موضوع: "افزایش بازدید وبلاگ"

اشتراک گذاری و بازنشر مطالب وبلاگ در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف به حدی رایج است که شاید کمتر کسی وجود داشته باشد که حداقل تجربه ورود به یکی از این محیط ها رانداشته باشد. سرعت تبادل اطلاعات یکی دیگر از ویژگی های عصر حاضر است. یکی از گزینه هایی که ارتباط بین این دو مقوله را برقرار می نماید اشتراک گزاری مطلب از یک محیط به محیط دیگر بدون نیاز به تایپ و ایجاد مجدد است.

کوثر بلاگ نیز این امکان را برای کاربران خود فراهم نموده است که برای آشنایی با آن با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری مطلب از کوثر بلاگ به شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

1- با استفاده از این امکان می توانید مطالب وبلاگ خود یا دیگران در برای مخاطبین خود در پیام رسان ها به اشتراک بذارید. این روش به بالابردن مخاطبین و آمارهای بازدید وبلاگ شما کمک زیادی می کند.

در صفحه اصلی وبلاگ خود، روی عنوان یکی از مطالب کلیک کنید (مطلب را باز کنید)

 انتهای مطلب، شبکه ها و پیام رسان هایی که امکان بازنشر مطلب در آن وجود دارد را ملاحظه می کنید.

اشتراک گذاری و بازنشر مطلب در شبکه های اجتماعی

کافیست روی آیکون مورد نظر کلیک کرده تا بازنشر یا اشتراک گذاری مطلب انجام شود.

توجه داشته باشید برای اشتراک گزاری در هر محیط، باید عضو آن نرم افزار باشید.

2- لینک مطالب خود را که در وبلاگ منتشر کرده اید، کپی کنید و در شبکه های اجتماعی، گروه ها یا برای مخاطبین خود در هر شبکه ای می توانید ارسال کنید.

لینک مطلب

تهیه شده در سامانه کوثر بلاگ

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب برای مطلب

7 تکنیک انتخاب عناوین جذاب و مناسب

اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار با اهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.

David Ogilvy وبلاگ نویس معروف آمریکایی، این موضوع را تایید می کند و چنین می گوید: “به طور متوسط، افراد عناوین محتوا را 5 بار بیشتر از خود محتوا مورد مطالعه قرار می دهند و به آن توجه می کنند.”

به همین دلیل ممکن است یک مقاله ضعیف تر از مقاله شما با انتخاب یک تیتر مناسب و جذاب، نظرات و توجهات بیشتری را به خود جلب کند. به زبان ساده می خواهم به شما بگویم که مشکل از محتوای شما نیست، بلکه مشکل از عنوان شماست که به اندازه کافی مخاطب را جذب و تشویق به خواندن مطلب نمی کند.

بنابراین شما باید عناوین بهتری بنویسید.

حتی اگر بهترین و نوآورانه ترین مقاله در جهان را می نویسید، انتخاب یک تیتر ضعیف، شانس موفقیت پست شما را کاهش خواهد داد.

اگر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، در این مطلب به شما نحوه انتخاب عنوان مقاله را در قالب 7 نکته کلیدی و ساده که در دسته مباحث آموزش سئو نیز قرار می گیرند، ارائه خواهیم داد:

ادامه »

نحوه درج کلید واژه

یکی از عوامل مهم و موثر در  افزایش میزان بازدید توسط موتورهای جستجو، کلید واژه ها هستند. برای آشنایی با اینکه کلید واژه چیست و چگونه درج می شود با ما همراه باشید.

کلید واژه چیست؟

کلید واژه چیست؟

کلیدواژه ها کلمات کلیدی متناسب با محتوای متن شماست که انتظار دارید کاربران فضای مجازی با سرچ این واژه ها به صفحه مطلب شما در وبلاگ، هدایت شوند.

کلیدواژه

چرا باید برای مطالب، کلیدواژه ثبت کنیم؟

در حالت عادی اگر برای مطلب، کلیدواژه تعریف نکنید، هنگامی که فردی بعنوان مثال در گوگل دنبال یک موضوع می گردد، گوگل بر اساس محتوای مطلب، وبلاگ شما را در یکی از صفحات نتایج خود نمایش می دهد که ممکن است در صفحات اولیه گوگل نباشید لذا شانس کمتری برای کلیک و دیده شدن خواهید داشت. اما در صورتی که کلیدواژه های مطلب را، به شکل صحیح و مرتبط ثبت نمائید، گوگل مطلب شما را در اولویت قرار می دهد و در صورت جستجوی این کلیدواژه ها توسط کاربران، وبلاگ شما در نتایج نخست نمایش داده خواهد شد.

از آنجایی که واردن کردن کلیدواژه ها بسیار ساده و بدون هزینه است، توصیه می شود حتماً از این قابلیت مهم استفاده کنید.

شیوه درج کلید واژه ها در کوثر بلاگ چگونه است؟

برخی از کاربران به اشتباه کلید واژه های خود را در انتهای مطلب - شبیه صفحه چکیده مقالات - درج می کنند و یا از هشتک گذاری استفاده می کنند. هر دو روش صحیح نیست و تأثیری ندارد.

الف) درج کلیدواژه برای مطالب (از طریق مرورگر)

1- در صفحه درج مطلب جدید، به قسمت کلیدواژه ها بروید.

2-در این کادر پس از نوشتن هر کلیدواژه دکمه اینتر (enter) را بزنید و سپس اقدام به نوشتن کلیدواژه بعدی کنید.

اگر زمان نوشتن کلیدواژه، لیستی از عناوین دیگر نمایش داده شد، می توانید از لیست باز شده نیز انتخاب کنید.

