لزوم استفاده کاربران کامپیوتر از کرم ضد آفتاب

يک مدرس دانشگاه بر لزوم استفاده از کرم‌هاي ضد آفتاب براي استفاده‌ طولاني‌مدت از رايانه تاکيد کرد.

افرادي که نا‌گزيرند ساعت‌هاي طولاني روبه‌روي رايانه بنشينند، بايد از ضد‌آفتاب استفاده کنند.

اشعه‌هاي ناشي از رايانه مي‌تواند سبب ايجاد و يا پر‌رنگ شدن لک‌هاي صورت فردي شود که ساعت‌هاي طولاني از روز را با رايانه کار مي‌کند،  اشعه ماوراي بنفش به ويژه نوع A که از رايانه خارج مي‌شود، مي‌تواند سبب ايجاد لک‌هايي در صورت فرد شود، از اينرو کاربران بايد از نمايشگرهايي استفاده کنند که استاندارد بوده و داراي اشعه کمتري باشد.

به‌دليل وجود ميدان الکتريکي چند هزار ولتي در داخل لامپ تصوير، روشنايي که الکترون‌ها حين عبور از فاصله بين کاتد و صفحه موزاييکي کسب مي‌کنند، باعث مي‌شود انرژي آزاد شده سبب تابش درصد قابل توجهي اشعه ايکس و اشعه ماوراء‌بنفش شود که الزاما بايد با تدابير تکنيکي حين طراحي لامپ تصوير از نفوذ آن‌ها به سطح خارجي و رسيدن به بدن کاربر رايانه جلوگيري کرد.

عموم کارشناسان و متخصصان پوست معتقدند بيشتر نمايشگرهايي که امروز مورد استفاده قرار مي‌گيرند حاوي هيچ‌گونه‌ اشعه‌اي نيستند و کار با اين رايانه‌ها را کاملا بي‌ضرر مي‌دانند، این را هم باید گفت که اشعه ماوراي بنفش رايانه‌ها به شدت اشعه خورشيد نيست و نمي‌تواند به همان اندازه هم خطرناک باشد، زيرا در حال حاضر تمام نمايشگرها به‌خصوص نمايشگرهاي LCD فاقد اشعه UV هستند.

با استناد به آخرين گفته‌هاي متخصصان چشم‌پزشکي، کار با رايانه ممکن است فرد را به مشکلات چشمي دچار کند ولي اشعه ماوراي بنفش در ايجاد اين مشکلات چشمي و حتي مشکلات ديگر هيچ نقشي ندارد.

گرد و غبارها خطرناک‌ترند! صرف‌نظر از اينکه به عقيده کارشناسان، رايانه‌ها از جهت تابش اشعه‌هاي مضر نمي‌توانند خطر جدي براي کاربران آن داشته باشند، در عين حال متخصصان ريه اذعان مي‌کنند که خطرات ناشي از مواجهه با گرد و غبار رايانه‌ها را نمي‌توان ناديده گرفت.

اصولا هر ذره خارجي غير از اکسيژن که با تنفس وارد ريه و برونش ‌شده و تجمع پيدا کند، باعث تنگي نفس، آمفيزم و برونشيت مزمن مي‌شود که ذرات گرد و غباري که در برخي وسايل الکترونيکي وجود دارد، در اين باره خطرناک‌تر است.

  • وفائی نژاد
    نظر از: وفائی نژاد
    1390/04/04 @ 11:49:03 ق.ظ

    وفائی نژاد [عضو] 

    خیلی خوب بود . ممنون باز از این مطالب بگذارید . برای ماهایی که بیشتر روز رو با رایانه هامون می کذرونیم .

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.