هدفمندی؛ مهمترین شرط وبلاگ نویسی


در وبلاگ آموزش و پشتیبانی، کاربران محترم قادر به درج سوالات و دریافت پاسخ سوالات و حل مشکلات احتمالی خود هستند. این بار بر خلاف شیوه معمول، ما از کاربران سوالی داریم و امیدواریم دوستان برای این سوال ما جواب مناسبی یافته و بر اساس آن ما را یاری دهند.

>

چرا اینجایید؟

* شاید عده ای پاسخ دهند برای تبلیغ در فضای مجازی؟

* یا شاید برای مقابله با جنگ نرم و لبیک به درخواست رهبرم.

* ممکن است پاسخ گروهی دیگر، نشر معارف و فرهنگ اسلامی و تولید محتوا در این راستا باشد.

و …

اهداف ارزشمندی است اما ارزیابی هر عملکردی، ملاک خود را دارد، ما این ملاک ها را قبلا اینجا ارائه دادیم اما لازم است توجه بیشتری به این معیارها داشته باشید و بیش از پیش آن ها را رعایت کنید. آنچه بیشتر شاهد هستیم، بر خلاف تولید، جمع آوری و تمرکز است به این صورت که مطالب از سایر سایت ها و پایگاه های اینترنتی کپی و در وبلاگ های سامانه تجمع می یابد.

شیوه ارجاع معمولا اشکال دارد و ملاک های لازم مطلب در نظر گرفته نمی شود و احساس تمرکز بر تعداد و کمیت ، نسبت به کیفیت سخت نیست.

اصل این است که مطلب شما توسط مخاطب مطالعه شود تا بتواند اثرگزاری لازم را داشته باشد. یکی از راه های تعامل با دوستان، نظرات است اما برخی از کاربران علاوه بر اینکه تعاملی با دوستان ندارند نسبت به پیام های دریافتی نیز بی تفاوت بوده و تعداد زیادی از نظرات دریافتی در وبلاگ خود را بدون انتشار و یا پاسخ دهی رها نموده و با این کار  مخاطبین خود را کاهش خواهند داد.

هر چند محتوای شما غنی باشد اما شما نظم درستی در به روز رسانی وبلاگ خود نداشته باشید تعداد مخاطبین ثابت شما قابل توجه نخواهد بود و خلاصه این رشته سر دراز دارد…

راهکار پیشنهادی ما برای بروز رسانی وبلاگ:

خود را مبلغی در نظر بگیرید که طبق برنامه قبلی نیاز است هفته ای یک یا دو بار (کمتر یا بیشتر نسبت به زمان خود) در جمعی میلیونی از دوست و دشمن، مغرض و بی طرف، مرد وزن، پیر و جوان و … در حد چند دقیقه سخنرانی یا کلاس در دفاع از دین اسلام  داشته باشید. به جای ظاهر  شما ، ظاهر محتوا و محل درج مطلب شما در دید مخاطب است . شما بدون مطالعه در این جلسه حاضر می شوید؟ به هر بهانه ای حضور در جلسه را رها می کنید؟ مطلب بدون منبع ارائه می دهید؟ اگر بدانید این آخرین فرصت عمر شماست در تبلیغ چگونه عمل می کنید؟ اگر باور دارید میراث شما وبلاگ و محتوای ارائه  شونده توسط شماست؟ اگر قرار باشد بازدید کننده وبلاگ شما یک اسلام شناس خبره باشد در دفاع از مطلب خود استدلال و یا استناد لازم را دارید یا کیفیت کار شما اینگونه خواهد بود؟ (این یک فرض صرف نیست؛  دیده شدن اعمال توسط امام معصوم و خداوند و نگهبانان او  باور قطعی شیعه است) پس شاید  بهتر باشد  سوال  اول را تکرار و بر اساس عملکرد خود پاسخ واقع بینانه تری داشته باشیم.

