شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد!!!

معمولا  ارتباط با پشتیبانی برای اکثر وبلاگ نویسان  سامانه  اتفاق افتاده است. در منتخب شدن مطالب، سوالات گوناگون، دریافت پیام تشکر و یا تذکر، دریافت نظر ذیل مطالب، شرکت در فراخوان ها  و …. خیلی از دوستان به سخت گیر بودن پشتیبان  این ماه های اخیر، در برخی موارد اذعان دارند و گاهی تذکرات و حساسیت های این بنده، موجب رنجش و یا حتی ترک وبلاگ نویسی و سامانه شده است! در این مطلب قصد داریم با توضیح برخی علت ها، روشنگری نموده و حلالیت بطلبیم. قضاوت با شما. با ما همراه باشید:)

1) بارزترین درخواست پشتیبانی

لطفا منبع را درج بفرمایید/ منبع را دقیق تر درج بفرمایید/ اگر خود شما از منابع مذکور این مطلب را تالیف ننموده اید منبع اصلی را درج بفرمایید/ نوشتن گوینده کلام مثلا مقام معظم رهبری و بزرگان کافی نیست/ در بیان این مسائل و سخنان بزرگان تصویر نوشته انتخاب شده از سرچ اینترنتی کافی نیست و …

در توضیح این پیام حقیر از شما چند سوال دارم:

تا به حال پایان نامه نوشته اید؟  مقاله چطور؟ هر چند در فیش بردارری دقت داشته اید و منبع را دقیق ثبت نموده اید اما گاهی اتفاق افتاده است که درج منبع فراموش شده است. یافتن مجدد  آن چه رنجشی دارد ؟ اگر از خیر آن گذشتید اولین نکته ای که در داوری امتیاز آن را از دست می دهید  همین پاراگراف بدون منبع است! به نظر شما این همه داور و هزینه و آیین نامه و استاد راهنما و … تفننی و بی هدف است و برای مچ گیری؟ فراموش نکنید حرف یک مسلمان یا مستند است یا مستدل. شما در برابر حرفی که می زنید مسئولید و باید برای آن یا سند محکمه پسند و یا  دلیل قانع کننده و عقل پسند داشته باشید. مستند بودن اعتبار خود شماست!

تفاوت یک طلبه را با مردم عادی در چه می دانید؟ چرا بنده اصرار دارم حتما احادیث و کلام بزرگان را از منبع اصلی دیده باشید و یا حداقل بنویسید به نقل از فلان منبع: یک مثال: این جمله را شنیده اید؟ «انقلاب ما انفجار نور بود» گوینده سخن؟ حتما می گویید حضرت امام  ره.  من با شما مخالفم. تصویر ذیل را ببینید

 

  

نه اینکه انقلاب ما انفجار نور نبود اما این نسبت دروغ است. و این  در کل یعنی بی توجهی به مهمترین نکته در تبلیغ یعنی، تغذیه مناسب علمی. اگر ما طلبه ها به مشهورات اکتفا کنیم، دین زدگی ایجاد می کنیم. این موارد فراوانند چندین بار احادیثی را کنترل کرده ام که در منبع مذکور وجود نداشته است، سخنانی دیده ام که از بزرگان جایی شنیده نشده، مقتل هایی منتشر شده که معتبر نیست(مثلا تشت و تکه های جگر؟!!! عزیز من چطور جگر تکه تکه شد و وارد معده و خارج شد؟!! اگر مردم بگویند این ها را روحانیت به هم می بافند حق ندارند؟). بی سند بودن که نه، سند صحیح و محتوای صحیح نداشتن، یعنی کمک به دین زدگی و دور شدن از هدف این حضور پر هزینه!

اگر حقیر پایان نامه و یا مقاله شما را به اسم خودم چاپ کردم و یا ثبت کردم و یا اسم  شما را نگفتم که خیلی مشخص نباشد مال بنده نیست- هر چند نیت بدی نداشته باشم، این کار خیانت علمی نیست؟ - حرف اول طلبگی اخلاق و تهذیب! بودن و نبودن این اعتراض ربطی به ریا ندارد. اگر صاحب آن مقاله  یا هر آنکسی که مقاله و نویسنده درج شده را دیده و یا خواهد دید، از وبلاگ شما بازدید کرد  و  نگاه کرد به اینکه شما طلبه اید و این نحوه انتشار، چه اثری دارد؟

به قول استادی: همه تشنه آب زلال و گوارا هستند و ما در محتوا  و این آب زلال هیچ کمبودی نداریم. اگر دین را صحیح و زیبا انتشار دادیم یعنی تبلیغ. دینی که خدا قبول دارد ارائه دهیم نه دینی که دوست داریم.

