روش های افزایش نظردهندگان وبلاگ

 

 

شما زمان زیادی را برای ارائه و نوشتن پست وبلاگ خود صرف می کنید تا به یکی از بهترین مقالات شما تبدیل شود و کاربران نیز از آن راضی باشند! اما روز بعد از نوشتن مطلب ، واکنش عجیبی به شما دست می دهد و در کمال تعجب می بیند که مطلب فوق العاده تان حتی یک نظر هم دریافت نکرده است!

 

اینجاست که آب سردی روی سر وبلاگ نویس سرازیر می شود و یک خستگی مفرط به او دست می دهد. از اینرو باید به این مسئله واقف باشید که از هر 100 نفر خواننده ، فقط 1 نفر اظهارنظری در مورد پست های شما خواهد داشت.

 

تحقیقات نشان داده است که 90 درصد کاربران فقط به خواندن مطالب اکتفا می کنند و بدون هیچ کمکی از وبلاگ خارج می شوند و به طور کلی 1% به طور فعال در وبلاگ ها مشارکت می کنند. البته این تحقیق در مورد همه سایت ها یکسان نخواهد بود و به عوامل مختلفی بر می گردد ، اما اکثریت قریب به اتفاق کاربران بدون نظر دادن از وبلاگ خارج می شوند.

 

اما نگران نباشید و این موضوع برای هر وبلاگ نویسی به طور یقین پیش آمده است . پس با این اوصاف چگونه می توانم نظرات بیشتری را در وبلاگ خود دریافت کنم ؟ این سوالی است که مرتب توسط وبلاگ نویسان پرسیده می شود و ما امروز قصد داریم تا نگاهی به جواب های احتمالی این سوال بیندازیم.

 

نگران نباش – آیا دیدگاه ها مهم هستند ؟

 

در حال حاضر در صورتی که نظری برای پست های وبلاگ خود دریافت نمی کنید ، خیلی هم نگران نباشید ! تعداد کارهای خوبی برای تشویق کاربران به نظر دادن وجود دارد ، اما قبل از آن این مسئله هم مهم است که ” نظرات همه چیز نیست ” و تعداد نظرات بیشتر به این معنا نیست که مطالب شما بهترین هستند.

 

یکی از دلایل کم بودن نظرات به عمر وبلاگ بر می گردد و شاید سایت شما هنوز در ابتدای راه بوده و جوان است و در این صورت جای رشد برای کار شما بسیار است.

 

اگر سوال شود که دیدگاه ها خیلی مهم هستند ؟ باید گفت نه خیلی ! نظرات داده شده توسط کاربران تاثیر خیلی خاصی روی جستجوگرها ندارند و تاثیر بخصوصی هم روی بالا رفتن ترافیک سایتتان نخواهد داشت. تعداد نظرات بیشتر در یک وبلاگ فقط می تواند کاربران دیگر را تحت تاثیر قرار داده و آنها را مجاب به دادن نظر کند و به نوعی یک حس اعتماد در کاربر ایجاد می کند.

 

از سوی دیگر ، برخی از کاربران با دیدن نظرات یک معیار برای اندازه گیری محبوبیت یک سایت را بدست می آورند . اما واقعا تعداد نظرات بیشتر حاکی از ترافیک خیلی زیاد در یک سایت است ؟ خب نه ! چون که هیچ فردی به اطلاعات آماری یک سایت دسترسی ندارد و گهگاهی هم پیش می آید که مدیر وبلاگ بازیگوشی کرده و نظراتی از طرف خودش ارسال می کند. پس اظهارنظرها ربط مستقیمی به ترافیک بالای یک وبلاگ نخواهد داشت.

 

مهم ترین بخش از دریافت نظرات کاربران اینست که بازخورد خوبی از طرف دیگر کاربران دریافت می کنید و یک راه برقراری ارتباط بهتر با دیگر افراد برای شما ایجاد می شود.

 

بنابر این ، چگونه می توانم نظرات کاربران را دریافت کنم ؟

 

خب تعدادی از راه های مختلفی که شما می توانید برای تشویق کاربران به اظهارنظر را دریافت کنید وجود دارد که در اینجا به برخی از این نکات اشاره می شود :

 

سوال در نوشته های شما

 

یک راه خوب برای گرفتن نظرات کاربران ایجاد سوالاتی در بین نوشته های وبلاگتان است. بهتر است مطالب وبلاگ شما یک طرفه نباشد و از خوانندگان ، نقطه نظراتی در ارتباط با بحث مورد نظرشان بپرسید. از آنها بپرسید که با مطالب نوشته شده موافق هستند یا مخالف یا اینکه نظر کلی آنها در ارتباط با مطالب چیست .

 

بدین ترتیب ، زمانی که کاربران در حال خواندن مطالب شما هستند ، احساس می کنند که آنها هم به عنوان طرف دوم ماجرا مورد خطاب قرار گرفته اند و می توانند اظهارنظرهای شخصی خود را به راحتی بیان کنند.

 

البته این موضوع همیشه هم قابل اجرا نخواهد بود و به مقدار زیادی بستگی به مطلبی دارد که شما نوشته اید. اما من از این راه بیشتر به عنوان یک سمبل استفاده می کنم و درصدی از موفقیت برای تشویق کاربران به اظهارنظر دادن را روی این قضیه می بندم.

