امنیت در وبلاگ نویسی ؛ انتخاب رمزهای عبور مناسب

حفظ امنیت و حریم خصوصی در فضای اینترنت بسیار مهم و جدی است که همواره باید به آن توجه داشت. اهمیت این موضوع زمانی که شما صاحب یک وبلاگ هستید و افراد مختلفی از سراسر دنیا بازدید کننده‌ی شما هستند، چندین برابر هم می‌شود.

 

تا زمانی که مرکز توجه قرار نگرفته باشید، خطر چندانی شما را تهدید نمی‌کند، ولی به محض اینکه تعداد بازدیدکننده‌های وبلاگ شما بیشتر ‌شود، به همین نسبت احتمال حمله به شما نیز بیشتر می‌شود. مخصوصا اگر یک وبلاگ سیاسی باشید یا مطالب شما در خلاف جهت منافع فرد یا گروهی باشد.

 

در این شرایط هک شدن شما فقط نابودی وبلاگتان را به دنبال ندارد بلکه امنیت خود شما و حتی بازدید کنندگان شما نیز از بین می‌رود و مشکلات جدی گریبان‌گیر تان می‌شود. در این سری از مطالب از جهات مختلف مقوله‌ی امنیت را بررسی می‌کنیم و نکات مهمی را که در این جهت باید رعایت شوند را شرح می‌دهیم.

انتخاب رمزهای عبور مناسب:
شکی نیست که اولین و شاید مهمترین قدم در جهت حفظ امنیت انتخاب پسوردهای مناسب است
. برای انتخاب پسورد به چند نکته‌ی کلیدی باید توجه کنید:

 

-حفظ حریم خصوصی در فضای اینترنت مساله بسیار مهم و جدی است که همواره باید به آن توجه داشت. روی پسوردهایتان حساس باشید و هرگز برخی از آن‌ها را کم اهمیت‌تر تلقی نکنید زیرا ممکن است همان اکانت ساده و بی‌اهمیت شما، راه ورود هکرها به اطلاعات مهم تان باشد.

 

-از پسوردهای طولانی و مشتمل بر حروف بزرگ و نشانه‌ها استفاده کنید.

 

-البته انسان از حفظ پسوردهایی با خصوصیات بالا عاجز است، بنابراین از نرم‌افزارهایی مناسب برای نگهداری آنها مانند last pass و Keepass و غیره استفاده کنید و هرگز از روش‌های خطرناکی مانند یادداشت آنها در درون دفترچه‌ی یادداشت تان استفاده نکنید.

 

-از کلمه‌هایی که در هنگام سخن گفتن بر آنها تکیه می‌کنید به عنوان کلمه عبور استفاده نکنید زیرا از اولین گزینه‌های یک هکر در زمان حدس زدن پسورد شما است.

 

- در آخر از اطلاعات تماس خود و نزدیکان تان و یا اطلاعات هویتی و شناسایی هرگز به عنوان رمز عبور استفاده نکنید.

 

 

 

با رعایت همین نکات ساده و کمی تدبیر در انتخاب پسورد تا حد زیادی به امنیت خودتان کمک کرده اید.

 

 

 

سایت لست پس: http://lastpass.com

 

کی پس: http://www.keepass.info

 


هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.