به همین ترتیب برای هر مطلب به صورت مجزا چند کلیدواژه تعریف کنید.

 نحوه درج کلید واژه

ب)  درج کلیدواژه برای مطالب در نرم افزار اندروید کوثر بلاگ

1- در صفحه درج مطلب جدید، به قسمت تنظیمات بروید


2- در قسمت کلید واژه ها، واژه های مورد نظر را تایپ نمایید. دقت کنید لازم است کلید واژه ها با ویرگول از هم جدا شود.

نکته: توجه داشته باشید حداکثر 6-8 کلید واژه درج بفرمایید. وارد کردن کلیدواژه های بیش از حد و غیر مرتبط موجب اسپم گونه شناخته شدن مطلب شما توسط موتورهای جستجو و کاهش بازدید شما خواهد شد.

هرگونه سوال در مورد کلیدواژه ها را در قسمت نظرات مطرح کنید

تهیه شده در سامانه کوثر بلاگ

پیشنهاد مطلب منتخب

به دلیل حجم بالای مطالب منتشر شده در وبلاگ ها، عناوینی که در بخش منتخب ها قرار می گیرد معمولاً از بین مطالب پیشنهادی شما انتخاب می شوند.

در واقع شما می توانید مطالب مورد نظر خود را جهت درج در بخش منتخب ها، به ما پیشنهاد دهید. برای این کار روش ساده و مناسبی در نظر گرفته شده است که در ادامه این مطلب با آن آشنا می شوید:

ادامه »

چگونه باید یک مدل Topic Cluster ایجاد کرد؟

پیش از ایجاد مدل‌های جدید topic cluster، باید بررسی کنید که این رویکرد برای وب‌سایت شما مناسب است. برای این منظور، باید سوالات زیر را از خود بپرسید.

- آیا موضوعاتی که می‌خواهید با آن‌ها در صدر موتورهای جستجو قرار گیرید، به اندازه کافی سرچ می‌شوند که ارزش صرف زمان و تلاش را داشته باشد؟
- آیا قبلاً محتوایی داشته‌اید که موضوع مورد نظر را تحت پوشش قرار دهد؟ در صورتی که محتواهای کافی درباره آن موضوع دارید، بهتر است از آنچه دارید استفاده کنید و لینک‌های داخلی اضافه کنید.
- آیا موضوع مورد نظر، چیزی است که می‌خواهید با جزئیات درباره آن صحبت کنید؟ در صورتی که پاسخ این سوال نیز «بله» است، می‌توانید ایجاد مدل topic cluster را آغاز کنید.

ادامه »

مفهوم مدل Topic Cluster در استراتژی محتوا

می‌خواهیم درباره مدل خوشه‌ای (Topic Cluster) و Pillar Page که از جمله تکنیک‌های مهم در استراتژی محتوا است، صحبت کنیم و اثرات آن را بر سئو و موتورهای جستجو بررسی کنیم. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا روی موضوعات اصلی تمرکز داشته باشید. به‌علاوه، این ترفند، باعث نظم بخشیدن و بهبود فرایند تولید محتوا می‌شود.

 

تغییرات الگوی سرچ در طول زمان
بازاریابی محتوا در طی چندین سال گذشته، تغییرات زیادی کرده است. بسیاری از این تغییرات، ناشی از تغییر رفتار کاربران هنگام سرچ کردن است. علاوه بر این، الگوریتم‌های پیچیده موتورهای جستجو نیز بر اساس نحوه استفاده کاربران از موتورهای جستجو، تغییر کرده است.

با‌این‌وجود، بسیاری از بازاریابان همچنان نتوانسته‌اند خودشان را با این تغییرات وفق دهند و با همان مشکلات معمول قبل روبرو هستند. از جمله این مشکلات، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- «من نمی‌توانم ROI محتوایی که تولید کرده‌ام را اندازه‌گیری کنم.»
- «ما محتواهای بسیار خوبی تولید می‌کنیم، اما هنوز نتوانسته‌ایم برای کلیدواژه‌های هدف خود، رتبه بالایی در گوگل بدست آوریم.»
- «من به اندازه کافی برای انتخاب کلیدواژه‌ها تحقیق کرد؛ مرحله بعد چیه؟»
تنها راه‌حلی که به ذهن بسیاری از بازاریابان هنگام مواجه با چنین مشکلاتی به‌خصوص دومین مورد، می‌رسد، این است که محتوای بیشتری مرتبط با کلیدواژه مورد نظر تولید کنند.

متاسفانه، این کار، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بازاریابان مرتکب می‌شوند؛ زیرا ایجاد حجم زیادی از محتواهای ناکارآمد و مشابه، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه منجر به صرف هزینه بیشتر می‌شود. اضافه کردن محتوای بیشتر به یک سایت با ساختار ضعیف، پیدا کردن و رتبه‌بندی محتوا را برای گوگل سخت‌تر می‌کند.

راه‌حل این مشکلات، فراتر از تعداد محتواهای منتشر‌شده در طول هفته است. مسئله اصلی، شیوه توسعه و سازماندهی استراتژی بازاریابی محتوا است. به‌طور‌کلی، می‌توان گفت، سئو در حال تکامل است و بازاریابان باید منطق بر آن، تغییر کنند تا بتوانند نتیجه خوبی از تلاش‌های خود دریافت کنند.

خوشبختانه، برای مقابله با این مشکلات، راه حل‌هایی وجود دارد که در این پست توضیح داده می‌شوند. پیش از ارائه این راه‌حل‌ها، لازم است در ابتدا، به صورت دقیق‌تر علت تغییر وضعیت‌ها را بررسی کنیم.

ادامه »
1 3 4