چند راه ساده برای تولید ترافیک از پست های قدیمی

شما نيز در امر وبلاگ نویسی خود ناچارا یا از روی علاقه ، به طور منظم سایت و وبلاگ خود را بروزرسانی می کنید و در طی چندین ماه توانسته اید مقالات و مطالب ارزنده ای را به کاربران ارائه کنید.

اما واقعا بروزرسانی یک وبلاگ امری راحت و آسان است ؟ اگر این سوال را از یک کاربر عادی بپرسید به شما جواب بله را می دهد و اگر از یک اهل فن که خود صاحب وبلاگی پربازدید است بپرسید در جواب به شما نه خواهد گفت و کلی هم گله و شکایت خواهد نمود.

اما بروزرسانی مداوم و همیشگی و با نظم و ترتیب یکی از اصول وبلاگ نویسی است و آیا می توان بدون بروز رسانی هم از همان ترافیک همیشگی بهره برد؟ آیا می دانید که خوانندگان مطالب در سطح وب فقط به مطالب جدید علاقه نشان می دهند ؟

بله ! درست است . در حدود 80% از خوانندگان تنها برای خواندن مطالب تازه و جدید به سایت ها و وبلاگ ها مراجعه می کنند و تقریبا کمتر پیش می آید که به پست های قدیمی تری که در آرشیو سایت موجود است مراجعه کرده و یا کلیکی انجام دهند.

به همین دلیل وظیفه مدیر وبلاگ در اینست که به طوری هوشمندانه ، پست های قدیمی سایت خود را در معرض دید کاربر قرار داده و از این ذخایر با ارزش نهایت استفاده را ببرد.

1- ارتقاء پست های قدیمی

در هر دوره ای از ماه یا سال ، پست های قدیمی خود را بررسی کرده و به دنبال راه هایی باشید تا آن را ارتقاء دهید و راهنمایی ها و مطالب جدیدتری را به آن اضافه کنید مثل تعویض تصاویر یا اضافه کردن ویدئو و … که با این کار هم مطالب قدیمی را احیا خواهید کرد و هم خوانندگان جدید و حتی قدیمی را تشویق به خواندن و رجوع به پست های قدیمی سایت خود می کنید که از این طریق ترافیک خوبی بدون هرگونه بروزرسانی جدیدی نصیب شما می شود.

2- به اشتراک گذاشتن مطالب قدیمی در رسانه های اجتماعی

امروزه دیگر مطالب سایت ها و وبلاگ ها از طریق شبکه های اجتماعی خوانده و با یکدیگر به اشتراک گذاشته می شوند که از حق هم نگذریم در این زمینه بسیار عالی هستند و کاربران به صورت خودکار از مطالب سایت در این شبکه ها استقبال می کنند. اما چیزی که در مورد پست های قدیمی وجود دارد اینست که تقریبا اکثر کاربران به این گونه پست ها مراجعه نکرده و به ندرت پیش می آید که آنها را در شبکه های اجتماعی معرفی کنند ، اما خود شما می توانید مطالب گذشته سایت خود را به راحتی در این شبکه ها احیا کنید و دوباره کاربران را تشویق به خواندن مطالبی که شاید احیانا نخوانده باشند ، نمایید.

3- ایجاد ” بهترین ” پست ها

پست های وبلاگ ها و وب سایت ها به عنوان گنجینه ای از اطلاعات محسوب می شوند و چه بسیار عالی می شود که از این مخازنی که پر از اطلاعات گوناگون است استفاده کرده و لیستی از بهترین ها را از نظر محتوا و موضوع در اختیار کاربران قدیمی و جدید قرار دهید. لیست هایی از بهترین پست های وبلاگ که در ماه یا سال انتخاب می شوند ، می تواند به عنوان پل ارتباطی برای پیوند مطالب مرتبط به یکدیگر و همچنین ایجاد بازدید در این پست ها شود.

4- ایجاد لینک های داخلی به هر پست

هر بار که شما شروع به نوشتن مطلبی به عنوان پستی جدید در وبلاگ خود می کنید ، شاید از خود بپرسید که چه مطلب دیگری را که با پست جدید شما همسو باشد را چگونه در دسترس کاربران قرار دهید که ارزش خواندن داشته باشد؟ خب یکی از این راه ها اینست که پست های قدیمی را در مطالب جدید سایت لینک کنید تا کاربران به راحتی به مطالب قدیمی تر و مرتبط با موضوع جدید دسترسی پیدا کنند و باز هم از این جهت به ترافیک بیشتری برسید.