این تذکرات فقط به خاطر حفظ اعتبار و حرمت علمی و جایگاه دینی شماست! 

 

دومین درخواست پشتیبانی

 لطفا مطلب را خلاصه ارائه دهید/ مطلب بسیار طولانی است و …

این روزها بی حوصلگی بلای شایعی است مخصوصا در مطالعه و به ویژه در فضای مجازی. اگر مطلب شما بهترین محتوا را داشته باشد ولی مطالعه نشود، مثل این است که به قول استادی مطلب خود را روی یک تکه کاغذ نوشته باشید و در کمد منزل نگهداری کنید. چه اثری دارد؟ 

هیچ وقت به اصطلاح بروز رسانی دقت کرده اید؟ گذشته از معنای معمول آن، اینکه شما متناسب با روز باشید هم، خیلی مهم است، از نظر محتوا و نوع ارائه و قالب بروز باشید. البته این به معنای توجه به نیاز دینی مخاطب است نه صرفا علایق او. شاید مخاطب ما علاقمند آهنگ های شبهه ناک باشد. شاید علاقمند طب اسلامی باشد که ما در آن تخصصی نداریم و …  اما مهم این است که بتوانید ویژگی های او را در نظر گرفته و متناسب با آن، محتوای صحیح خود را ارائه دهید. و اهم و مهم را فراموش نکنید. مشکل ما در حال حاضر اذکار و مداحی و … نیست!

اصل وبلاگ نویسی کوتاه نویسی است. هدف شما ارائه منابع است یا مطالعه آنلاین؟ با تعیین هدف ، محتوای خود را مدیریت کنید. حتی در  ارائه منبع هم لازم است مختصری از محتوا ارائه دهید و انگیزه سازی کنید و فایل اصلی و طولانی خود مثل یک کتاب را ضمیمه کنید برای دانلود. 

ارائه مطالب خلاصه و کوتاه با محتوای کامل، تذکری است برای نزدیک شدن شما به هدف و موفقیت شما!

 

سومین درخواست پشتیبانی

لطفا مطلب خود را پاراگراف بندی کنید/ تیترها را مشخص کنید/ به نظم مطلب دقت کنید/ کلید واژه ها را فراموش نکنید / فاصله اضافی را حذف نمایید و …

همه انسان ها زیبایی را دوست دارند. و تاثیر جلوه های بصری و دیداری در جذب مخاطب قابل انکار نیست.  جلوه ظاهری مناسب و تذکرات مرتبط با آن، به هیچ عنوان سخت گیری و درک نکردن شرایط و مشکلات شما در وبلاگ نویسی نیست. این فقط به خاطر نزدیک شدن شما به موفقیت های روز افزون است.

 

 

 بی عدالتی های پشتیبانی

ما هر چه لینک می فرستیم منتخب نمی شود/ همیشه لینک از برخی وبلاگ های مشخص است و …

باید بگویم این فقط یک قضاوت عجولانه است. تا به حال فکر کرده اید چه تعداد لینک ارسال می شود و ما چه تعداد انتخاب داریم؟ برخی روزها شاید بیش از 40 لینک و کمتر از 8 انتخاب فرصت داریم. چرا کمتر؟ چون برخی مطالب را اگر یک روز یا کمتر در منتخب ها اسکان دهیم اعتراض می کنند که چون مطلب ما بود زودتر رد شد اگر از وبلاگ خودشان بود دو روز بود! البته اصل تامل برای کیفیت آن مطلب است. اما گاهی هم برای مدارا با طلبه و عدم دلزدگی و دامن نزدن به کدورت ها مجبور به این کار می شویم.

