ارسال مطلب جدید به صورت خواناتر

فونت ها كه در زبان فارسی به آن ها قلم گفته می شود در جایگاه خود حائز اهمیت هستند. همان گونه كه هر شخص با قلم خویش، نوعی متفاوت از قلم دیگری می نویسد، فونت ها هم مثل هم نیستند و هر كدام شكل منحصربه فردی دارند. در حد امكان باید سعی نمود تا از فونت ها به خوبی استفاده كرد و هر كدام را در جای خود به كار برد. 

از بین فونت ها، فونت Iran Sans  به عنوان فونت پیشفرض در ارسال مطلب جدید در کوثربلاگ انتخاب شده است.این فونت پرطرفدارترین فونت فارسی در سالهای اخیر بوده است. اکثر طراحان حرفه‌ای ایران جدیدترین طراحی‌های خود را به کمک این فونت انجام داده اند.

خوانایی بالا، فاصله‌های استاندارد بین سطرها، زیبایی و سازگاری با لاتین از مزایای این فونت به شمار میاد.

 

ارسال مطلب جدید به صورت خوانا

چند نکته برای خوانایی بهتر مطلب


آشنایی با تنظیم فاصله بین خطوط و کلمات: همانگونه نوع فونت مهم می باشد، اندازه فاصله بین حروف و کلمات نیز دارای اهمیت می باشد.در تنظیم فاصله ما سه نوع فاصله را باید در نظر داشته باشیم : فاصله بین حروف ، فاصله بین مجموعه ای از کاراکترها و فاصله بین خطوط

اهمیت خوانایی : یکی از نکات مهم به غیر از نوع فونت تعداد کاراکترهای هر خط و خوانا بودن آن ها نیز می باشد.اندازه فونت در خوانایی خیلی اهمیت دارد.اندازه فونت استاندارد 12 پیکسل می باشد البته این اندازه به مکان های مختلفی و نوع وبسایت بستگی دارد.هر چه اندازه فونت استاندارد باشد و فاصله آنها تنظیم گردد، قابلیت خوانایی آن افزایش پیدا میکند.
همتراز کردن مناسب پاراگراف ها : یکی از موارد مهم همتراز کردن متن های طولانی، مخصوصا پاراگراف ها می باشد.همتراز کردن علاوه براینکه باعث خوانایی میگردد زیبایی صفحه وبسایت شما نیز حفظ میکند.

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.