موضوع: "آنچه یک وبلاگ نویس باید بداند"

نکاتی در مورد تغییر آدرس وبلاگ

Blog address

آدرس وبلاگ شما نمایانگر فعالیتی است که در آن انجام می دهید. در هنگام ثبت نام و ساخت یک وبلاگ بهتر است در انتخاب آدرس مناسب دقت کافی داشته باشید چرا که نام مناسب بسیار اهمیت دارد و تغییر آن نیز با محدودیت هایی روبروست.

نکات لازم در انتخاب آدرس وبلاگ:

- حتماً به صورت لاتین تایپ شود.

- تکراری نباشد.

- تا حد امکان مختصر و کوتاه

- مرتبط با فعالیت و موضوع وبلاگ

- خواندن و نوشتن آدرس برای مخاطب باید آسان باشد

- ضرورتی ندارد آدرس و اسم وبلاگ یکسان باشد

سرویس های وبلاگی و مدیران سایت ها، به دلیل اینکه تغییر آدرس، تبعات و مشکلات جدی بوجود می آورد، به هیچ عنوان آدرس پایگاه اینترنتی خود را تغییر نمی دهند لذا سعی می کنند در زمان ایجاد وبلاگ، نام مناسب، انتخاب کنند تا بعدها نیاز به تغییر آن احساس نکنند.

مشکلاتی که تغییر آدرس بوجود می آورد:

- تمامی لینک های داخلی و بیرونی وبلاگ از بین خواهد رفت (اگر جایی لینک شده یا لینک کرده باشید)

- تغییر آدرس، یک امتیاز منفی از طرف موتورهای جستجو محسوب می شود. لذا سئوی وبلاگ شما افت می کند.

- بازدیدکننده های وبلاگ کاهش می یابد. (به دلیل مورد قبل)

- تمامی فایل ها شامل تصاویر، ویدیو و … که در وبلاگ خود بارگذاری کرده اید، قابل مشاهده نخواهند بود.

- تمامی صفحاتی که از وبلاگ شما در موتورهای جستجو کش شده است، در دسترس نخواهد بود.

در واقع نشانی وبلاگ مانند نشانی یک فروشگاه است. اگر نشانی یک فروشگاه پر مشتری تغییر کند، مطمئناً خیلی از مشتریان قدیمی خود را از دست خواهد داد و یا مشتریان قدیمی زمان زیادی را باید صرف پیدا کردن محل جدید فروشگاه مورد نظر خود کنند

پس به شما توصیه می‌کنیم از ابتدا یک نشانی خوب را انتخاب کنید و دنبال تغییر آن نباشید. اگر می‌خواهید نشانی وبلاگ را تغییر دهید، تبعات آن را هم باید پذیرا باشید. این یک قاعدۀ کلی است و برای هر وبلاگ یا سایتی صدق می‌کند.

آموزش و پشتیبانی کوثر بلاگ

اشتراک گذاری این مطلب!

ویژگی یک محتوای خوب

ساده نویسی در وبلاگ

تهیه محتوا را می توان نوعی انتقال دانش به شمار آورد، محتوا نقش مهمی را در پیشرفت و موفقیت وبلاگ شما ایفا می کند و تأثیر بسیار زیادی در جذب بازدید کنندگان بیشتر دارد. به این ترتیب تهیه محتوای خوب و جذاب یکی از ارکان اصلی برای افزایش بازدید و ارتقای رتبه سایت محسوب می شود.

ادامه »

3 ویژگی ظاهری یک پست وبلاگی

ویژگی های یک پست وبلاگی

پرهیز از پارگراف های بلند

در وبلاگ نویسی بهتر است از نوشتن پاراگراف های بلند و طولانی پرهیز کنید. سعی کنید متن را به قطعات کوچک تر تقسیم و برای هر بخش یک عنوان مجزا قرار دهید. حتی می توانید به جای درج کردن پشت سرهم، اطلاعات خود را به صورت لیست، جدول یا نمودار نشان دهید. پاراگراف بندی مناسب و فضای سفید در نوشته های وبلاگ به خواننده اجازه می‌دهد تا در متن شما تنفس کند.

