کپی کن تا بازدید بگیری؟!

 

با دیدن عنوان این مطلب در ذهن شما چه چیزی تداعی می‌شود؟
از این که با خواندن این متن و عمل به آن باعث افزایش بازدید وبلاگ‌تان می‌شوید خوشحال می‌شوید؟ …

کپی کردن را کاری غیر اخلاقی و غیر حرفه‌ای می‌دانید و ناراحت می‌شوید؟
یا بی‌تفاوت از کنار آن گذشته و بقیه مطلب را می‌خوانید؟

جواب شما به این سوال به اعتقاد شما در مورد کپی کردن مطالب بر می‌گردد. اگر به فکر افزایش بازدید به هر روش و طریقی باشید که بتوانید با این کار پولی به جیب بزنید، یا اگر نمی‌دانید چطور مقاله بنویسید و دنبال یک راه ساده برای پر کردن وبلاگ می‌گردید، به احتمال زیاد کپی کردن برای شما امری واجب است! ولی اگر ارزش تولید یک مقاله یا محتوا را بدانید، قضیه فرق خواهد کرد.

تهیه‌ی محتوا برای یک وبلاگ‌نویس از مهمترین کارهایی است که او باید انجام دهد، تا وبلاگی سرزنده داشته باشد. از آنجایی که این کار باید به صورت مداوم انجام شود، شاید برای برخی افراد کاری پر زحمت باشد. پس به فکر یک راه‌حل می‌گردند. در موارد دیگر، شاید هدف یک وبلاگ‌نویس از اول کار استفاده از مطلب دیگران و بازدید جذب کردن باشد. در هر صورت این افراد مبادرت به کپی کردن از مقالات دیگران در سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر می‌کنند.

 

قصدم از انتشار این مقاله نصیحت کردن جهت کپی نکردن مطلب نبود. هدف پاسخ دادن به سوال برخی عزیزان مبنی بر عدم کسب بازدید قابل توجه است. چند روز پیش عزیزی از بنده سوالی پرسید که چرا با اینکه مطالب خوبی در وبلاگ می‌گذارم، اما بازدیدی ندارم! از من درخواست چاره کرده بود که سعی کردم در قالب یک مطلب کامل در این باره توضیح دهم.

همانطور که می‌دانید بیش از ۸۰ درصد بازدید یک وبلاگ یا سایت را موتور جستجو می‌فرستد که موثرترین آنها گوگل است. پس شاید گاهی اوقات لازم باشد که تسلیم سیاست‌گذاری‌های گوگل شویم، تا او به ما اعتماد کرده و برای وبلاگ ما بازدیدکننده بفرستد. در غیر این صورت می‌توانیم بر روی دیگر ترفندهای بازارایابی سایت، مثل انجام تبلیغات متعدد حساب باز کنیم، که در این صورت هزینه کردن لازمه کسب بازدید است. پس حالا می‌فهمیم که چرا اینقدر گوگل برای کسی که سایت یا وبلاگی دارد مهم است.

زمانی که به وبلاگ این دوستمون که این سوال را از بنده پرسیده بود رفتم، دیدم که تمامی مطالبی که روی وبلاگ گذاشته بود همه رونوشت (کپی) بودند و از سایت‌های دیگر برداشته شده بود. با اینکه از نظر ایشان مطالب جذابی بود، ولی اگر شما می‌خواهید از گوگل بازدید بگیرید، باید نظر او را جلب کنید و مقالات شما برای گوگل جذاب باشد، نه شما!

مهمترین مـؤلفه برای جذابیت یک مطلب برای گوگل هم، جدید و نو بودن آن است که باعث می‌شود موتور جستجو دیدی متفاوت به آن داشته باشد و برای آن خواننده جذب کند. در غیر این صورت گوگل متوجه کپی کردن شما خواهد شد و این موضوع را به حساب سرقت می‌گذارد. در کشورهای پیشرفته سرقت فقط شامل کالاهای ملموس نمی‌شود. یک نرم‌افزار که قابل لمس کردن هم نیست را می‌توان به سرقت برد. اما در ایران ما این موضوع فعلاً در قالب اعتقاد شخصی باقی مانده است و قانونی محکم برای آن وجود ندارد. پس حال این طرز رفتار گوگل را می‌توان درک کرد. مخصوصاً که با بروزرسانی‌های آلگوریتم آن، شدیداً روی وبلاگ‌های کپی کننده تمرکز کرده است و آنها را از دور خارج می‌کند.

علاوه بر این، کسی که یک مقاله یا محتوا را خود تولید می‌کند، زمان زیادی را برای آن صرف می‌کند. حالا می‌خواهم نظر شما را بپرسم؛ آیا این اخلاقی و قانونی است که اشخاص دیگر حتی بدون نام بردن از نام خالق اصلی از آن استفاده کنند؟ خودتان به دیگران اجازه‌ی چنین کاری را با محتوای خود می‌دهید؟ پس اگر اعتقادی به قانون یا عرف حق تکثیر ندارید، نباید انتظار دست یافتن به بازدید بالا را داشته باشید. یا عمل‌تان را اصلاح کنید و یا انتظارتان را تغییر دهید.