5- تبدیل به فرمت PDF

یکی از راه های بسیار عالی برای معرفی پست های قدیمی به کاربران ، استفاده از فرمت PDF است. شما می توانید مطالب ارزنده و آموزنده سایت خود را در قالب پی دی اف در دسترس کاربران قرار داده و به عنوان یک هدیه در سایت های اشتراک گذاری مقالات به کاربران معرفی کنید. حتی می توانید با استفاده از یک افزونه یا ویدجت در سایت خود با وارد شدن هر کاربر به سایتتان ، کتاب الکترونیکی ساخته شده از مطالب آموزنده وبلاگ را به او نمایش داده تا به راحتی دانلود و استفاده نماید.

البته از طریق ارسال ایمیل به مشترکان فید سایت هم می توان از این راه استفاده مفید را برد.

6- مطالب مرتبط

شاید در کمتر سایت یا وبلاگی ، مطالب و پست های مرتبط در پایین مطالب دیده نشوند. این بخش که توسط خود صاحب وبلاگ یا توسط یک افزونه ایجاد شده و پست های مرتبط که ترکیبی از پست های قدیمی و مطالب نسبتا جدید است را پوشش می دهد و به صورت لینک همراه یا بدون عکس به کاربر نمایش می دهد و البته یکی از راه های بسیار عالی برای تشویق کاربران به مطالعه مطالب گذشته و قدیمی است که ترافیک و بازدید خوبی را نصیب سایت شما خواهد کرد.

چه راهی را شما برای دریافت ترافیک جدید از پست های قدیمی سایت خود انجام می دهید ؟

منبع:وب هاب

  • نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام
    1394/03/21 @ 12:53:30 ب.ظ

    خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

    با سلام
    اگه ممکنه درباره ایجاد« لینک مطالب مرتبط » یا «برچسب ها» در انتهای مطالب جدیدی که می نویسیم ، بیشتر توضیح دهید.
    ممنون از زحمات شما
    ______
    با سلام
    لینک مرتبط: یعنی شما انتهای مطلبتان ، مطالب مرتبط با مطلب جاری را ذکر کنید عهمراه با لینک دهی.
    برچسب ها همان کلمات کلیدی یک مطلب هستند که در انتهای ایجاد مطلب جدید با علامت کاما از هم جدا می شوند. (در کادر برچسب ها)

  • 5 stars
    نظر از: طاهر
    1393/10/05 @ 12:20:42 ق.ظ

    طاهر [عضو] 

    عالی بود ممنون؛؛ إنشاءلله بتونیم اجراش کنیم

  • 5 stars
    نظر از: رد پای یک طلبه
    1393/10/02 @ 11:27:14 ب.ظ

    رد پای یک طلبه [عضو] 

    سلام عليكم
    چرا براي اولين پستم و پست جديدم كه شعر است، برچسب ها فعال نمي شود؟
    _________
    با سلام
    برچسب ها در ویرایش مطلب که بروید ذیل دکمه ذخیره نوشته می شوند …

  • 3 stars
    نظر از: قلم
    1391/09/13 @ 02:25:23 ب.ظ

    قلم [عضو] 

    سلام
    مطالب جالبی بود. استفاده کردم.
    خیلی خوبه این کار.
    ولی اگر مطالب سلسله وار باشه، بازگو کردن مطالب قبلی حتی به شیوه و منطقی جدید، مانع از کار و در روند رو به رشد مخاطبان ثابت تاثیر منفی می گذاره.
    نظر شمادر این باره چیست؟ تمایل دارم نظر شما را در این باره نیز بدانم.
    التماس دعا
    پایدار باشید.
    _______________
    سلام
    حرف شما هم تا حدودي صحيحه. بستگي داره اون وبلاگ پيرامون چي باشه . برخي موضوعات و هدفمندي هاي يک وبلاگ مانع از اين ميشه که نويسنده نياز داشته باشه گريزي به مطالب قبلي بزنه و يا خواننده نيازي داشته باشه اونهارو بخونه.
    بيشتر هدف از اين مطلب بيان ترفندهايي براي خوانده شدن مطالب قديميست. به هرحال اين هم مهم است که آرشيو قديمي يک وبلاگ اگر مفيد واقع نشود يکي از امتيازات خود را از دست مي دهد.

  • نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام
    1391/09/13 @ 09:52:29 ق.ظ

    خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

    سلام علیکم
    موضوع بندی مطالب وبلاگ هم یکی از راه های رجوع به پست های قدیمی ست.
    وقتی یک کاربر برای یک مطلب جدید به یک وبلاگ یا وبسایت مراجعه میکنه با دیدن مطالب دسته بندی شده شاید مطلبی که همیشه به اون مراجعه میکنه رو ببینه و ب سراغش بره.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.