ویدئو و صدا در وبلاگ - برای آنها که می خواهند از مدیا در وبلاگ خود استفاده کنند

ویدیو: با توجه به اینکه سرعت اینترنت رو به افزایش است و همچنین ابزارهای ضبط تصاویر ویدیویی روز به روز کوچک‌تر و با کیفیت تر می شوند، قرار دادن ویدیو در مطالب وبلاگ به امری عادی بدل شده است. برای این کار شما می‌توانید یکی از سرویس های آپلود رایگان ویدیو را انتخاب کرده و تصاویر ویدیویی مورد علاقه تان را در آن قرار دهید. سپس با یک کد ساده که خود این سایت‌ها معمولاً در قسمت Embed در اختیارتان می‌گذارند، آن‌ها را درون مطلب تان قرار دهید. البته سامانه وبلاگ مدارس امکان بارگذاری و درج یک فایل ویدئویی را به راحتی در اختیار شما قرارداده است.

جدا از نحوه نمایش و سرویس انتخابی برای اشتراک ویدیوها توجه به چند نکته ضروری می نماید. اول از همه اگر ویدیو توسط خودتان تصویر برداری شده است، لطفاً به حفظ حریم خصوصی افراد و مکان های موجود در آن توجه داشته باشید. همچنین با وجود دوربین های هندی کم کوچک و گوشی های موبایل با کیفیت ضبط تصویر HD شما می‌توانید ویدیوهای بسیار خوب و با کیفیتی تولید کنید. اما آیا به توانایی خوانندگان وبلاگ تان برای مشاهده یک تصویر پرحجم (هرچند با کیفیت) توجه کرده اید؟بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای اینکه ساعت‌ها منتظر لود شدن و تماشای یک ویدیوی با کیفیت بنشینند، آن را با کیفیت پایین تر ولی در مدت زمان کمتری ببینند. پس لطفاً به فکر سرعت اینترنت و پهنای باند خوانندگان هم باشید.

نکته دیگر در خصوص مدت زمان ویدیوها است که هم بر حجم آن و هم حوصله تماشاگر کاملاً تأثیر گذار است. ممکن است در یک اردو یا همایش یا جشن و مراسم، تمامی لحظات برای شما مهم باشند. اما خواننده وبلاگ تان که می‌خواهد چکیده و خلاصه ای از آن را ببیند، هیچ علاقه‌ای ندارد که برای دیدن یک اهم ۲۰ ثانیه ای، یک ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای را تحمل کند. یا برای تماشای یک دیالوگ مهم از فیلم ، هیچ‌گاه به تماشای تمام آن سکانس در وبلاگ شما نخواهد نشست.

پس یادمان باشد که زمان و حجم در استفاده از ویدیو بسیار مهم و حیاتی هستند و حتی می‌توانند باعث از دست رفتن خوانندگان یک وبلاگ شوند. شاید بتوان گفت این ضرب‌المثل قدیمی کاملاً مصداق دارد: کم گوی و گزیده گوی چون در.

***

صدا: ممکن است بخواهید یک وبلاگ صوتی به راه بیاندازید که پادکست نام دارد. در این صورت به جای نوشتن بیشتر ترجیح می‌دهید که برای شنوندگان خود صحبت کنید. اینجا هم حجم ، حرف اول را می‌زند. هر چه فایل صوتی کوچک‌تر باشد، خواننده وبلاگ راضی تر خواهد بود.

برای استفاده از یک آهنگ در وبلاگ تان یا راه اندازی پادکست، باید ابتدا آن را بر روی یک سرور آپلود نمایید و یا اینکه سروری در اینترنت بیابید که فایل مورد نظرتان بر روی آن موجود باشد. برای این کار می‌توانید از برخی سایت‌های آپلود و اشتراک رایگان فایل استفاده کنید. سایت Boomp3 (http://boomp3.com) به شکل جالبی با استفاده از امکان آپلود و اشتراک برنامه Dropbox امکان آپلود و پخش فایل‌های mp3 را برای شما فراهم می آورد. البته می‌توانید از سایت‌هایی مانند www.fileden.comو http://imeem.comهم استفاده کنید. کاربران سامانه وبلاگ مدارس می توانند از امکان آپلود فایل در مدیریت خود استفاده کرده و انواع فایلهای صوتی را بارگذاری نمایند.

مرحله بعد استفاده از یک برنامه پخش کننده است. با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت و امکانات مرورگر خواننده وبلاگ، می‌توان شکل‌های مختلف پخش کننده را در اختیار بازدید کننده قرار داد. فقط در انتخاب برنامه مناسب، به امکان کنترل کامل فایل صوتی در حال پخش توسط خواننده وبلاگ توجه داشته باشید.

مطالب مرتبط :

آشنایی با انواع فایلهای صوتی و تصویری

ساخت کد موزیک آنلاین برای وبلاگ نویسان

حجم محدود برای هر بارگذاری

  • نظر از: سیده درسا
    1393/11/23 @ 08:19:13 ب.ظ

    سیده درسا [عضو] 

    سلام
    ببخشید من دعای عهد رو آپلود کردم حالا میخام بزارم رو وبلاگم.. میشه مرحله به مرحله بگید چیکار کنم؟؟
    آخه خیلی مختصر گفتید حالا یه پخش کننده صدا یا مدی پلیر انتخاب کنم.. از کجا؟؟؟!!!
    ممنون
    __________
    با سلام
    اینجا را بخوانید :
    http://support.womenhc.com/?p=1388&more=1&c=1&tb=1&pb=1

  • عزیزی
    نظر از: عزیزی
    1392/09/12 @ 09:19:37 ب.ظ

    عزیزی [بازدید کننده]

    سلام

    لطفا به بلاگ ما نیز سری بزنید.

    http://ilam.womenhc.com/
    ______–
    سلام
    چشم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.