به یاد داشته باشیم

«مردم عادي عمر خود را از حركت زمين به دور آفتاب به دست مي ‏آورند. مثلاً كسي كه مي‏ گويد: من پنجاه سال دارم، منظورش اين است كه من پنجاه سال روي زميني زندگي كرده‏ ام كه پنجاه بار به دور آفتاب گشته است؛ ولي اين عمر زمين است، نه عمر كسي كه بر روي آن زندگي مي‏ كند؛از قرآن كريم بر مي‏ آيد كه زندگي و عمر هر كسي محصول حركت ‏هاي علمي و عملي اوست. از اين‏رو، ذات اقدس الهي در قرآن كريم به عمر پيامبر(صلي الله عليه و آله و سلم) سوگند ياد مي‏ كند؛ زيرا تحولات علمي و عملي زندگي آن حضرت(صلي الله عليه و آله و سلم) الگو و اسوه ‏اي براي تحولات علمي و عملي زندگي عالمان و صالحان است؛ (لَعَمْرُكَ إِنّهُمْ لَفي سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ)[1]؛ «به جان تو (پيامبر) سوگند! اين‏ها در مستي خود سرگردانند (و عقل و شعور خود را از دست داده ‏اند)»(مهر استاد، آیت الله جوادی آملی ص 17).»

پشتیبان سامانه کوثر بلاگ

  • 5 stars
    نظر از: بی نام و نشون ....
    1398/04/22 @ 03:36:16 ب.ظ

    بی نام و نشون .... [عضو] 

    باسلام و خداقوت.
    مطالبتون عالی بود ان شالله که بتونیم مبلغی نمونه باشیم.

  • نظر از: گل نرگس
    1397/06/31 @ 01:12:56 ب.ظ

    گل نرگس [عضو] 

    اجركم عندالله
    اللهم عجل لوليك الفرج

  • 5 stars
    نظر از: ام المومنین
    1397/06/24 @ 11:28:28 ب.ظ

    ام المومنین [عضو] 

    سلام خسته نباشید .ان شاءالله بتوانیم با راهنمایی های شما مطالب خوب ومفید تری را برای استفاده کنندگان از وبلاگ هایمان ،ایجاد کنیم.

  • 5 stars
    نظر از: معصومه ورمزيار
    1395/05/08 @ 04:14:20 ب.ظ

     

    سلام و احترام
    بسیار مطلب جامع ، نو و آموزشی بود.
    سپاس از شما

  • مرضيه موسوي ندوشن
    نظر از: مرضيه موسوي ندوشن
    1394/11/23 @ 07:42:42 ق.ظ

     

    با سلام وتشکر از مطالب اموزنده ومفیدتان

  • نظر از: momeni
    1394/11/13 @ 06:34:06 ب.ظ

    momeni [عضو] 

    سلام این صحبت آخر که از کلام آقای جوادی آملی بود را اخیرا گوش دادم واقعا زیبا و در عین حال تلنگر به جایی است.
    ممنون و خدا قوت

  • نظر از: مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم
    1394/11/12 @ 01:47:52 ب.ظ

    مدرسه علمیه امام خمینی ره رباط کریم [عضو] 

    با سلام.
    ممنون از راهنماییتان.

  • نظر از: درويشي
    1394/11/11 @ 08:29:43 ق.ظ

    درويشي [عضو] 

    باسلام وخداقوت از مطالب عالی شما استفاده کردیم ان شالله به کار می گیریم خداقوت

  • نظر از: بحرکاظمي
    1394/11/07 @ 08:27:53 ب.ظ

    بحرکاظمي [عضو] 

    با سلام و عرض خسته نباشید
    با تشکر از مطالب ارزنده و مفیدتان
    انشاءالله که بتوانیم این قوانین را رعایت کرده و به عنوان یک مبلغ نمونه و فعال در فضای مجازی خوش بدرخشیم و دل امام زمانمان را شاد کنیم.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.