8 راز و تکنیک تیتر نویسی مطالب سایت

عنوان و تیتر مطلب  ، یکی از مهم ترین تگ ها و عناصر موجود در صفحات وبلاگ و سایت است که می توان بهترین بهینه سازی را بر روی آن انجام داد . دلیل مهم بودن تیتر  مطالب در اینست که هنگامی که کاربر در موتور جستجو یک عبارت یا موضوعی را سرچ و جستجو می کند ، مطالب به شکل عنوان مطلب با رنگ آبی ، URL یا آدرس مطلب ، توضیحات مختصر یا Description مطالب ، نمایش داده شده و دیده می شود.

پس اگر در انتخاب و بهینه سازی عنوان مطلب که اولین چیزی است در موتورهای جستجو و حتی در خود سایت و وبلاگ نمایش داده می شود ، رعایت کرده و بهترین را برای آن انتخاب کنید ، به حتم خواهید توانست تا راحت تر و سریع تر مطالب و عنوان های خود را در موتورهای جستجو در ردیف های اول قرار دهید.

با این توضیحات ، امروز در این پست سعی کردیم تا چندین مورد از اصولی را که می توان در حین انتخاب تیتر مطالب در نظر گرفت را معرفی و شرح دهیم که امیدوارم برای وبلاگ شما مفید واقع شود.


1- انتخاب موضوع مطالب

قبل از انتخاب عنوان و یا هر کار دیگری ، ابتدا باید موضوعی را که می خواهید در مورد آن مطلبی را تایپ کرده و بنویسید ، مشخص کنید تا راحت تر و با دست بازتری به انتخاب عنوان و تیتر مطالب خود بپردازید. پس مثل همیشه باز هم مطلب و موضوعات سایت هستند که می توانند شما را در رشد وب سایتتان همراهی کرده و رتبه شما را در موتورهای جستجو و حتی در بین کاربران افزایش دهند.


2- بررسی و جست و جو

همه شما به یقین می دانید که همه کاربران در سرتاسر جهان برای رفع نیاز اطلاعاتی خود از موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو ، بینگ و غیره استفاده می کنند که شما می توانید برای پیدا کردن عنوان یا تیتر مطالب خود در بین سایت های رقیب و دیگر سایت ها یا وبلاگ هایی که هم موضوع با مطلب شما هستند ، استفاده کرده و بهترین تیتر و عنوان را برای مطلب نوشته شده خود انتخاب کنید. پس باز هم موتورهای جستجو برای شما حکم مرجعی عالی را دارند.


3- جذاب و مفید بودن تیتر مطالب

تیتر نویسی و انتخاب عنوان مفید و البته گیرا ، خیلی هم کار آسانی نیست. در ابتدا باید عنوانی را انتخاب کنید که مفید و البته جذاب بودن را به کاربر القاء کند ، یعنی اینکه اگر عنوان مطلب را ” میوه ها مفید هستند ” انتخاب کنید ، شاید خیلی کابران را تشویق به خواندن مطلب نکرده باشد ، چون همه می دانند که میوه ها مفید هستند . اما اگر تیتری مفید مثل ” آیا می دانید فواید میوه ها چیست ؟ ” را انتخاب کنید ، کاربر را مجاب به کلیک روی عنوان کرده و وارد سایت شما شده و مطالبتان را تا انتها می خواند. سعی کنید عنوان مطالبتان را طوری انتخاب کنید که یک یا چند پله از رقبای خود بالاتر باشید ، زیرا کاربران روی تیترهایی که فقط حالت توصیفی باشند و جذاب و مفید بودن مطالب را نرسانند ، نخوانده و به سایتتان هدایت نمی شوند.


4- ساده و واضح بودن تیتر مطالب

خیلی در انتخاب عنوان مطلب از کلمات درشت و پیچیده استفاده نکنید ، استفاده از عبارات گنگ و پیچیده باعث مشکلاتی در فهمیده نشدن مطالب و عنوان پست شما می شود و سعی کنید تا سادگی را نیز رعایت کنید و از توضیحات زیاد در تیتر و عنوان بپرهیزید که هم تایتل مطلب را در موتورهای جستجو ، طولانی کرده و نصفه نمایش داده می شود و هم کاربران در خواندن آنها و فهمیدن موضوع اصلی دچار سردرگمی می شوند. پس باز هم یک نکته برای بهینه سازی عنوان و دیده شدن مناسب در موتورهای جستجو را با این کار رعایت کرده اید.


5- عنوان و تیترهای یکتا برای مطالب

همیشه سعی کنید تا اولا از درج و منتشر کردن موضوعات تکراری بپرهیزید و برای هر موضوع و مطلبی باید یک عنوان و تایتل یکتا و یگانه و منحصربفرد انتخاب کنید. حتی اگر مطالب شما با یکدیگر هم موضوع و مشابه باشد ، حتی المقدور با انتخاب یک عنوان خوب و ساده و مفید ، آن پست و مطلب را از مطالب دیگرتان متمایز کرده و جدا کنید تا هم موتورهای جستجو در تفکیک بین مطلب سایتتان گیج نشده و آنها را خوب ایندکس کنند و هم کاربران بتوانند بین مطالب به راحتی و بدون سردرگمی رفت و آمد کرده و با مطالب تکراری روبرو نشوند. مثلا عنوان “اخبار” به نظر تیتر جالبی برای یک مطلب نیست. میتواند با تیتری جداگانه با موضوع آن خبر خوانندگان بیشتری جذب کند!