ادامه »

چرا از وبلاگ ها و سایت ها کپی پیست نکنیم؟

 کپی پیست نکنیم

محتوا مهمترین رکن هر سایت و وبلاگی است. این محتوا شامل متن، تصاویر، کلیپ های صوتی ویدیویی و … باشد که می تواند در موضوعات متعدد و به روش های مختلف تهیه و در وبلاگ عرضه شود.

تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد کار شاید برای عده ای که تا بحال تجربه آن را نداشته اند، کار دشواری به نظر آید. به همین جهت بخاطر سهولت استفاده از مطالب آماده و منتشر شده در سایت ها و شبکه های اجتماعی، برخی از مدیران وبلاگ ها به کپی از این مطالب روی می آورند و آن ها را عیناً، در وبلاگ خود منتشر می کنند و به این ترتیب صفحات وبلاگ خود را با محتوای کپی و تکراری، پر می کنند. اما اینکه مطالب کپی شده چه تأثیری در جذب مخاطب و استفاده از وبلاگ دارد، در این نوشته به آن می پردازیم:

 

1- انصراف کاربر از مطالعه مطالب کلیشه ای و تکراری

استفاده از مطالب کلیشه ای و تکراری، بازدیدکننده را خسته می‎کند و از خواندن ادامه مطالب باز می‎دارد. در واقع مطالب کپی، انگیزه ای برای خواندن در مخاطب شما ایجاد نمی کند چرا که ممکن است در منابع دیگر به آن مراجعه کرده باشد.

 

2- از بین رفتن اعتبار وبلاگ و اعتماد کاربرهای هدف

کاربر‌های هدفی که به دنبال موضوع خاص می‌گردند، حتما چندین سایت را برای یافتن آن موضوع جستجو می‌کنند و با دیدن نتایج یکسان و کپی شده دیگر به وبلاگ شما تمایل نخواهند داشت که در نتیجه باعث بی اعتبار شدن وبلاگ می شود.

 

3- نداشتن وجه تمایز و برتری

زمانیکه شما هیچ محتوای جدید و متفاوتی برای عرضه نداشته باشید و مطالب سایت های دیگر را عیناً کپی کنید، عملاً وجه تمایزی از نظر محتوا با وبلاگ ها و سایت های دیگر نخواهید داشت.

مطالب باید با موضوع و عنوان صفحه کاملاً منطبق باشند و بر اساس درخواست خواننده تهیه شوند بطوری که مانع از ترک بازدیدکنندگان گردند. باید در نوشته‌ها‎ با خوانندگان ارتباط برقرار نمود و بصورت ماشینی عمل نکرد. ‎

 

4. افت سئو و کاهش رتبه وبلاگ در موتورهای جستجو

تاکید اصلی گوگل بر محتواست (Content Is The King) و منظور آن محتوای تولیدی و یونیک است. انتشار محتوای کپی، رتبه وبلاگ را در نتایج جستجو کمتر می کند چون گوگل صفحات مشابه را در نتایج جستجو کنار هم قرار نمی دهد.

 

همه آسیب های فوق، یک پیامد دارند: از دست دادن بازدیدکننده و کاهش مراجعات به وبلاگ شما

اگر شما هم جزو آن دسته از وبلاگ هایی هستید که بازدیدکننده های کمی دارید یا میخواهید تعداد آن ها را افزایش دهید، بهترین توصیه به شما، انتشار مطالب غیرتکراری و تولیدی با عناوین روز است.

اگر باتوجه به این مسائل، همچنان به استفاده از مطالب کپی پافشاری می کنید، تغییر و نوشتن عنوان (تیتر) متفاوت و انتخاب کلیدواژه های مناسب را لااقل فراموش نکنید.

اشتراک گذاری این مطلب!

نکات مهم بعد از ارسال مطلب؟

مهمترین اقدامات بعد از ارسال مطلب

برای اطمینان از بی عیب و نقص بودن مطالب، بهتر است پس از انتشار  مطلب موارد ذیل را بررسی کنید:

ادامه »

اینفوگرافی تکنیک های سئو و بهینه سازی وبلاگ در موتورهای جستجو

تکنیک های سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو

اشتراک گذاری این مطلب!
 
روز جوان