مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، پیشگام در فضای مجازی

پیوند: http://talabeblog.ir/FA/TopNews-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%20%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA%20%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%20%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C%D9%87%20%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%8C%20%D9%BE%DB%8C%D8%B4%DA%AF%

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، یکی از فعالترین مراکز حوزوی در فضای مجازی است که به جراءت میتوان از این مرکز به عنوان پیشگام در فضای مجازی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلبه بلاگ، در نگاه اول، سامانه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، یک پایگاه اطلاع رسانی همانند سایر پایگاه های  اطلاع رسانی است که هم اکنون به صورت گسترده در حال فعالیت در فضای مجازی هستند، اما اگر گشتی دراین سامانه بزنیم  و با امکانات آن آشنا شویم، متوجه خواهیم شد که این سامانه با دیگر پایگاه های اطلاع رسانی تفاوت های عمده ای دارد.

برای فهم بهتر این تفاوت ها از صفه اصلی سایت که به عنوان اطلاع رسانی به طلاب استفاده می شود، شروع می کنیم؛ از مهمترین مباحثی که در این زمینه باید به آن توجه کرد به روز بودن و تقریبا آن لاین بودن این سامانه است، به نحوی که بخش های این مرکز که عبارت از معاونت اداری مالی مرکز، معاونت آموزشی، معاونت پژوهشی، معاونت فرهنگی تربیتی، دفتر برنامه ریزی و نظارت، دفتر فناوری اطلاعات، حوزه مدیریت، معاونت شهرستانها، مدیریت ارتباطات و دفتر مطالعات و تحقیقات زنان هستند، دارای صفحه خاص خود در این سامانه بوده و کلیه اخبار مرتبط با هر بخش در سریع ترین زمان ممکن منتشر می شود.

از جمله بخش هایی که در صفحه اول این سامانه فعال هستند می توان به بخش های اخبار، مناسبت های ماه، ویژه نامه ها و یادداشت روز اشاره کرد، همچنین دو بخش گالری تصاویر و گالری فیلم نیز دو بخش دیگری است که به همراه بخش های مذکور باعث جذب مخاطبان غیر طلبه نیز به این سامانه شده است.

یکی دیگر از ویژگی های این سامانه که باز هم مرتبط به بحث اطلاع رسانی است، وجود ده ها هزار مقاله و یادداشت با موضوعات مختلف و در بخش های مقاله، امام عصر(عج) و مجله خانواده است.با وجود اینکه مباحث ذکر شده، تنها در ارتباط با بحث اطلاع رسانی این سامانه بوده، میتوان با مقایسه ای کوچک میان ویژگی های این سامانه با دیگر سامانه ها، حداقل در میان سامانه های مجازی حوزه های علمیه، برتری این سامانه را مشخص کرد.

اما همانطوری که بیان شد، امکانات دیگری نیز در این سامانه وجود دارد که هر یک به نوبه خود باعث اهمیت آن شده اند؛ از جمله این امکانات می توان به سامانه “وبلاگ مدارس حوزه های علمیه خواهران” اشاره کرد.این سامانه به عنوان یک سرویس ارائه وبلاگ و با مخاطبان محدود و خاص خود عمل میکند؛ عمده مخاطبان این سرویس بلاگ، خواهران طلبه و حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور هستند.

سامانه وبلاگ مدارس همانند سایر سرویس بلاگ ها که مشغول به فعالیت هستند، به روز شدن کاربرانشان را در صفحه اصلی اعلام کرده و به وبلاگ و مطلب مورد نظر لینک می شوند.همچنین این سامانه به مانند تعداد کمی از سرویس بلاگ ها در فضایی به مانند یک نشریه الکترونیک، مطالب منتخب منتشر شده در وبلاگ های خواهران طلبه و حوزه های علمیه خواهران که در این سامانه عضو شده اند را بازنشر می کند.

تا به اینجا، تمام خدمات عنوان شده از این سامانه با دیگر سرویس های ارائه وبلاگ یکی بوده و تفاوتی برای برگزیدن این سامانه وجود نداشت، اما چند مورد هست که موجب برجسته شدن این سامانه در بین دیگر سرویس های وبلاگ دهی شده و مورد توجه خواهران طلبه قرار گرفته است.

نخستین و مهمترین ویژگی این سامانه اختصاص آن فقط برای طلبه های خانم بوده و ثبت وبلاگ در این سامانه حتما باید با اجازه مدیریت سامانه و تایید وی صورت پذیرد؛ همچنین یکی دیگر از ویژگی های وبلاگ مدارس، این است که مدیریت این سامانه، هر ماه وبلاگ ها و مطالب برگزیده از دید کاربرانش را مشخص و اعلام می کند.دیگر ویژگی بارز این سامانه، وجود بخشی با عنوان اخبار وبلاگ در این سامانه است، در این بخش اخبار مرتبط با فضای وبلاگستان کشور، در زمینه های مختلف از جمله جشنواره ها و نشستها منتشر می شود.

برخط عنوان یکی دیگر از فعالیت هایی است که توسط سامانه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران صورت می پذیرد، برخط مجله الکترونیکی است که به همت دفتر فناوری اطلاعات مرکز مدیریت خواهران حوزه های علمیه منتشر می شود، در ارتباط با فناوری اطلاعات و به صورت خبری آموزشی فعالیت می کند.

  • 5 stars
    بارانی
    نظر از: بارانی
    1390/12/14 @ 07:59:07 ق.ظ

    بارانی [عضو] 

    خدا قوت .موفق باشید.

  • نظر از: fakhre batha
    1390/12/13 @ 08:29:50 ب.ظ

    fakhre batha [عضو] 

    ان شاء الله پیش تازی مانٰ سبب سرافرازی اسلام و اهل بیت باشد!!!

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.