوگرافیک ترکیبی از اطلاعات حیاتی است که در قالب محتوای تصویری ارائه می گردد. در اینفوگرافیک ها امکان انجام امور مربوط به برندینگ توسط بازاریابان فراهم می گردد.

۴) هنگامی که کلمات موثر نیستند نقش اینفوگرافیک ها پر رنگ تر می شود.

روز به روز تعداد شبکه های اجتماعی که مبتنی بر محتوای تصویری هستند افزایش می یابد و این نشان از اهمیت این نوع از محتوا است. اینفوگرافیک ها امکان اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مبتنی بر عکس را فراهم می نمایند و بدین ترتیب توانایی جذب مخاطب بیشتری را دارا می باشند.

۵) از اینفوگرافیک ها در مباحث سئو نیز می توان استفاده نمود.

در صورت ایجاد اینفوگرافیک ها ، می توان این امکان را برای صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها فراهم نمود تا از این نوع محتوا در پایگاه اینترنتی خود استفاده نمایند و اقدام به درج لینکی به صفحه منبع به عنوان لینک بازگشتی کنند و بدین ترتیب اهداف سئو در خصوص انجام لینک بیلدینگ فراهم می گردد.

۶) اینفوگرافیک ها می توانند کاربران را تشویق به انجام کاری نمایند.

محتوای اینفوگرافیک ها به گونه ای است که می توانند کاربران را برای استفاده از خدمات یک وب سایت تشویق نمایند و یا به طور غیر مستقیم به معرفی محصولات و خدمات بپردازند .

 

منبع: مرکز تخصصی اینفونگاره

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
    1396/02/07 @ 12:18:58 ق.ظ

    مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

    میشه گفت ، اینفوگرافیک ، شبیه روزنامه دیواری های قدیمی که تو مدرسه ها تهیه می شد ، با این تفاوت که اونجا موضوع مطالب متفاوت بود ، اما در اینفوگرافیک انسجام وجود داره و یک موضوع مشخص .
    از چه ابزاری برای تولید اینفوگرافیک استفاده می شود؟
    ——
    پاسخ:
    با سلام و احترام
    بله از این نظر که هر دو برای اطلاع رسانی در کوتاهترین زمان و به شکل گرافیکی، استفاده می کنند، شباهت دارند.
    با نرم افزارهای گرافیکی که معمولاً طراح ها از آن استفاده می کنند، که معروفترین آن photoshop است.

  • 5 stars
    نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
    1396/02/07 @ 12:08:06 ق.ظ

    مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

    با عرض سلام ،ادب و احترام
    دقیقا همینطور است مورد یک و دو ، مورد سوم را متوجه نمی شوم ( یعنی به عنوان تبلیغ روش مناسبی هستند؟)،سئو چیست؟مورد ششم هم می شود کمی توضیح بفرمایید؟
    با تشکر
    ——-
    پاسخ:
    با سلام و احترام
    بسته به موضوعی که قرار است از آن اینفوگرافی تهیه شود، می تواند جنبه تبلیغی و بازاریابی هم داشته باشد. مثلاً فرآیند تولید یک محصول… در قالب اینفوگرفی. که برای جذب مخاطب می تواند بسیار موثر باشد.
    مرد ششم دقیقاً نمونه اش را در مدرسه خودتان هم دارید! پوسترهای کوثر بلاگ و کوثرنت که نمونه ای از اینفوگرافی هستند و با هدف معرفی یک محصول یا خدمات به همراه آموزش آن می باشد.
    سئو شامل مجموعه اقدامات بهینه سازی یک سایت برای موتورهای جستجو است. این کار را باید مدیران سایت ها یا وبلاگ ها انجام دهند. مثلاً تکنیک هایی که باعث می شود یک سایت به افرادی که از طریق متورهای جستجو دنبال چیزی می گردند، بهتر معرفی شود.

  • نظر از: گل نرگس
    1396/02/06 @ 09:38:46 ب.ظ

    گل نرگس [عضو] 

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.