عناوین فرعی

شاید شما هم این جمله را شنیده‌اید که مردم اینترنت را نمی‌خوانند، آن‌ها اسکن می‌کنند.

این برای همه‌ی مردم صادق نیست، ولی حجم زیادی از کاربران این کار را انجام می‌دهند. پس بهتر است مطلب خود را طوری بنویسید که قابل اسکن باشد. همین باعث می‌شود پُست وبلاگ شما خوب تلقی شود.

از عنوان‌های فرعی استفاده کنید تا مطلب‌تان قابل اسکن شود.

عنوان‌های فرعی حکم تگ‌های عنوان اصلی هستند که در مطلب شما جای گرفته‌اند.

مطلب‌تان حجم مناسبی داشته باشد

حالا شما عنوان فوق العاده خوبی نوشته‌اید که مردم را جذب خود کرده است، در پاراگراف‌های ابتدایی داستان سرایی کرده‌اید و خواننده را به عمق مطلبت‌تان کشانده‌اید و در واقع یکی از بهترین پُست‌های اینترنت را نوشته‌اید. حالا در مورد محتوای مطلب چه می‌کنید؟

در واقع دو مورد در مورد محتوای یک پُست وبلاگ وجود دارد:

۱. اندازه‌ی آن چقدر باید باشد؟

۲. ظاهر آن چگونه باید باشد؟

در واقع قانونی برای اندازه‌ی یک مطلب وجود ندارد. اما می‌توان گفت پُست‌های با حدود ۱۵۰۰ کلمه بیشترین به اشتراک گذاری را دارند.

Quick Sprout پُست‌هایی که در فیس بوک و توییتر و لینکداین به اشتراک گذاشته شده‌ است را بر اساس تعداد کلمات بررسی کرده است. هرچه پُست طولانی‌تر باشد، بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود.


اندازه مطلب

از آمارهای بالا می‌توان اینطور برداشت کرد که حداقل اندازه‌ی یک مطلب باید ۷۰۰ کلمه باشد.

زمانی که این آمار و ارقام را با یکدیگر مرتبط می‌کنیم متوجه می‌شویم که کاربران تقریبا ۷ دقیقه زمان برای خواندن یک پُست صرف می‌کنند که در این مدت تقریبا می‌توان ۱۶۰۰ کلمه را خواند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که یک پُست ایده‌آل باید حدود ۱۶۰۰ کلمه باشد.
نمودار

صد البته هرچقدر مطلب‌تان بلندتر باشد باید بیشتر هم قابل اسکن باشد. گروه نیلسون نورمن فهمیده‌اند که مردم فقط ۲۸ درصد از کلمات یه پُست وبلاگ را می‌خوانند.

همان طور که گفتیم استفاده از عنوان‌های فرعی بهترین راه برای قابل اسکن کردن شکل یک مطلب است. اما راه‌های دیگری هم وجود دارد:

لیست کردن با استفاده از عدد یا نقطه
نقل قول‌ها
بُلد کردن کلمات در پاراگراف‌ها
پاراگراف‌های کوتاه
عوامل بصری

از دیگر ترفندهایی هستند که می‌توان برای قابل اسکن کردن مطلب استفاده کرد.


مطلب مرتبط :

ساختار یک وبلاگ خوب: از عنوان مطلب تا زمان انتشار آن

  • نظر از: طاهر
    1394/01/05 @ 02:40:48 ق.ظ

    طاهر [عضو] 

    با سلام و عرض تشکر از نقد و تحلیل وبلاگ مطهر؛ خیلی علاقه مند هستم اشکالات گرفته شده را رفع نمایم؛ لطفا راهنمایی بفرمائید:
    اول اینکه فرمودند: وبلاگ موضوع بندی نسبتا خوبی ندارد. پیشنهاد می شود نویسنده گرامی روی این این بخش از وبلاگ بیشتر کار کنند.
    (خب از چه لحاظ؛ کاش مثالی می زدند؛ اتفاقا به نظرم رعایت کرده بودم؛ به گونه ا ی که شاما فصل(سمت راست وبلاگ) و زیر فصل ها(خود عنوان بالای هر متن)می شد)
    اس آسان با نویسنده وبلاگ از مزیت های یک وبلاگ خوب به شمار می آید که در وبلاگ ایشان میسر نبود .(بالای صفحه سمت راست؛ طبق آموزشی که داده بودید؛ گذاشته بودم؛ منظورشان را متوجه نشدم )
    در مقوله هدایت مطالب، انتظار می رود در مطالب پیوسته و مرتبط با هم به نحوی لینک دهی لازم انجام شود که در وبلاگ ایشان مطالبی که پیوسته و دنباله دار باشند دیده نشد!(نتوجه نمی شم منظورشان چیست؟؟/)
    ممنون از روشنگریتان….
    _______________
    با سلام و تشکر از شما
    به عنوان مثال در موضوعات شما دیده می شود: تصویر سرباز شش ماهه ، یا بعضی موضوعات جزیی هستند با چند مطلب پایان یافته اند که میتوان آنها را زیر مضووع مناسبتی یا فرهنگی کرد .
    بالای صفحه سمت راست ، الان که آدرس فرمودید رویت شد!! رنگ سفید اصلا دیده نمی شود روی تصویر . ضمن اینکه این بخش (تماس با ما) معمولا در همه ی سایتها و وبلاگها در نوار کناری یا نوار افقی زیر هدر گنجانده می شود. مخاطب باید به راحتی آن را ببیند.
    مطلبی در وبلاگ شما دیده نشد که ادامه دار باشد ، پیوستگی داشته باشد . نه اینکه یک ضعف باشد . منظور اینست که اگر وبلاگی مطالب پیوسته وار دارد باید در هرمطلب لینک دهی لازم به مطالب مرتبط قبلی را بدهد . وبلاگ شما از این حیث نیاز به بررسی نداشت.

    از تلاش شما سپاسگزاریم. وبلاگ هایی که حس کنم جای پیشرفت بالایی دارند را بیشتر زیر ذره بین میبرم. ان شالله رفع این خرده اشکالات در جهت ارتقای وبلاگ شما باشد.
    موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.