۸ دلیل که ممکن است برای پست شما کامنت زیادی نگذارند

مسلماً یکی از با ارزش‌ترین چیزها برای هر وبلاگ‌نویسی کامنت‌هایی است که خوانندگان برای آن‌ها می‌گذارند. بخش نظرات یک وبلاگ یکی از در دسترس‌ترین و آسان‌ترین را‌ه‌ها برای ارتباط با نویسنده وبلاگ است و به همین خاطر اهمیت بسیار زیادی دارد. گاهی نویسنده‌ها از این گله می‌کنند که چرا با وجود این ‌که وبلاگشان بازدید قابل توجهی دارد و مطلبشان نیز مطلب ایده‌ آلی محسوب می‌شود اما تعداد کامنت‌هایی که دریافت می‌کنند کم است. کم بودن تعداد کامنت‌ها به این معنا نیست که یک پست از سطح قابل قبولی برخوردار نیست. دلایل زیادی موجب ‌می‌شود که خوانندگان از کامنت گذاشتن فرار کنند! در یکی از پست‌های پروبلاگر ۸ دلیل اصلی نام برده شده که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنم:


۱-پست شما خیلی طولانی است
باید قبول کنید که با نوشتن یک پست طولانی شانس خوانده شدن مطلبتان را تا حد زیادی کاهش داده اید. وقتی مطلبی خوانده نشود مسلماً کامنتی هم در کار نیست! البته این نکته در مورد وبلاگ‌های معروف و شناخته شده، زیاد صدق نمی‌کند. در واقع این بلاگرهای تازه‌کار هستند که باید به این مورد توجه کنند. دقت داشته باشید که پست طولانی شما فقط در صورتی شانس خوانده شدن دارد که خواننده به شما و نوشته‌‌هایتان اعتماد داشته باشد. مسلماً هیچ کس دوست ندارد که وقتش را صرف مطلبی کند که نمی‌داند برایش مفید خواهد بود یا خیر. یک وبلاگ‌نویس بزرگ حتی اگر مطلب طولانی هم بنویسد از بابت خوانده نشدن مطلبش نگرانی زیادی ندارد چون می داند تعداد زیادی خواننده دارد که به او اعتماد دارند، مطلبش را می خوانند و برایش کامنت می‌گذارند. پس اگر تازه کار هستید از نوشتن پست‌های طولانی خودداری کنید.

۲-از خوانندگان‌تان نخواسته اید که کامنت بگذارند!
بعضی اوقات برای خوانندگان واضح نیست که آیا شما واقعاً به دنبال پاسخی از جانب آن‌ها هستید یا خیر؟! در واقع بعد از خواندن مطلب، آن‌ها به نوعی سر در گم هستند و ممکن است برای شما کامنت نگذارند! علاوه بر این اگر شما وبلاگ‌نویسی هستید که معمولاً پاسخی به کامنت‌ها نمی‌دهید و یا پاسخ‌های شما کافی و قابل قبول نیست، ممکن است خوانندگان فکر کنند که شما برای نظرات آن‌ها ارزش قائل نیستید. بلاگر‌های بزرگ به خوبی این مسئله را ‌درک می کنند اگر چه بسیاری از افراد می‌دانند که نویسندگانی که بازدید از وبلاگشان خیلی زیاد است نمی‌توانند برای تمام کامنت‌ها پاسخ بگذارند.

۳-آن‌ها نمی‌دانند که چه باید بگویند!
باید برای همه شما اتفاق افتاده باشد که بعد از خواندن یک مطلب بسیار با ارزش ندانید به چه نحوی کامنت بگذارید که حق آن مطلب ادا شود. بنا براین شاید نویسنده مطلب را حتی از گفتن یک “بسیار عالی بود” هم دریغ کنید! بعضی مواقع هم یک مطلب آن‌قدر عمیق و مفهومی نوشته شده که در این صورت هم ممکن است خواننده بعد از خواندن مطلب حرفی برای گفتن نداشته باشد! این اتفاق می‌تواند برای پست‌های شما و خوانندگان‌ وبلاگ شما هم رخ بدهد. پس همیشه سعی کنید بسیار ساده و روان مطالبتان را بنویسید و یا با طرح پرسش‌هایی از خوانندگان بخواهید که برای شما کامنت بگذارند!

۴-خوانندگان آن چه شما خواسته اید انجام می‌دهند!
باید به این نکته توجه داشته باشید که خوانندگان یک وبلاگ در اکثر مواقع توصیه‌ها و پیشنهاد‌های یک نویسنده را نادیده نمی‌گیرند. به عنوان مثال اگر شما در مطلبتان راجع به چند لینک صحبت کرده باشید و از خوانندگان‌تان خواسته باشید که آن‌ها نیز این لینک‌ها را چک کنند باید بگویم که به احتمال زیاد آن‌ها این کار را خواهند کرد! اگر خوانندگان را به انجام حرکتی تشویق کنید و از آن‌ها بخواهید که کاری انجام دهند ممکن است که آن‌ها با انجام آن کار از کامنت گذاشتن برای پست‌ شما دور شوند!