6- تعداد کاراکترهای عنوان مطالب

به علت اینکه موتورهای جستجو برای درج لینک ها در خود و نمایش آنها به کاربران ، تعداد کاراکترهای محدودی را اجازه درج می دهند که حداکثر تعداد هم 60 کاراکتر برای عنوان و 160 کارکتر برای توضیحات یا Description است که در زیر عنوان و URL در موتورهای جستجو درج می شود. پس با این توصیفات باید در انتخاب تیتر راهکاری را در پیش بگیرید که تعداد کاراکترهای تیتر مطلب از 60 حرف و کاراکتر بیشتر نشده تا در موتور جستجو کامل دیده شده و نصفه نمایش داده نشود.


8- استفاده از کلیدواژه ها در تیتر مطالب

کلمات کلیدی و موضوعی را که در مورد آن می نویسید را در نظر بگیرید و مهم ترین و مرتبط ترین کلید واژه و کلمه کلیدی را انتخاب کرده و در تیتر مطلب خود استفاده کنید. البته سعی کنید تا کلمات کلیدی که از اهمیت و ارزش بیشتری در موتورهای جستجو برخوردارند و کاربران آن را بیشتر جستجو می کنند در ابتدای عنوان و از کم اهمیت ترین در ادامه تیتر استفاده کنید. فقط به این نکته هم توجه کنید که از به کار بردن کلمات کلیدی زیاد و بی ربط به موضوع و تکراری استفاده نکرده و هر چه کلید واژه مرتبط تر با موضوع باشد ، بهتر خواهد بود.



البته همه این موارد و گفته ها را نیز می توان برای عنوان و تیتر اصلی صفحه سایت یا وبلاگ خود بکار برد و نتایج خوبی هم در زمینه بهینه سازی و سئو (  SEO ) سایت و وبلاگ خود به دست آورد.


مطالب مرتبط:

تیتر، تیتر و تیتر

۵ نکته برای بهینه سازی مطالب و محتوای وبلاگ

برچسب ها (وبلاگ نویسان حرفه ای بخوانند!)

  • نظر از: یادگاری
    1392/09/18 @ 08:56:35 ب.ظ

    یادگاری [عضو] 

    سلام علیکم و خدا قوت.از این که با دلسوزی پا به پای اعضای پر تلاش کوثر بلاگ فعالیت می کنید و مطالب ناب و خواندنی را در اختیار همه ی کوثر بلاگی های مهربان قرار می دهید از شما ممنونم. خداوند به شما جزای خیر دهد سرکار خانم عابدیان عزیز
    _______
    سلام علیکم
    ممنونم از شما خانم یادگاری. وظیفه است.
    موفق باشید


    الحاقیات:
    • butterfly13.jpg -   ضمیمه یافت نشد!

  • نظر از: جانقلیان
    1391/03/28 @ 12:55:36 ق.ظ

    جانقلیان [عضو] 

    گر فکر رهایی ز غم و راه نجاتی

    در این شب پر فیض تو خواهی ثمراتی

    باید که به کوری دو چشمان حسودان

    بر احمد و آلش بفرستی صلواتی

    عید مبعث برشما مبارک

  • 3 stars
    مدیریت استانی کهگیلویه و بویراحمد
    نظر از: مدیریت استانی کهگیلویه و بویراحمد
    1391/03/15 @ 12:27:40 ب.ظ

    مدیریت استانی کهگیلویه و بویراحمد [عضو] 

    فاطمه سلام الله علیها :

    ا: إنَّ السَّعيدَ كُلَّ السَّعيدِ حَقَّ السَّعيدِ مَن اَحَبَّ عَلِيّاً في حَياتِهِ و بَعدَ مَوتِهِ؛

    سعادتمند حقيقى كسى است كه على را در حيات او و پس از رحلتش دوست بدارد

    حکمت‌نامه پیامبر اعظم(ص): ح 1627

  • 5 stars
    نظر از: پیشنمازی
    1391/03/10 @ 12:07:23 ب.ظ

    پیشنمازی [عضو] 

    سلام خانم عابدیان . خسته نباشید . دستتون درد نکنه . امروز باز هم یه چیز جدید از شما یاد گرفتیم .
    فقط یه گله ازتون دارم . چرا هیچوقت تو وبمون نمیاین و نظر نمیدین؟ (شکلک گریه)

    دوستدار شما (شکلک خنده)
    _______
    سلام عزیز. متشکرم از شما. وبلاگ ها خوانده می شوند هرجا نیاز به نظر داشت حتما ارسال میکنیم. گله ما از همگی این است: بخش نظرات را چک کنند لطفا !(شکلک گریه)

  • نظر از: مدرسه الزهراء«عليهاالسلام» هندیجان
    1391/03/10 @ 10:47:24 ق.ظ

    مدرسه الزهراء«عليهاالسلام» هندیجان [عضو] 

    سلام خانم عابديان خسته نباشيد زيارت قبول درخواست تغيير سربرگ را داشتيم لطفاراهنمايي كنيد چگونه ميتوانيم سربرگ را تغيير دهيم
    ___________
    با سلام. موضوع هدر را دردرخواستی تنظیم کرده و در بخش نظرات وبلاگ ارسال نمائید تا هدر اختصاصی طراحی شود. یا علی

  • 4 stars
    نظر از: صدرارحامی
    1391/03/10 @ 10:39:12 ق.ظ

    صدرارحامی [عضو] 

    خیلی مفید بود ممنون
    یه سوال داشتم تاریخ وبلاگ ما یک روز عقب است یعنی من مطلب را امروز گذاشتم ولی تاریخ می زنه 91/3/9
    چیکار کنم؟
    _________
    مشکلی که فرمودید در نسخه جدید رفع خواهد شد. موفق باشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.