این حقیر در دوران پشتیبانی به موضوع بندی و رعایت موضوع در مطالب منتخب توجه داشته ام شاید اگر کمی دقت  عمل به خرج داده بودید،  متوجه شده باشید معمولا  موضوع شهدا و مهدویت و اخلاق و سیاسی اجتماعی و دست نوشته های طلاب و مناسبت روز، در  موضوعات مطالب منتخب وجود دارد و یا حداقل یکی دو وبلاگ جدید که کمتر آنها را می شناسید جهت انگیزه سازی و …

بنابراین مجموع عواملی سبب این انتخاب هاست که ممکن است مطلب شما ضمن محتوای مناسب و … از فیلتر عبور نکند. این مطالب تاثیر زیادی بر قضاوت بازدید کننده از سامانه دارد، شما باید در اینکه ما حامی زحمات همه وبلاگ نویسان و مسئولین و تیم فنی و … باشیم،  به ما کمک کنید.  و فراموش نکنید شما کاربر محترم هم خیلی از قوانین را در این مقوله رعایت نمی کنید و به تذکرات توجهی ندارید. مطلب شما ویژگی مطالب منتخب را دارد؟ شما باید هر مطلبی در وبلاگ کار می کنید لینک آن را ارسال کنید؟ روز قبل لینک منتخب داشته اید تا 48  بعدی؟

این شکایت نبود، از این نظر هیچ اشکالی ندارد بنده تا توان دارم تمام لینک های ارسالی را بررسی می کنم. و همه را مطالعه می کنم دقیق. اما درک متقابل رمز همدلی است.

 آنچه امروز گفتیم نه به دلیل شکایتی بود نه  حکم دفاع  داشت.  شاید این سوال شما هم باشد، شاید ذهنیت شما کاربر محترم نیز به دلایلی منفی باشد و … اما ما یک مجموعه ایم  همدل، که قرار است در کنار هم و با نیت قربه الی الله به اهداف مشترک خود برسیم.  و همه به کمک متقابل هم نیاز داریم. پس لازم است دل هایمان خالی از هر کدورت و شبهه ای باشد که نیت الهی بدون این ممکن نیست. عادت نداشته باشیم با رنجش های خود از رفتار دیگران زندگی را تحمل کنیم و یا مسیر مورد علاقه خود را تغییر دهیم. یاد بگیریم رنجش های خود را به هم بگوییم و با در نظر داشتن رضایت خدا، حل کنیم، نه برای هم  بگوییم و مشکل خود را دو چندان. حقیر خواستم با قضاوتی درست و دل هایی روشن به نور الهی و خالی از کدورت های ناخواسته و … به کار خود کنار هم مثل قبل  در این فرصت کوتاه، ادامه دهیم. 

 

تهیه شده در سامانه کوثر بلاگ

 

  • نظر از: مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد
    1395/09/01 @ 12:59:34 ب.ظ

    مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد [عضو] 

    با سلام واحترام خدمت شما عزیز بزرگوار
    از زحمات شبانه روزی شما کمال تشکر و قدردانی را دارم
    موفقیت شما را درهمه زمینه های زندگی به ویژه در سامانه کوثر بلاگ از خداوند خواستارم.

  • 2 stars
    صادقی (اندیشه پرواز)
    نظر از: صادقی (اندیشه پرواز)
    1395/07/10 @ 01:15:29 ب.ظ

    صادقی (اندیشه پرواز) [بازدید کننده]

    افرین برشما.
    امروز دارم تلاش میکنم وبلاگ درست کنم و بین کوثرنت و کوثربلاگ پرواز کنم.
    این صحبتهای شما را که خواندم مصمم تر شدم که حتما بلاگی بشم.
    این همون چیزیه که لازمه ی کار یک طلبه و مبلغ دین است. به خصوص از نوع مجازی و جهانیش. باهاتون کاملا موافقم. احسسسسسسسسسسسسنت
    داشتن پشتیبانی با این دیدگاه و سفت و سخت بودن در رای و نظر درست و بجا افتخاراست. خدا حفظتان کند. وموفقیتتان روز افزون گردد.

  • 2 stars
    صادقی (اندیشه پرواز)
    نظر از: صادقی (اندیشه پرواز)
    1395/07/10 @ 01:13:32 ب.ظ

    صادقی (اندیشه پرواز) [بازدید کننده]

    افرین برشما.
    امروز دارم تلاش میکنم وبلاگ درست کنم و بین کوثرنت و کوثربلاگ پرواز کنم.
    این صحبتهای شما را که خواندم مصمم تر شدم که حتما بلاگی بشم.
    این همون چیزیه که لازمه ی کار یک طلبه و مبلغ دین است. به خصوص از نوع مجازی و جهانیش. باهاتون کاملا موافقم. احسسسسسسسسسسسسنت
    داشتن پشتیبانی با این دیدگاه و سفت و سخت بودن در رای و نظر درست و بجا افتخاراست. خدا حفظتان کند. وموفقیتتان روز افزون گردد.

