نکات قابل توجه در وبلاگ نویسی

به نام خدا

ضمن تشکر از دوستانی که در ارسال مطالب خود بر روی وبلاگ ها تلاش می نمایند ؛ کاربران عزیز لازم است به چند نکته که در اکثر وبلاگها به چشم می خورد دقت بیشتری داشته باشند :

1- اکثر وبلاگ ها موضوعات وبلاگ خود را تعیین نکرده اند و بسیار پراکنده می نویسند . یکی از معیارهای جذب خواننده ، نظم داشتن مطالب و دسته بندی آنهاست . نحوه موضوع بندی وبلاگ را از اینجا بخوانید .

2- برخی کاربران مطالب خوبی ارائه می دهند ولی از رنگ متن، فونت و اندازه مناسب استفاده نمی کنند. این بی نظمی در ظاهر  متن باعث  می شود خوانندگان خود را به مرور از دست بدهید . پیشنهاد ما برای داشتن یک ظاهر متن زیبا ، استفاده از فونت tahoma، رنگ مشکی ، زمینه سفید، و اندازه 3 می باشد .

3- متن شما هر چند خواندنی هم باشد ،اگر به درستی پاراگراف بندی نشود و کلمات پشت سر هم آورده شوند مطلب ناخوانا خواهد شد و خواننده زحمت خواندن مطلب اینچنینی را نخواهد کشید .

4- اخبار، احادیث، مطالب علمی و پژوهش ها نیاز به درج منبع دارند. کاربران دقت داشته باشند مطالب را با ذکر نام نویسنده یا منبع موثق درج کنند . منظور از منبع موثق، اصل منبعی می باشد که مطلب متعلق به آن منبع است. بنابراین از ذکر برخی اسامی وبلاگهای شخصی خودداری شود .

5- مطالبی که عنوان نداشته باشند لینک خود را در صفحه اصلی سامانه وبلاگ از دست می دهند . اگر می خواهید مطلب شما خوانده شود، عنوان را فراموش نکنید. البته در انتخاب عناوین مطالب ، به گونه ای عمل کنید که متناسب با متن انتخاب شود .

6- در آموزش های قبلی نیز توضیح داده ایم که مطالب خود را مستقیم  از نرم افزار word یا از سایت های دیگر وارد سامانه نکنید . بلکه ابتدا مطلب را درون notepad ، کپی نموده و از آنجا به صفحه درج مطلب جدید، ( paste (ctrl+V نمائید . بعد از آن فونت و رنگ و سایز قلم را برای مطلب تنظیم کنید.    ( عدم استفاده از notepad، باعث ظاهر شدن کدهای انگلیسی در ابتدای متن خواهد شد)

7- به ظاهر وبلاگ خود برسید . یک ظاهر خوب می تواند با هدری مناسب، منویی کامل و رنگ متن و زمینه خوب به دست آید . از شلوغ کردن وبلاگ بپرهیزید و هرگونه درخواستی برای قالب خود را در بخش تماس با پشتیبانی وارد نمائید .

  • نظر از: كربلایی
    1394/09/02 @ 09:00:38 ق.ظ

    كربلایی [عضو] 

    با سلام
    منظور از بخش تماس با پشتیبانی، همین قسمت نظر دهید، است یا قسمت پیام ها ؟
    …………………………………..
    پاسخ:
    سلام علیکم
    منظور از بخش تماس با پشتیبانی لینک زیر است.
    http://news.kowsarblog.ir/?p=95903&more=1&c=1&tb=1&pb=1
    موفق باشید

  • نظر از: لبخندها وگریه های یک طلبه
    1394/01/16 @ 10:04:07 ب.ظ

    لبخندها وگریه های یک طلبه [عضو] 

    سلام علیکم

    استفاده کردیم..باتشکر

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.