 

راه اندازی نظرسنجی

 

سعی کنید برای جلب نظر کاربران ، هر از چند گاهی یک نظرسنجی و یک رای گیری راه بیندازید. با اینکار کاربران نظرات موافق و مخالف خود را به شما می گویند . این یک راه بسیار خوب برای جذب نظرات بیشتر است و البته باید مراقب باشید که نظرسنجی کاملا مطابق با مطالب وبلاگتان باشد. از این لحاظ باید در نظرسنجی راه اندازی شده دقت کنید ، چون که با بالا رفتن تعداد رای های منفی و مخالفت کاربران به نوعی به اعتبار سایت شما لطمه وارد می شود.

 

ارتباط برقرار کردن با کاربران خود

 

در حال حاضر این یک راه آسان برای تشویق به اظهارنظر است و قطعا باید توسط وبلاگ های جدید مورد استفاده قرار بگیرد. فقط مطمئن شوید که کامنت ها و نظرات کاربران را به سرعت و به دقت پاسخگو باشید. بنابر این هر زمان فردی یک نظر ارسال کرد ، اطمینان پیدا کنید که پاسخ آن را داده باشید.

 

blog comments

 

اگر کاربران از شما یک سوال پرسیده باشد ، پس به آنها پاسخ دهید و اگر هم با کلیت سایت یا نکته ای از مطالب شما مخالف هستند ، سعی کنید نقطه نظر خود را نیز اعلام کنید. اگر هم خواستار اضافه کردن نکته یا مطلبی به پست هایتان هستند از آنها تشکر کنید.

 

اینها همه کمک می کنند تا به خوانندگانی وفادار در سراسر وب سایت خود برسید و کاربران مایل هستند که دوباره به سایت شما سری زده و نظرات دوباره خود را ارسال کنند.

 

درخواست برای نظر دادن!

 

بله درسته ! به همین سادگی باید در پایان مقالات و مطالب وبلاگ خود از کاربران درخواست کنید تا اظهارنظر خودشان را بیان کنند. این راه یکی از تاثیرگذارترین روش های دریافت نظرات از مردم است.

 

شما می توانید حتی یک گام جلوتر رفته و یک سوال مرتبط با موضوع وبلاگ خود را از کاربران سوال کنید که ” آیا با موضوع مورد نظر موافق هستید ؟ ” یا ” شما کاربر عزیز چه فکر می کنید ؟ ” و یا سوالات دیگر…

 

آنچه اینکار انجام می دهد اینست که به کاربران دلیلی برای اظهارنظر شخصی خود می دهد ، زیرا بسیاری از کاربران اصلا نمی دانند که چه نظری بدهند و بی تفاوت از گوشه مطالب می گذرند و همین سوال و پرسش شما یک ایده برای ارسال نظر به آنها می دهد.

 

دعوت از دوستان

 

توجه داشته باشید که داشتن یک شبکه از دوستان و آشنایان در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. من احساس می کنم که دعوت برای نظر دادن از طرف دوستان می تواند بسیار تاثیرگذارتر از نظرات گذری کاربران باشد و کمک شایانی در جهت هدفمند تر کردن مطالب می کند. از دوستان و همکاران وبلاگی خود به صورت مستقیم یا غیر مستقیم و به صورت اشتراک لینک درخواست داشته باشید که نظرات مثبت و شاید هم منفی خود را در وبلاگتان ارسال کنند و در آخر شما هم همین کار را انجام دهید.

 

فروتن باشید

 

اصولا یک وبلاگ نویس نباید انتظار داشته باشد که تمام نظرات در مورد تمجید و ستایش مطالب شما باشد ، کمی هم فروتنی به خرج دهید و نقاط ضعف و شکاف های بین مطالب خود را از طریق نظرات دریافت کنید . هیچ گاه با تندی و یا بهانه تراشی سعی نکنید که نقاط ضعف وبلاگ خود را بپوشانید.

 

مردم و کلا کاربران از افرادی که متواضع تر هستند و نظرات منفی را مانند نظرات مثبت به راحتی هضم می کنند بیشتر حمایت کرده و به سایت آنها رجوع بیشتری می کنند. نقاط ضعف گرفته شده در نظرات از سوی کاربران می تواند در مورد مشکلات املایی یا دستور زبانی یا استدلال های بیان شده در بین مطالب باشد و چه بهتر که کمی امنتر به نظرات پاسخگو باشید.

 

پاداش برای نظرات

 

تصدیق و دادن پاداش به نظرات کاربران یکی از راه های خوب برگشت کاربران به سایت و ارسال دوباره اظهارنظرها خواهد بود. این پاداش می تواند استفاده از پلاگین هایی برای برجسته کردن نظرات یا نمایش نام و تعداد اظهارنظرهای کاربران باشد. مثلا می توانید از پلاگین های وردپرس استفاده کرده و در صورت نظر دادن از سوی کاربران ، آخرین پست های سایت فرد مورد نظر در کامنت هایش نمایش داده شود.

 

 

 

 

شما چه فکر می کنید ؟ چه راه هایی برای تشویق کاربران به نظر دادن سراغ دارید ؟

وب هاب

 

  • نظر از: محبوبه رحیمی
    1394/11/16 @ 04:18:20 ب.ظ

    محبوبه رحیمی [عضو] 

    سلام
    ممنونم عالی بود

  • نظر از: شمس
    1394/01/18 @ 06:15:36 ب.ظ

    شمس [عضو] 

    باسلام وتشکراز راهنمایی های بسیار خوبتان.
    مورد آخری رو که فرمودید رو از کجا باید تنظیم نمود.
    ___________
    با سلام
    فعلا در کوثربلاگ این امکان وجودندارد

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.