  • نظر از: مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(س) اردکان
    1395/07/01 @ 03:41:59 ب.ظ

    مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(س) اردکان [عضو] 

    با سلام
    ممنون از توضیحات خوبتون
    فرمایشاتتون به جاست .

  • نظر از: مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود
    1395/06/22 @ 11:57:06 ب.ظ

    مدرسه امام جعفر صادق (ع) شاهرود [عضو] 

    با عرض سلام و احترام
    از زحمات بی دریغ ، توجهات و پشتیبانی همگی و بررسی های بدون سوگیری شما بزرگوار در تمامی زمینه ها ، خالصانه و صمیمانه سپاسگزارم .
    شاید در بعضی اوقات ، خصوصا روزهای اولیه فعالیت در کوثر بلاگ دچار این ابهامات و یا باید گفت سوظن!! بودم که با مرور زمان و دقت در فعالیت های شما و ‌‌پاسخگویی های عادلانه شما سروران ، پی به اشتباه خود بردم و فهمیدم کیفیت و سندیت چیزی است که مدنظر شماست .
    آجر شما قطعا نزد پروردگار محفوظ است ، در این راه بزرگ دعاگویتان بوده و هستیم انشاالله ، ما را تنها نگذارید .
    با تشکر

  • نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر
    1395/06/21 @ 09:00:33 ق.ظ

    مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

    سلام
    سپاس فراوان از فعالیت ارزشمند
    و توضیحات کامل شما گرامی

  • 5 stars
    نظر از: الزهرا واوان
    1395/06/21 @ 01:56:02 ق.ظ

    الزهرا واوان [عضو] 

    با سلام و تشکر میکنم بابت پشتیبانی خیلی خوب شما و واقعا خسته نباشید میگم به همه ….
    بنده هر وقت مشکل یا سوال یا …. داشتم در اسرع وقت رسیدگی شده و بارها مطالبم منتخب شده و شایدم بالعکس و این مسئله را درک کردم که حتما منتخب نبوده و سعی کردم به مطالبم بیشتر دقت کنم.
    ممنونم از زحمات شما.

  • نظر از: حوزه سطح سه میبد
    1395/06/20 @ 09:57:30 ق.ظ

    حوزه سطح سه میبد [عضو] 

    با سلام وتشکر از زحمات شما
    اصلا چنین مواردی که بیان شده (بی عدالتی و…) من مشاهده نکردم بلکه گاهی مواقع از پیام هایی که دریافت می کردم تلنگری بود که دقت بیشتری داشته باشم .
    باز هم تشکر فراوان ا زوقتی که گذاشته می شد.

  • 5 stars
    نظر از: یه طلبه
    1395/06/18 @ 03:11:54 ب.ظ

    یه طلبه [عضو] 

    سلام علیکم
    در طول مدتی که در کوثر بلاگ فعالیت دارم، شاهد پاسخگویی و پیگیری خوبی از جانب شما بوده ام. و بر عکس موردی که دال بر بی عدالتی و تبعیض باشد مشاهده نکرده ام.
    در این پست نکات خوبی مطرح شد، خصوصا در مورد ذکر منبع و کوتاهی مطلب
    ان شاء الله موفق باشید

  • 5 stars
    نظر از: معصومه ورمزيار
    1395/06/18 @ 10:12:42 ق.ظ

     

    سلام واقعا درسته من از این پیغام ها زیاد دریافت کرده ام و پیام آخری را یک بار برای پشتیبانی محترم فرستادم(خنده) ………..ولی ایشون خیلی خوب منو هدایت کردند.
    ان شاالله که همگی جزء منتخبین پرودگار باشیم.

  • 5 stars
    نظر از: یااباعبدالله الحسین (ع)
    1395/06/17 @ 06:17:12 ب.ظ

    یااباعبدالله الحسین (ع) [عضو] 

    لبخندی که درچهره ام می بینی

    معنایش این نیست که …..

    زندگی ام بی نقص است ،

    بلکه یعنی قدردان داشته هایم هستم

    وازخدابخاطرنعمت هایش سپاسگزار..!!

    ع.م

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.