۵- خوانندگان لینک‌های موجود در وبلاگ‌تان را دنبال می‌کنند
نوشتن پست‌هایی که شامل لینک‌هایی به پست‌های قدیمی تر است و یا لینک‌هایی که پست‌های مرتبط را نشان می‌دهند روی تعداد کامنت‌ها تاثیر دارد. اگر خوانندگان روی لینکی میان مطلب شما کلیک کنند، آن‌ها احتمالاً به سراغ خواندن مطلب دوم می روند، قبل از این که برای پست شما کامنت بگذارند. به همین ترتیب ممکن است در مطلب دوم هم لینک‌هایی وجود داشته باشد که کلیک بر روی آن‌ها خواننده را کاملاً از مطلب شما دور کند. با این کار شانس کامنت گذاشتن برای پست شما کاهش می‌یابد.

۶- خوانندگانتان شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می کنند
همه می‌دانند که پدید آمدن شبکه‌های اجتماعی بزرگ و دنیای جدید وب که به اصطلاح وب ۲ نامیده می‌شود تاثیر زیادی در امر وبلاگ نویسی داشته است. یکی از این تاثیرها کمرنگ شدن حضور افراد در بخش کامنت‌هاست. کامنت هایی که روح یک وبلاگ محسوب می‌شود. با گسترش روابط افراد در این شبکه‌ها (نظیر فیس‌بوک، توییتر، فرندفید و …) دیگر افراد، کمتر به سراغ کامنت گذاشتن در وبلاگ‌ها می‌روند!

۷- کامنت گذاشتن برای خوانندگان دشوار است
فرم پر کردن نظرات در هر وبلاگی متفاوت است. کامنت گذاشتن در برخی وبلاگ ها به خاطر پیچیدگی و یا شلوغ بودن فرم نظرات و مراحلی که باید برای ثبت یک نظر طی شود دشوار است. مثل وبلاگ هایی که روی بلاگرهستند. این‌گونه وبلاگ‌ها شانس کم تری برای دریافت کامنت دارند.

۸- شما در زمان مناسبی مطلب را منتشر نمی‌کنید
وقتی مطلب‌تان را زمانی منتشر کنید که اکثر خوانندگان‌تان در خواب به سر می برند (!) اولین فرصت برای این‌ که آن‌ها برای شما کامنت بگذارند روز بعد است. باید توجه داشته باشید که روز بعد پست شما در میان انبوهی از پست‌ها که در فید خوان خواننده انباشته شده، قرار می گیرد! بنابراین شانس خوانده شدن مطلبتان را هم کاهش داده اید. زمان‌هایی را در آن اکثر خوانندگان وبلاگتان فعال هستند پیدا کنید و سعی کنید بیشتر در این زمان‌ها برای وباگتان پست بگذارید.

منبع : راسخون
  • نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام
    1394/02/30 @ 05:47:49 ب.ظ

    خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

    سلام
    ممنون از مطلب خوبتون

  • نظر از: momeni
    1393/08/29 @ 01:25:22 ب.ظ

    momeni [عضو] 

    با سلام
    مطلب به جا و مهم و البته دغدغه من بود
    سپاسگذارم از انتخاب به جا و البته مهم برای همه کاربران به خاطر انگیزه ای که کامنت گذاشتن به کاربر مورد نظر برای ادامه روند کار وبلاگ نویسی میدهد.
    در پناه حق

  • معتکف
    نظر از: معتکف
    1393/08/29 @ 10:00:29 ق.ظ

    معتکف [بازدید کننده]

    سپاس .مطلب مفیدی بود

  • نظر از: 313
    1393/08/28 @ 06:45:28 ب.ظ

    313 [عضو] 

    سلام علیکم.ممنون از مطلب زیبایی که بیان کردید به امید روزی که وبلاگ هایی پر محتوا و پر مخاطب داشته باشیم.

  • نظر از: یادگاری
    1392/10/11 @ 04:27:02 ب.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلام علیکم و خدا قوت.از موارد نابی که برای کامنت گذاشتن در وبلاگ ها گذاشتید کمال تشکر را دارم. به امید روزی که وبلاگ هایی پر محتوا و پر مخاطب داشته باشیم و بدانیم اگر برای خدا بنویسیم اصلا واژه ی نگرانی مفهومی ندارد.تندرست باشید.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.