6 راه حل برای ایجاد زمان‌های سیاه و سفید و افزایش بهره‌وری

تا حالا شده احساس کنید خیلی خسته هستید اما هرچه فکر می‌کنید ببینید کار زیادی انجام نداده‌اید؟

برمی‌گردید و به روزی که گذرانده‌اید نگاه می‌کنید؛ می‌بینید در طول روز زمان‌های منقطع و شاید حتی کوتاهی مشغول کار بوده‌اید و میان کارهایتان زمان‌های زیادی را استراحت کرده‌اید. اما وقتی به ذخیره‌ی ته کشیده‌ی انرژیتان فکر می‌کنید انگار از صبح تا حالا کوه کنده‌اید و دیگر هیچ توش و توانی ته جانتان باقی نمانده. لابد برایتان سوال می‌شود که چه اتفاقی افتاد؟ آن همه نشاط و انرژی سر صبح دود شد و به کجا رفت و خرج چه کاری شد که بازخورد و نتیجه‌ای از آن به چشم نمی‌آید؟

احتمالا شما همه‌ی توان و انرژی خود را در باتلاق زمان‌های خاکستری صرف کرده‌اید.
یکی از اصول مهم برای رسیدن به بهره‌وری بالا و استفاده از حداکثر ظرفیت روحی و جسمی برای ما این است که بتوانیم این توان را در خودمان به وجود آوریم که زمان‌های سیاه و سفیدمان را به طور کامل از یکدیگر جدا کنیم و با کمرنگ کردن مرزهای کار و استراحت از اوقاتمان زمان خاکستری نسازیم.

1. وقتی مشغول کار هستید، فقط کار کنید. صدای گوشی خود را ببندید تا صدای اعلام‌ پیام‌ها و تماس‌های تلفنی تمرکز شما را از روی کارتان منحرف نکند.

2. اگر در خانه مشغول کار هستید از اعضای خانواده بخواهید در آن دقایقی که مشغول کار هستید با شما گفتگو نکنند و از شما چیزی نخواهند.

3. اگر بچه‌ی کوچکی دارید که صبر کردن برای شما در بازه‌های زمانی بلند مدت برایش سخت است، زمان‌های سیاه خود را به بازه‌های کوچک نیم ساعته تقسیم کنید.

4. روبه‌روی تلوزیون مشغول کار نشوید.

5. اگر با لپ‌تاب کار می‌کنید هم‌زمان با کارتان وب‌گردی نکنید.

6. و در نهایت وقتی مشغول استراحت می‌شوید برای خود یک زمان کاملا سفید خلق کنید:

ذهنتان را از گره‌ آخری که در پروژه‌ی کاریتان افتاده خالی کنید.

پیام‌ها و تماس‌های کاری را چک نکنید.

برای ادامه‌ی کار، برنامه‌ریزی ذهنی نکنید.

 

در این صورت خواهید دید که چقدر سطح بهره‌وریتان بالا می‌رود و چطور از اوقات استراحتتان لذت می‌برید و با یک انرژی فوق‌العاده به کار برمی‌گردید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.