برای اینکه گرایش افراد کپی کننده را به سمت تولید کننده شدن سوق دهم، بهتر دانستم که پیشنهادی دهم. به شما پیشنهاد می‌کنم که فقط ۱۰ مطلب بلندتر از ۳۰۰ کلمه در وبلاگ با موضوعات پرکاربرد و پرجستجو بنویسید و نتیجه‌ی آن را مشاهده کنید. آن وقت متوجه می‌شوید که اگر به جای زمان گذاشتن برای برداشتن مطالب دیگران، روی مقالات خودتان با دانسته‌های شخصی کار کنید، تاثیر بیشتری برای شما و وبلاگ‌تان خواهد داشت.

 

  • نظر از: مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد
    1395/09/01 @ 01:15:52 ب.ظ

    مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد [عضو] 

    با سلام
    از مطلب مفیدتان سپاسگذارم

  • نظر از: محبوبه رحیمی
    1394/11/16 @ 03:39:41 ب.ظ

    محبوبه رحیمی [عضو] 

    سلام عالی بود و یاد گرفتیم

  • شمخانی
    نظر از: شمخانی
    1394/08/05 @ 11:05:11 ق.ظ

    شمخانی [بازدید کننده]

    سلام
    بسیار خوب ان شاا.. عامل باشیم .

  • نظر از: زیبا زرشناس
    1394/05/25 @ 09:33:36 ق.ظ

    زیبا زرشناس [عضو] 

    آیا خود شما این مطلب را کپی کرده بودید ؟؟؟؟؟
    با تشکر
    http : / / talabeh2014.kowsarblog.ir

    _____________
    بله قطعا!
    این وبلاگ با هدف اشتراک مطالب آموزشی وبلاگ نویسی برای شما و دوستانتان ایجاد شده است. بنا نداریم در این وبلاگ به تولید محتوا بپردازیم. هرچند اکثر مطالب یا با ویرایش جهت انتشار آماده میشوند یا سری مطالب آموزشی کوثربلاگ می باشند.

  • نظر از: قمری نوحه سرا
    1394/05/05 @ 07:21:11 ب.ظ

    قمری نوحه سرا [عضو] 

    بسیار خوب و عالی اشاره کردید . التماس دعا

  • نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم
    1394/04/26 @ 05:42:05 ب.ظ

    مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

    با سلام
    متشکرم

  • نظر از: لبخندها وگریه های یک طلبه
    1394/04/24 @ 03:38:38 ب.ظ

    لبخندها وگریه های یک طلبه [عضو] 

    سلام علیکم

    یک واقعیت…

  • گفته ها و ناگفته های یک طلبه [عضو] 

    بسیار متشکر…

  • گفته ها و ناگفته های یک طلبه [عضو] 

    سلام خانم عابدیان عزیز
    سامانه چه مشکلی پیدا کرده؟
    گویا خیلی وقته صفحه سامانه اطلاعات را نمایش نمیده!!!
    ______-
    سلام عزیزم
    مشکلی نداریم. شما مجددا امتحان کنید اگر مشکلی بود با یک عکس از صفحه برایم ارسال کنید
    متشکرم

  • 4 stars
    نظر از: باران
    1392/10/14 @ 11:19:40 ق.ظ

    باران [عضو] 

    سلام خانم عابدیان عزیز
    به مطلب بسیار خوب و مفیدی اشاره کردید. متاسفانه بیش از نیمی از سایتها و وبلاگها مطالب کپی است. البته برخی از مطالب ارزشی و ناب خوب است که تکرار شود.
    مخصوصا ما طلبه ها باید خود تولید کننده برای دیگران باشیم. قطعا مطالب تولیدی خوب و به روز، آمار بازدید را بالا خواهد برد.

  • یه نفر
    نظر از: یه نفر
    1392/10/11 @ 07:01:54 ب.ظ

    یه نفر [بازدید کننده]

    آدمی را دیدم با سایه ی خود درد و دل می کرد !

    چه رنجی میکشد او وقتی هوا ابری است …

    .

  • نظر از: یادگاری
    1392/10/11 @ 04:36:02 ب.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلام علیکم .خالق مهربانی ها نگهدار همه ی دوستان کوثر بلاگی.متاسفانه من هم به چند وبلاگی که سر زدم مطالب نابی دیدم،با سوال متوجه شدم از خودشان نیست اما منبعی را هم ندیدم.و وبلاگ هایی را سراغ داریم که هنوز هم خیلی زیبا می نویسند با قلمی توانا.
    نوشتن برای خدا را فراموش نکنیم،نوشتن حوصله می خواهد،عشق می خواهد،باید رفیق تنهایی های یک قلم شوی،باید خودت را باور کنی که تو هم می توانی زیبا بنویسی .کافی ست یک یا علی بگویی و با قلم آشتی کنی و در مورد چیزی بنویسی که دوست داری.قلمتان با برکت و مولا امیر المومنین علی علیه السلام نگهدارتان


    الحاقیات:
    • flower.jpg -   ضمیمه یافت نشد!

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.